preskoči na sadržaj

Učionica prilagođena djeci s ADHD-om

U Izraelu ove je školske godine otvorena jedinstvena "Da mogu!" učionica u srednjoj školi Darca u Kiryat Malachi. Ova učionica osmišljena je i prilagođena djeci s ADHD-om kao prostor u kojem učenici mogu bez smetnji i različitih distrakcija pratiti nastavu i učiti. Pokaže li se kao dobar radni model, Darca mreža implementirat će ovu izraelsku inovaciju i u ostalih 24 drugih srednjih škola koje se nalaze u društveno ekonomskoj periferiji u Izraelu.


“Učenici već navode koliko im je puno lakše učiti i koncentrirati se u novom razredu, zahvaljujući čistom dizajnu. U učionicama nema oglasnih ploča, plakata, pribora, ukrasa itd., kao u redovitoj nastavi," napominje Michal Hazan glavni voditelj ovog projekta.

"Ovaj inovativni projekt pomaže stvaranju mirnog ugođaja i smanjivanju smetnji. Tri ograđene radne jedinice za pojedine studije također će pomoći učenicima u izoliranju od buke koja dolazi od strane njihovih kolega, jednako kao i od vizualnih smetnji. "

Arhitekt Lior Ben-Sheetrit, nakon što je intenzivno promatrao 55 učenika te razgovarao s njima i s njihovim nastavnicima o njihovim teškoćama i iskustvima u standardnom okruženju, izabrao je detalje dizajna i namještaja za 60 četvornih metara na kojem se rasprostiru sobe za učenje.

"Učenici su na primjer objasnili da im je vrlo teško sjediti na uobičajenim stolcima i koncentrirati se na nastavu i učenje. Učitelji su rekli kako se učenici stalno kreću za vrijeme nastave", kaže Hazan. "U tu svrhu izrađeni su stolci od lopti za yogu i pilates koji se nalaze unutar okvira i dizajnirani su za usmjeravanje energije učenika.”

Inspiriran promatranjem neke od djece za vrijeme igranja popularne video igre "Minecraft" u kojoj igrači razbijaju i grade blokove za stvaranje maštovite strukture, Lior Ben-Sheetrit odlučio je ugraditi u učionice jednostavne geometrijske oblike i "zeleni zid" vegetacije koji je nalikovao na onaj koji se nalazi u samoj igrici.

Ben-Sheetrit raspolagao je s 50.000 šekela proračuna. U projekt su se uključili i donatori: izraelska tvrtka Harel za osiguranje i financije, Kol Yisrael Haverim (KIAH) i Zaklada Rashi. Darca Mreža  osnovana prije pet godina od Rashi zaklade i KIAH uz potporu Ministarstva obrazovanja, pridružila se projektu 2014. godine od strane američke Mladeži fondova za obnove.

"Kao mreža, Darca je udružila snage u ovom projektu s Kol Yisrael Haverim i tvrtkom Harel za osiguranje kako bi pomogla u eksperimentiranju s različitim načinima rješavanja izazova s kojima se nastavnici suočavaju", izjavio je izvršni direktor Darce Gil Pereg.

"Ideje nalazimo i na drugim mjestima širom svijeta. Prepoznali smo se kao potencijalni  laboratorij za eksperimentalna rješenja za izazove u obrazovanju u 21. stoljeću. “Da mogu!” učionica primjer je izraelskog dizajna inovacije. U našim učionicama u Ashkelon i Bat Yam školama učinili smo nešto slično i na engleskom jeziku."

Pereg ističe: "Na kraju, ne radi se o računalima i zidovima, nego o promjeni načina na koji način djeca percipiraju sami sebe". Napominje kako srednja škola Darca doživljava ogroman porast broja studenata koji stječu akademske diplome visokog obrazovanja.

Pereg dodaje da Darca stavlja naglasak na uključivanje roditelja u obrazovni proces i putovanje. " Sve ono na čemu radimo s djecom često ima izravan utjecaj na funkcioniranje cijele obitelji".

Prema izvješćima Hazana roditelji djece s ADHD-om i poteškoćama u učenju izrazito su uzbuđeni idejom stvaranja posebnog razreda i uspješnoj realizaciji ovog ambicioznog projekta.

Najviše su uzbuđeni sami učenici. "Učenici uvelike cijene napore koje su uloženi u njihovu korist i osjećaju kako je koncept razvijen s puno poštovanja za njihove potrebe i želje s ciljem stvaranja dobrodošlice i estetskog okruženja koje će im pomoći u ostvarivanju akademskih i obrazovnih zadataka" govori Hazan za ISRAEL21c.

 

Tekst je prenesen i preveden s internetskih stranica http://www.israel21c.org/israeli-school-builds-cool-classroom-for-adhd-teens/

 

 

| 20. 10. 2015. u 13:38 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1740. - nakon smrti svojeg oca cara Karla VI. Habsburškog, na...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr