preskoči na sadržaj

Konceptualne mape u nastavi

Autor: Jasminka Maravić

Tehniku konceptualnog mapiranja razvio je Joseph D. Novak i njegov tim na sveučilištu Cornell 70-ih godina prošlog stoljeća. Novakov rad se bazirao na kognitivnim teorijama Davida Ausubela (teorija asimilacije), koji je naglašavao važnost predznanja kao mogućnost da se uče novi pojmovi. Česta je usporedba konceptualnih mapa sa umnim mapama.


Razlika je u tome što se konceptualne mape baziraju na vezama između pojmova, dok se umne mape baziraju na stablastim strukturama i radijalnim hijerarhijama.

U članku „Introduction to concept mapping“ Novak navodi koje su moguće primjene konceptualnih mapa kao alata za unaprjeđenje učenja učenika. Novak objašnjava kako oblikovanje konceptualne mape može biti i način vrednovanja razumijevanja gradiva. Novak također naglašava i da konceptualna mapa nikada nije dovršena jer se naše shvaćanje nečega stalno razvija.

Kada govorimo o konceptualnim mapama koje služe osmišljavanju nastavnog predmeta tada je riječ o grafičkom prikazu sadržaja predmeta koji pokazuje kako su povezane informacije koje učenici trebaju naučiti. Takav prikaz temelji se na svrsi i ciljevima nastavnog predmeta. Konceptualna mapa ukazuje koji je dio gradiva važan i na koji će se način o njemu govoriti.

U članku „Osnovne obrazovne teorije online učenja“, Ally napominje da oblikovanje konceptualnih mapa mora biti sastavni dio instrukcijskog dizajna da bi se učenicima pokazalo kako su dijelovi gradiva međusobno povezani.

Alati za izradu konceptualnih mapa

Konceptualna mapa može se napraviti ručno ili na računalu.

Ako želite pokušati napraviti konceptualnu mapu na računalu na raspolaganju su vam brojni komercijalni ali i slobodno dostupni alati. Jedan od njih je CmapTool čiju korisničku inačicu možete preuzeti bez naknade. Osim navedenog jedan od alata je i Freemind, koji jednako tako možete preuzeti bez naknade.

Neki od komercijalnih alata su MindManager, MindGenius, Inspiration, Kidspiration.

Primjer konceptualne mape osmišljavanja online tečaja iz sociologije

                                                                                                Kliknite na sliku za povećanje

 

| 7. 7. 2008. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1817. - rođen Pierre Athanase Larousse, francuski matematičar i...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr