preskoči na sadržaj

Predvodnici e-učenja: George Siemens

Autor: Jasminka Maravić

George Siemens je obrazovni stručnjak i znanstvenik čija su istraživanja usmjerena na učenje, društvene mreže, analitike učenja, otvorenost u obrazovanju i organizacijsku učinkovitost digitalnih okruženja.


Siemens je utemeljitelj konektivizma, teorije učenja koja naglašava ulogu društvenog i kulturnog konteksta u kojem se učenje odvija. Konektivizam učenje smatra procesom stvaranja veza i širenja mreže osoba uključenih u proces učenja. Povezano s konektivizmom javljaju se i konektivistički masovni otvoreni online tečajevi tzv. cMOOC-ovi, slobodno dostupni online tečajevi čiji je instrukcijski dizajn takav da ga istodobno može pohađati velik broj polaznika, a aktivnosti se uglavnom zasnivaju na međusobnoj komunikaciji i suradnji.

Posljednjih je godina George Siemens svoje istraživačke napore usmjerio prema području analitike učenja. Analitika učenja je prema Siemensu (2018) upotreba inteligentnih podataka, podataka koje produciraju učenici, modeli analize za otkrivanje informacija i društvenih veza te predviđanje i savjetovanje o učenju. Prema Sclateru i dr. 2016. analitika učenja može imati značajan doprinos kao:

  • alat za osiguranje i poboljšanje kvalitete
  • alat za zadržavanje studenata na studiju
  • alat za procjenu realizacije ishoda učenja
  • poticaj za razvoj i uvođenje personaliziranog učenja.

George Siemens dobitnik je brojnih nagrada za svoju znanstvenu djelatnost, uključujući počasne doktorate sa Sveučilišta San Martin de Porres i Fraser Valley University za njegov pionirski rad u učenju, tehnologiji i mrežama.

Na svom blogu George Siemens objavljuje vrlo zanimljive osvrte iz područja primjene tehnologije u obrazovanju, a svi zainteresirani mogu mu pristupiti na adresi http://www.elearnspace.org/blog/.

Izvori:

  1. Sclater, N., Peasgood, A., Mullan, J. (2016). Learning analytics in higher education. Preuzeto 2.7.2018. s https://www.jisc.ac.uk/reports/learning-analytics-in-higher-education.
  2. Siemens, G. (2010). What are Learning Analytics? Elearnspace. Preuzeto 2.7.2018. s http://www.elearnspace.org/blog/2010/08/25/what-are-learning-analytics/.
 
| 10. 9. 2018. u 12:01 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1740. - nakon smrti svojeg oca cara Karla VI. Habsburškog, na...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr