preskoči na sadržaj

Strategije kako pomoći učenicima u postizanju bolje koncentracije

Autor: Dora Jelakovic

Osim nedostatka motivacije, nastavnici se u posljednjih nekoliko godina također suočavaju s manjkom ili potpunim nedostatkom koncentracije kod učenika. Određeni učenici nisu u mogućnosti izdržati nastavni sat od 45 minuta s jednakom količinom koncentracije, a kako se školski dan približava kraju, tako se koncentracija sve više smanjuje. Nemir, nervoza i povremeno ometanje nastave onemogućuju nastavniku, ali i drugim učenicima u izvršavanju svakodnevnih obveza i dužnosti za vrijeme sata. 


Donosimo nekoliko praktičnih i primjenjivih savjeta i strategija kako pomoći učenicima u obnavljanju i zadržavanju koncentracije.

Uporaba informacijsko - komunikacijske tehnologije 

Uporaba IKT-a unaprjeđuje suvremeno obrazovanje, razvija generičke kompetencije 21. stoljeća, ali jednako tako razbija monotoniju i rutinsku nastavu. Informacijsko - komunikacijska tehnologija potiče motivaciju, pridonosi intrinzičnoj motivaciji i pozitivno utječe na održavanje koncentracije učenika, pogotovo u STEM predmetima. Učenici pozitivno reagiraju na informacijsko - komunikacijsku tehnologiju, pažljivije prate nastavni sat i usmjereni su na ishod u kojemu glavni cilj nije ocjena, već usvajanje novih znanja, kompetencija i vještina.

Vježbanje i razgibavanje

Ukoliko nastavnici za vrijeme sata primijete kako učenicima opada koncentracija i kako više nisu u mogućnosti pratiti nastavu, ponekada je dobro prekinuti sat, otvoriti prozore kako bi u učionicu došao svježi zrak i s učenicima odraditi nekoliko kratkih, ali učinkovitih vježbi klasičnog razgibavanja. Ovakav je pristup učestaliji kod djece osnovnoškolske dobi, ali jednako je primjenjiv i kod srednjoškolaca jer razbija monotoniju i uspavanost, a učenici s poremećajem hiperaktivnosti i deficitom pažnje na taj način mogu dobiti priliku za kratkotrajnim kretanjem jer nisu uvijek u mogućnosti mirno sjediti dulje vrijeme. Kratkotrajno razgibavanje potiče dotok kisika u mozak i učenici su koncentriraniji i jednostavnije mogu učiti, sudjelovati i pratiti nastavu. Ova je metoda posebno poželjna na posljednjim satovima, bez obzira pohađaju li učenici nastavu u jutarnjoj, popodnevnoj ili večernjoj smjeni.

Dovoljno sna i odmora

Bez obzira na roditelje, nastavnici bi također trebali podsjećati učenike na važnost spavanja i dovoljne količine odmora. Učenici danas iz različitih razloga ne spavaju dovoljno i zbog toga nisu u mogućnosti biti koncentrirani na nastavi. Svaka dob iziskuje određene količine sna i nastavnici mogu podsjetiti učenike koliko je važno na vrijeme otići na spavanje kako bi mogli izdržati dan u školi, sve obveze koje se od njih očekuju, a ukoliko im je uz izvannastavne aktivnosti napor prevelik, nastavnik može učenicima predložiti kratak popodnevni odmor kako bi se nadoknadila izgubljena snaga i energija.

Drugačiji pristup učenju

Učenici i dalje imaju tendenciju učiti gradivo napamet ili bez razumijevanja, što smanjuje motivaciju, znatiželju i koncentraciju. Nastavnici već za vrijeme nastave mogu pomoći učenicima kako na drugačiji način pristupiti učenju uz pomoć različitih strategija: izrade umnih mapa ili obrazovnih kartica, učenje u grupi ili paru i učenje bez prisustva pametnih telefona i drugih tehnologija koje „kradu“ koncentraciju. Nastavnici također mogu gradivo podijeliti u više manjih cjelina s jasnim uputama koje će učenicima pojednostavniti učenje. Učenici će korak po korak učiti što će uvelike utjecati na njihovu sposobnost boljeg i duljeg koncentriranja na savladavanje gradiva i praćenje nastave.

Ova praktična rješenja i strategije nastavnici mogu upotrijebiti u situaciji kada se učenici više ne mogu koncentrirati bez obzira na razlog dekoncentracije. Savjeti će pomoći učenicima kako se bolje pripremiti za nastavu i testove i kako postići bolje rezultate. Osim navedenih prednosti, učenici će također naučiti kako zadržati ili obnoviti koncentraciju i na taj će se način smanjiti ometanje nastave ili eventualne situacije kada ponašanje učenika više nije pod kontrolom.

 

Izvor:

https://www.edutopia.org/blog/strategies-students-scattered-minds-donna-wilson-marcus-conyers?col=480811     

| 21. 3. 2017. u 10:20 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Politika Hrvatske pučke seljačke stranke

Video je uradak nastao kao aktivnost u sklopu obrade političkih stranaka početkom 20. stoljeća, na nastavi Povijesti. Učenice su Srednje škole Ban Josip Jelačić trebale prikazati osnovnu politiku Hrvatske pučke seljačke...

Nastavni materijali

Film

Film "Sto godina od Velikog rata" Film je učenički uradak maturantskih gimnazijskih razreda Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića, pod mentorstvom profesorice povijesti Željke Winkler....

Audio&video

Slovo zakona

Pravni se propisi vrlo često mijenjaju, pa građani  često ne znaju koja su njihova prava, ali i obveze u postojećim pravnim okvirima. U emisiji „Slovo zakona“...

1661. - Stockholmska je banka izdala prve novčanice u Europi

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr