preskoči na sadržaj

Refleksija – moćno oružje suvremenog obrazovanja (drugi dio)

Autor: Dora Jelakovic

Koja je definicija refleksije? Refleksija je okosnica suvremenog obrazovanja, rada s učenicima, ali i osvrtanje na sam rad nastavnika. Sama je po sebi vrlo moćna strategija koja činjenice stavlja u jasnu perspektivu i daje mogućnost uvida u realnost današnjeg obrazovanja, ali i načina na koji će se učenici poučavati te proširiti stečeno znanje različitim sadržajima u procesu obrazovanja.


Zašto se refleksija koristi u odgojno – obrazovnom procesu? Refleksija je potrebita metoda koja nastavnicima, ali i učenicima omogućava uvid u proces kako su učenici savladali, razumjeli i shvatili ono naučeno. Nastavnici refleksijom dolaze do konačnih rezultata, pozitivnih, ali i negativnih ishoda. Okosnica suvremenog obrazovanja, nastavnicima omogućava praćenje rada njihovih učenika i kreće li se njihov napredak u pravome smjeru.

U suvremenom obrazovanju 21. stoljeća, naglasak je na razvijanje i postizanje kritičkog razmišljanja. Temeljno je postignuće refleksije, kao moćnog oružja suvremenog obrazovanja upravo razvijanje kritičkog razmišljanja. Rezultat kritičkog razmišljanja na temelju provođenja refleksije sljedeće su činjenice: prosudba utemeljena na relativnim kriterijima i standardima, uvjerljivi argumenti koje učenik ne može odbaciti, osjetljivost na sadržaj iz različitih perspektiva, otvorenost i spremnost za dijalog i raspravu.

Pitanja koja se mogu upotrijebiti za proces refleksije imaju mogućnost otvoriti početak nove nastavne jedinice i pomoći učenicima u novim perspektivama i temama. Pitanja se također mogu postavljati i poslije određene nastavne jedinice, posebno kada su pred učenicima zahtjevnije teme u kojima je potrebno vrijeme za određivanje perspektiva ili ako je učenicima potrebna pomoć u otvaranju diskusije o dilemama ili dvojbama različitih kontroverznih tema.

Prve se dvije grupe pitanja odnose na učenikov stav, razmišljanje i shvaćanju o načinu učenja nastavne cjeline. Pitanja za refleksiju mogu se provoditi u razrednoj i predmetnoj nastavi, ali isto tako uz određene izmjene mogu poslužiti nastavnicima u odgojnom procesu.

Predznanje

  1. Koliko si predznanja imao o ovom dijelu gradiva prije nego što se počelo učiti o njemu?
  2. Koji si proces prošao ne bi li naučio ovaj dio gradiva?
  3. Jesi li u prethodnim razredima učio isto ili slično gradivo?
  4. Na koji si način si napredovao u svojem znanju koje imaš danas?
  5. Što misliš što je potrebno unaprijediti, ispraviti i popraviti?
  6. S kojim si se poteškoćama susreo dok si učio ovaj dio gradiva? Kako si ih riješio?
  7. S kojim si se izvorima informacija i pomoći služio za vrijeme učenja? Što ti je bilo od najveće pomoći i koje bi ponovno htio upotrijebiti?

Postavljanje strategija učenja i samovrednovanje znanja

  1. Kakvo mišljenje imaš o gradivu koje učiš? Koji su te se dijelovi gradiva posebno dojmili? Postoje li dijelovi gradiva koji te se nisu dojmili i zašto? U čemu si uživao učeći o ovom dijelu gradiva?
  2. Jesi li bio zadovoljan procesom učenja i samim ishodom?
  3. Jesi li zbog nečega bio nezadovoljan?
  4. Koji su bili tvoji standardi o ovom dijelu gradiva?
  5. Jesu li standardi bili zadovoljeni?
  6. Koja su bila tvoja očekivanja prilikom savladavanja i usvajanja ovog dijela gradiva? Jesu li se očekivanja mijenjala za vrijeme učenja?
  7. Što si naučio o sebi dok si učio ovaj dio gradiva?
  8. Jesi li promijenio mišljenje o gradivu koje si sada naučio u usporedbi s onim koje si imao prije učenja?

 

Izvor:

https://www.edutopia.org/resource/40-student-reflection-questions-download       

 

 

 

 

 

| 29. 3. 2017. u 13:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Autorska prava

Donosimo rad Tee Hrgović, učenice 2.a razreda Gimnazije Vukovar. Učenički je uradak nastao na nastavi informatike u sklopu obrade prezentacijskih tehnika i sadržaja koji se u prezentacijama koriste pri čemu je naglasak...

Nastavni materijali

Space Shooter - programirana igra u aplikaciji Construct 2

Programirana igrica, izrađena je u besplatnom alatu Construct 2  koji je dostupan na adresi: https://www.scirra.com/construct2.   U datoteci se nalaze slikovni elementi koje je moguće samo učitati u alat...

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1828. - ubijen je Shaka , vladar i vojskovođa koji je od plemena Zulu...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr