Što je učenje? Prema definiciji učenje je djelatan oblik stjecanja znanja i umijeća te njihova zadržavanja i reproduciranja na svim područjima psihofizičkog života. Što je „Potraga za učenjem“ (eng. Looking for Learning) i zašto se upravo ova nastavna metoda već godinama provodi u svjetskim obrazovnim procesima? „Potraga za učenjem“ suvremena je metoda koja nastavnicima omogućava povratnu informaciju o tome kako njihovi učenici uče, usvajaju znanje i gradivo i daje stvarni uvid u proces učenja.
„Potraga za učenjem“ je proces poučavanja, ali i model čiji je krajnji ishod provjera primjene znanja i samostalnog rada. Može se primjenjivati u svakom razredu, u razrednoj i predmetnoj nastavi, a nastavnici imaju mogućnost i međusobne suradnje, razmjenjivanje iskustava i znanja stečenih uporabom ove metode.
Kako bi se metoda uspješno provela, nastavnik postavlja pitanja i očekuje spontane i iskrene odgovore. Svaki je odgovor nastavniku i nova smjernica za daljnje poučavanje. Pitanja koja nastavnik postavlja učeniku, povratna su informacija o modelu poučavanja, refleksija o tome što je nastavnik poučio učenika, informacije o vrstama zadataka kojima se provjerava i vrednuje učenikov uspjeh. Postavljena pitanja i dobiveni odgovori, nastavniku pružaju uvid koliko je naučeno za učenika životno, koliko je razvijao vještine govorništva, kritičkog razmišljanja, čitanja s razumijevanjem, organizacije, analize, produkcije zadataka i projekata i koliko je životno upotrijebio jezično izražavanje.
Iako je prvotna definicija sama po sebi ozbiljna, impozantna i studiozna, nastavni proces „Potraga za učenjem“ jednako je ozbiljna metoda koja svojim suvremenim pristupom nastavnicima omogućava kako i na koji način njihovi učenici stječu znanje, vještine i razumijevanje naučenog.
U prvom nastavku donosimo prve dvije grupe pitanja iz metode „Potraga za učenjem“. Pitanja se postavljaju zadanim protokolom i redoslijednom.
Događa li se proces učenja?
Je li učenje primjereno?
Temeljna je vrijednost „Potrage za učenjem“ povratna informacija o uspješnosti odnosno neuspješnosti primjenjivosti zadataka, nastavnikova umijeća poučavanja.
Izvor:
Rječnik hrvatskoga jezika, Leksikografski zavod Miroslav Krleža i Školska knjiga, Zagreb 2000.
http://kimcofino.com/blog/2010/03/13/looking-for-learning/