preskoči na sadržaj

Stvaralačko obrazovanje i uloga nastavnika

Autor: Jasminka Maravić
Zadatak učenika je da uče. Učenju ih privlači zanimljivo gradivo, želja za uspjehom, pohvale nastavnika i roditelja, nagrade, strah od nastavnika ili od roditelja, želja za afirmacijom i nastavkom školovanja.

No, mnogo toga ih i odbija: nezanimljivo gradivo, preduge lekcije, loše napisan udžbenik, buka i galama, nedostatak prostora za učenje, loše nastavnikovo izlaganje, neobjektivnost u ocjenjivanju te ponižavanje učenika.

Motivacija

Motivacija je osnovno pitanje i preduvjet uspješnog poučavanja i rada s učenicima. Nastavnik je nositelj motivacije, a učenik učenja.
Tri ključna nositelja nastave su:

  • motivacija
  • aktivizacija
  • koncentracija.

Volja

Volja je energija koja pomaže ostvarenju nekog cilja. Volja se iskazuje u koncentraciji pažnje i sabranosti učenika. Volja označava upornost, odlučnost, dosljednost u izvršavanju obaveza, inicijativu, oslanjanje na vlastite sposobnosti te brzo prelaženje na rad.

Uloga nastavnika

Mnogi učenici zavole određene predmete , postižu vrhunske rezultate te se odlučuju na nastavak školovanja u određenom području, što je počesto posljedica njima prihvatljivog nastavnika i njegovog kvalitetnog poučavanja.

Međutim, neki se učenici razočaraju u nastavu, školu i nastavnike. Nastavnici najviše griješe u slučajevima kada ne uspiju opaziti i otkriti mogućnosti svakog učenika posebno jer zahtijevaju više što učenik može objektivno postići. Takvi nastavnici ne istražuju potencijale pojedinih učenika, već polaze od nekog „prosjeka“ prema kojem organiziraju svoj rad i postavljaju zahtjeve.

Autor Stevanović, M. u knjizi Interaktivna stvaralačka edukacija navodi da izlaz treba tražiti u diferencijaciji, akceleraciji i individualizaciji nastavnoga rada.

Akceleracija označava da se pojedinim učenicima omogućuje brži i nesmetaniji prelazak iz lekcije u lekciju, bez čekanja drugih koji napreduju sporije.

Diferencijacija ukazuje na potrebu da se nastavni rad tako raspodijeli da svaki učenik dobiva zadatke prema svojim potrebama i mogućnostima. Na osnovi provedene diferencije moguće je svakom učeniku prići posebno, tj. davati mu gradivo (zadatke) u skladu s njegovim mogućnostima.


Nastavnici bi trebali pomoći učenicima da sami otkriju svoje sklonosti za koje možda niti ne znaju da postoje.
Učenika je potrebno uputiti da traži pomoć i u školi i kod kuće. Nastavnici mogu učenicima predložiti kod koga mogu dobiti pomoć, uputiti ih nekom znanstveniku, umjetniku, obrtniku.

Literatura:
Stevanović, M (2003).: Interaktivna stvaralačka edukacija. Andromeda d.o.o., Rijeka.

| 12. 6. 2008. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1453. - na današnji je dan turska vojska na čelu sa sultanom...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr