preskoči na sadržaj

Učionica emotivne i društvene sigurnosti

Autor: Dora Jelakovic

Podcijenjena je činjenica kako nastavnici igraju jednu od najznačajnijih odgojnih uloga u životima svojih učenika. Osim akademske i obrazovne, upravo odgojna, gotovo roditeljska uloga nastavnika u svakodnevnom životu učenika biva podcijenjenom. 


U posljednje vrijeme iz različitih medija sve više čitamo i slušamo kako se učenici okreću upravo prema svojim nastavnicima kako bi od njih dobili emotivnu potporu, razumijevanje, pomoć i sigurnost koju možda nemaju u svojim obiteljima.

Nemali broj profesora i učitelja zasigurno se nekoliko puta u svome radnome vijeku susreo s esejom, zadaćom ili školskom zadaćnicom u kojoj učenik progovara o problemima s kojima se susreće, a jednostavno su preteški za njegove mlade i gotovo nevine godine. Stoga se samo po sebi postavlja pitanje na koji način nastavnici mogu i trebaju omogućiti svojim učenicima učionicu emotivne i društvene sigurnosti.

Što je zapravo učionica emotivne i društvene sigurnosti? Djeca jednako kao i odrasli trebaju emotivnu potporu u svojem odrastanju. Bez obzira postoji li ona ili ne u njihovim obiteljima, djeca bi se u školama, a ponajviše u svojim učionicama trebala osjećati zaštićeno i sigurno. Ako se na emotivne potrebe djeteta ne reagira na odgovarajući način, posljedice mogu biti trajne i ozbiljne. Iako je nastavnicima ponekada teško uz akademski dio koncentrirati se na emotivne i društvene potrebe djece, ipak je bitno pronaći i izdvojiti vrijeme koje će biti posvećeno i tom segmentu odgojno-obrazovne zajednice.

Ako se dijete iz nekog razloga ne osjeća emotivno i društveno sigurno i ispunjeno, teže će se koncentrirati na ispunjenje obrazovnih očekivanja i zadataka u školi. Iz tog razloga, važno je da nastavnici u radnom tjednu pronađu vrijeme koje će biti posvećeno upravo djeci s ciljem unaprjeđivanja njihovih društvenih i socijalnih vještina.

Redoviti satovi razrednika odlična su ideja okupljanja i stvaranja učionice emotivne i društvene sigurnosti. Potrebno je stvoriti ozračje u kojem će učenici slobodno izraziti svoja mišljenja, strahove, nesigurnosti ali i lijepe stvari koje žele podijeliti sa svojim nastavnikom, razrednim prijateljima i kolegama. Prije početka samog sata učenici bi trebali razmisliti i odgovoriti na pitanja koje im nastavnici ponude. Neka od tih pitanju mogu biti sljedeća:

  • Koji je tvoj najdraži film?
  • Koji dio smatraš najtežim kada si nečiji najbolji prijatelj?
  • Što te čini usamljenim?
  • Koja pjesma te čini sretnim?

Ovakva je vrsta pitanja osobna i poziva učenike da otkriju različite aspekte samih sebe ostalim učenicima u razredu ali i samim nastavnicima. Svako dijete treba dobiti priliku i odgovarajuću količinu vremena kako bi odgovorilo na pitanje te izrazilo svoje mišljenje. Potrebno je poticati djecu da budu otvorena i iskrena bez straha i nelagode od posljedica izražavanja svojih mišljenja i stajališta. Upravo uz pomoć ove tjedne rutine i metode učenici će dobiti priliku naučiti i vježbati svoje socijalne vještine slušanja, razumijevanja i dijeljenja s drugima. Nastavnici uz pitanja mogu odabrati i različite aktualne teme te potaknuti djecu na diskusiju, raspravu i izražavanje svojih mišljenja i stajališta. Na taj način djeca uče kako uvažavati druge i kako prihvatiti međusobne različitosti. Ovakav pristup smanjuje mogućnost sukoba među djecom te fizičkog, mentalnog i emotivnog zlostavljanja. Neki od njih možda će u ponuđenim temama prepoznati iskustva iz vlastitog života koja će im pomoći da ih verbaliziraju i zatraže pomoć i razumijevanje. Pomoć ne mora nužno doći od samog učitelja, već može biti ponuđena i od strane učenika kod kojih ovakva vrsta zajedništva može probuditi duboku empatiju i želju za pomaganjem drugima.

Osim što samim učenicima učionica emotivne i društvene sigurnosti postaje svojevrsnim utočištem, također pomaže i nastavnicima da prodube i stvore kvalitetan i iskren odnos sa svojim učenicima. 

| 28. 12. 2015. u 11:33 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Glazbena kutijica

Jeste li se ikada zapitali koliko se priča skriva u glazbi i njenim skladateljima? U serijalu pod nazivom Glazbena kutijica otkrivamo zanimljive i poučne priče o poznatim...

1520. - portugalski moreplovac i istraživač Ferdinand Magellan uplovio...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr