preskoči na sadržaj

O izazovima u poučavanju

Još jedna u nizu aktivnosti u sklopu cjelodnevnog radnog posjeta ministrice znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženke Divjak Sveučilištu u Rijeci bila je panel-rasprava ''Studenti , učenje, poučavanje – Stanje i perspektive osposobljavanja i usavršavanja visokoškolskih nastavnika za rad u nastavi.


Rektorica Prijić-Samaržija obratila se uvodnim riječima: ''Danas postoji mnogo izazova u poučavanju studenata. Zahtijevaju se od nas ''akademaca'' mnogo zahtjevnije kompetencije. Formalno obrazovanje odavno nije dovoljno, a učenje zapravo nikada ne prestaje. Za razne projekte, npr. za rukovođenje projektima mi nismo formalno educirani i nemamo dovoljno kompleksnih znanja o modernom upravljanju. Kompetencijski pristup, kao što ga promoviramo kod studenata, moramo primjenjivati i kod sebe. Postoje neki institucijski koraci koji su učinjeni u tome smjeru, ali u realnom životu potrebno nam je razvijanje kulture kvalitete''.

Uvodnim riječima obratila se i ministrica Divjak: ''U području izazova koji se postavljaju pred nas sveučilišne nastavnike, malo je konkretnih mjera. Prepoznavanje nastavničkih kompetencija u drugome je planu. Postoji mišljenje o tome da sveučilišni nastavnici ne trebaju posjedovati nastavničke kompetencije. Kao što je postala nužnost usmjeriti nastavne kurikule ishodima učenja, tako je nužnost u složenom digitalnom okruženju usustaviti i formalne oblike nastavničkih kompetencija''.

Nakon uvodnih obraćanja rektorice i ministrice, održana je prezentacija pod nazivom ''Stanje i perspektive osposobljavanja i usavršavanja visokoškolskih nastavnika za rad u nastavi'' koju su održali prof. dr. sc. Jasminka Ledić i doc. dr. sc. Marko Turk s Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci.

Prezentacija se sastojala od dva tematska dijela: stanje i perspektive. U prvome dijelu govorilo se o međunarodnim, nacionalnim i istraživanjima na Sveučilištu u Rijeci, a koja se odnose na stanje osposobljavanja i usavršavanja visokoškolskih nastavnika za rad u nastavi, dok su u drugome dijelu, koji se odnosio na perspektive osposobljavanja i usavršavanja visokoškolskih nastavnika za rad u nastavi, prikazane temeljne europske smjernice i preporuke u ovom području s posebnim naglaskom na važnost institucionalnih (sveučilišnih) politika.

Analizirani su novi nužni uvjeti za ocjenu nastavne i znanstveno-stručne djelatnosti u postupku izbora u znanstveno-nastavna zvanja, a zaključak je izlagača da rezultati upućuju na zanemarivanje nastave u kontekstu uvjeta za napredovanja u znanstveno-nastavna zvanja te obeshrabruju razvoj nastavničkih kompetencija u sustavu visokoga obrazovanja u Republici Hrvatskoj.

Zaključno, iznijete su preporuke temeljene na rezultatima istraživanja za unaprjeđenje osposobljavanja i usavršavanja visokoškolskih nastavnika od kojih su neke: razvijati institucijske politike te financijski podupirati aktivnosti vezane uz razvoj nastavničkih kompetencija, na visokim učilištima osnivati centre za istraživanje i usavršavanje nastave u visokom obrazovanju te razvijati programe za usavršavanje nastavnika.

Nakon izlaganja povela se rasprava u kojoj su sudjelovali prof. dr. sc. Svjetlana Kolić Vehovec, prof. dr. sc. Sanja Smojver Ažić te studentski predstavnik Aleksandar Šušnjar.

Projekte vezane uz promicanje važnosti nastavničkih kompetencija i uz razvijanje  programa osposobljavanja i usavršavanja visokoškolskih nastavnika za rad u nastavi prepoznalo je i samo Ministarstvo, što dokazuje da problem u nedostatku kompetencija postoji, no izlagači prof. dr. sc. Ledić i doc. dr. sc. Turk zalažu se za uvođenje sustavne, institucijski potaknute prakse obrazovanja i usavršavanja sveučilišnih nastavnika.

Državna tajnica prof. dr. sc. Branka Ramljak, u Ministarstvu znanosti i obrazovanja zadužena za područje visokoga obrazovanja naglasila je: ''Studenti nas doživljavaju i pamte u prvome redu kao predavače, ne baš kao znanstvenike. Mi, sveučilišni profesori, moramo priznati da neke kompetencije nemamo. Ako kažemo da je student u fokusu sveučilišta, onda se tom studentu trebamo i prilagoditi. Moramo biti spremi poučavati i djecu koja znaju u nekim područjima puno više od nas''.

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Instituta za razvoj obrazovanja.

| 20. 2. 2018. u 11:29 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Animacija Pravila za rad na siguran način pri strojnoj obradi

Industrijska strojarska škola iz Zagreba strukovna je škola i učenje je temeljeno na radu pa je kultura sigurnosti iznimno važna. Između ostalih aktivnosti vezanih za kulturu sigurnosti i zaštite zdravlja...

Nastavni materijali

Kako učiti?

Savjeti o tome kako učiti i literatura za daljnje čitanje.

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1716. – umro Gottfried Leibniz, njemački filozof, matematičar,...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr