preskoči na sadržaj
Sudinici stručnog usavršavanja Problemsko poučavanje uče koristit digitalni alat Plickers

Primjeri stručnih usavršavanja u području primijene i istraživanja digitalnih tehnologija kroz Erasmus+

Autori: Gordana Benat, Renata Ivanković, Maja Quien, Lucija Dejanović

Pružanje adekvatne podrške školama u primjeni IKT-a u nastavnim i nenastavnim procesima bio je ključni poticaj stručnim usavršavanjima CARNET-ovih djelatnika. Polazna ideja je bila da se kroz Erasmus+ projekt realiziraju stručna usavršavanja koja će zajednički podići kapacitet i kompetencije djelatnika CARNET-a.


U okviru projekta „Razvijanje digitalno zrelih škola - jačanje kapaciteta CARNET-a u područjima istraživanja i primjene IKT-a u nastavi“  tijekom 2015. godine odobrene su četiri mobilnosti za CARNetove djelatnike u okviru Erasmus+ K1 aktivnosti s ukupnim iznosom ugovora od 8.467,00 Eura, što uključuje tri strukturirana tečaja i jedno promatranje rada u organizaciji za obrazovanje odraslih (Job shadowing).

Kroz pet dana tečaja Problemsko poučavanje koji se održao u Pragu u Češkoj Republici naglašena je usmjerenost na učenika u primijeni ovih suvremenih pedagoških pristupa. Obrađeni su osnovni koraci u primijeni takvog poučavanja. Elaborale su se razlike između istraživačkog, projektnog i problemskog poučavanja sa zaključkom da postoje značajne sličnosti. Pripremanje nastavnog sata na temelju takvih teorijskih uputa može biti izazovno stoga je korisno što je tečaj bio praktične naravi, dakle slabije je bio usmjeren na terminološke razlike koncepata već je u fokusu bilo konkretno osmišljavanje nastave koja podrazumijeva problemsko poučavanje. Dodatno smo se usmjerili na primijenu IKT-a koja je podrška takvom obliku poučavanja.

Strukturirani tečaj Inovativni pristupi poučavanju koji se se također održao u Pragu u Češkoj Republici polaznicima je pružio teorijska i praktična znanja vezana uz promjenu paradigme poučavanja, posebno naglašavajući principe poučavanja kompetencija za 21. stoljeće. Poseban naglasak stavljen je na usvajanje znanja o  vrednovanju kompetencija  i korištenju digitalnih alata kao sredstava za razvoj kreativnog i kritičkog razmišljanja.

Najveći je dio strukturiranog tečaja ICT for Teaching održanog Dublinu u Republici Irskoj obuhvaćao obradu i primjenu digitalnih alata u nastavi. Težište je stavljeno na: Google Apps for Education (GAFE), Bloomovu taksonomiju u digitalnom kontekstu (http://bit.ly/29xQjX5 , http://bit.ly/29AObti ), društvene mreže u obrazovanju (Facebook, Twitter, Instagram), Glogster, Thinglink, MindMeister, Socrative (for testing), Padlet, Kahoot, Geogebru, Linoit, Seesaw, PhotoStory, Animoto, Windows Live Movie Maker, Audacity, Scratch i Flashcards. Navedeni alati su se obrađivali sukladno Bloomovoj taksonomi u digitalnom kontekstu (razine razmišljanja: stvaranje, vrednovanje, analiza, primjena, razumijevanje i prisjećanje).

Promatranje rada (Job shadowing) u Institutu za edukacijske tehnologije (Institute od Educational Technology) koji djeluje u sklopu Open Universitya u Milton Keynesu, Velika Britanija obuhvaćalo je upoznavanje s kampusom Open Universitya te Institutom i njegovim laboratorijima opremljenima najnaprednijom tehnologijom. Najvažniji i najzanimljiviji dio promatranja rada bilo je upoznavanje s inovativnim istraživanjima o primjeni tehnologije u cilju unapređenja učenja i poučavanja po kojima se Open University smjestio među tri najbolja sveučilišta u Velikoj Britaniji.

Realizirane mobilnosti u Češkoj i Irskoj te aktivnost promatranja rada (Job shadowing) u Velikoj Britaniji, osim stjecanja potrebnih kompetencija, polaznicima su omogućile usavršavanje stranog jezika, upoznavanje drugih kultura te povezivanje i dijeljenje profesionalnih iskustava s kolegama stručnjacima iz drugih zemalja.
Stručna usavršavanja koja se mogu realizirati kroz Erasmus+ projekte, a koje vodi Agencija za mobilnost i programe EU, dobra su prilika za stjecanje novih znanja i iskustava, a više informacija može se pronaći na mrežnoj stranici http://www.mobilnost.hr/.

 

| 19. 2. 2018. u 14:08 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Animacija Pravila za rad na siguran način pri strojnoj obradi

Industrijska strojarska škola iz Zagreba strukovna je škola i učenje je temeljeno na radu pa je kultura sigurnosti iznimno važna. Između ostalih aktivnosti vezanih za kulturu sigurnosti i zaštite zdravlja...

Nastavni materijali

Kako učiti?

Savjeti o tome kako učiti i literatura za daljnje čitanje.

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1716. – umro Gottfried Leibniz, njemački filozof, matematičar,...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr