preskoči na sadržaj

Pristup introvertiranim učenicima

Autor: Dora Jelakovic

Kako bismo bolje razumjeli introvertirane učenike, potrebno je prvenstveno objasniti razliku između ekstrovertiranih i introvertiranih osoba. Uvriježeno je mišljenje kako su introvertirane osobe stidljive i povučene, izbjegavaju društvo i socijalizaciju s drugima. Znanstvena su istraživanja pokazala kako introvertirane osobe vole društvo jednako kao i ekstrovertirane, ali na drugačiji način obnavljaju i nadoknađuju svoju energiju. 


Dok introvertirane osobe svoju energiju nadoknađuju u svojevrsnom osamljivanju, ekstroverti isto nadoknađuju socijalizacijom, što naravno ne znači kako i oni ponekada ne trebaju vrijeme samo za sebe.

Pogreška je koja se često događa da nastavnici krivo protumače introvertirano ponašanje određenih učenika i zamijene njihovu šutljivost i nenametljivost kao neznanje ili nezainteresiranost za nastavu. Potrebno je prvenstveno znati razliku između učenika koji ima poteškoća u učenju i ponašanju od introvertiranog učenika. Introvertirani učenici nemaju previše izraženu potrebu za javljanjem, odgovaranjem na pitanja i iako najvjerojatnije znaju točan odgovor u tom procesu neće biti nametljivi niti će pokušati doći do izražaja. U takvim trenucima nastavnici ne bi trebali inzistirati na sudjelovanju introvertiranih učenika u nastavi jer to uzrokuje suprotan učinak.

Ako ste u mogućnosti, s vremena na vrijeme organizirajte „tihi rad“ u razredu za vrijeme kojeg će učenici u tišini raditi svoje zadatke. Učenici za to vrijeme mogu čitati, rješavati zadatke ili mogu to vrijeme iskoristiti za neki svoj osobni interes poput crtanja, pisanja, čitanja izborne literature u papirnatom ili digitalnom obliku. Na taj ćete način omogućiti introvertiranim učenicima vrijeme i tišinu koju mogu imati za sebe, a dobro će doći i ekstrovertiranim učenicima koji će u tišini i miru također moći sudjelovati u stvarima koje ih zanimaju.

Introvertirani učenici nemaju mnogo prijatelja, ne pripadaju popularnim grupama učenika i najčešće se druže s dvoje ili troje vršnjaka, sličnih interesa i karaktera. Poticanje i nagovaranje da se druže i s drugom djecom ili da pripadaju grupama učenika koje im osobno ne odgovaraju, također neće pozitivno utjecati na introvertiranu djecu. Ona će se sama na vlastitu inicijativu uključiti u društvo ako će osjetiti potrebu ili želju.

Grupni rad u kojem introvertirani učenici moraju sudjelovati na njih u većini situacija djeluje zastrašujuće i najčešće se u njemu ne osjećaju dobro. Nije uvijek moguće, ali kada god imate priliku umjesto grupnog rada, učenike podijelite u parove i neka na takav način rade na zadatcima ili projektu. Rad u paru smanjuje pritisak na introvertirane učenike, omogućuje im veću uključenost u ono što trebaju napraviti, a ujedno se potiče aktivno slušanje i bolje orijentiranje na cilj u interakciji s drugim učenikom.

U hrvatskim školama i razredima koji nerijetko imaju mnogo učenika, teško je postići individualizirani pristup svakom učeniku, ali s vremena na vrijeme nastavnici ga mogu pokušati primijeniti kako bi i introvertiranim učenicima olakšali užurbani i ponekada kaotični školski dan.

Izvor:

https://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Jung#Extraversion_and_Introversion

https://ideas.ted.com/how-to-teach-a-young-introvert/

https://www.edutopia.org/discussion/quiet-susan-cain-approaching-introverted-students

 

| 17. 10. 2017. u 09:36 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Europske države na slijepoj karti

Donosimo rad učenice Lucije Beljo, učenice 7.b razreda Osnovne škole Sesvetska Sopnica. Lucija je uz pomoć nastavnika Marijana Biruša izradila igru pogađanja geografskog smještaja europskih država na...

Nastavni materijali

Crtani film Putovanje plavog lonca

Ključni pojmovi: filmska priča, slijed događaja, lik u filmu.  Obrazovna postignuća: primati (recepcija) primjerene dječje filmove; zamijetiti i odrediti slijed događaja u filmu; ispričati filmsku priču kratkoga...

1841. - rođen Auguste-Pierre Renoir, francuski slikar, grafičar i...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr