preskoči na sadržaj

Predvodnici e-učenja: George Siemens

Autor: Jasminka Maravić

George Siemens je obrazovni stručnjak i znanstvenik čija su istraživanja usmjerena na učenje, društvene mreže, analitike učenja, otvorenost u obrazovanju i organizacijsku učinkovitost digitalnih okruženja.


Siemens je utemeljitelj konektivizma, teorije učenja koja naglašava ulogu društvenog i kulturnog konteksta u kojem se učenje odvija. Konektivizam učenje smatra procesom stvaranja veza i širenja mreže osoba uključenih u proces učenja. Povezano s konektivizmom javljaju se i konektivistički masovni otvoreni online tečajevi tzv. cMOOC-ovi, slobodno dostupni online tečajevi čiji je instrukcijski dizajn takav da ga istodobno može pohađati velik broj polaznika, a aktivnosti se uglavnom zasnivaju na međusobnoj komunikaciji i suradnji.

Posljednjih je godina George Siemens svoje istraživačke napore usmjerio prema području analitike učenja. Analitika učenja je prema Siemensu (2018) upotreba inteligentnih podataka, podataka koje produciraju učenici, modeli analize za otkrivanje informacija i društvenih veza te predviđanje i savjetovanje o učenju. Prema Sclateru i dr. 2016. analitika učenja može imati značajan doprinos kao:

  • alat za osiguranje i poboljšanje kvalitete
  • alat za zadržavanje studenata na studiju
  • alat za procjenu realizacije ishoda učenja
  • poticaj za razvoj i uvođenje personaliziranog učenja.

George Siemens dobitnik je brojnih nagrada za svoju znanstvenu djelatnost, uključujući počasne doktorate sa Sveučilišta San Martin de Porres i Fraser Valley University za njegov pionirski rad u učenju, tehnologiji i mrežama.

Na svom blogu George Siemens objavljuje vrlo zanimljive osvrte iz područja primjene tehnologije u obrazovanju, a svi zainteresirani mogu mu pristupiti na adresi http://www.elearnspace.org/blog/.

Izvori:

  1. Sclater, N., Peasgood, A., Mullan, J. (2016). Learning analytics in higher education. Preuzeto 2.7.2018. s https://www.jisc.ac.uk/reports/learning-analytics-in-higher-education.
  2. Siemens, G. (2010). What are Learning Analytics? Elearnspace. Preuzeto 2.7.2018. s http://www.elearnspace.org/blog/2010/08/25/what-are-learning-analytics/.
 
| 10. 9. 2018. u 12:01 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Rijeka

Četvrtaši Osnovne škole Ksavera Šandora Đalskog iz Donje Zeline, u sklopu nastavnog predmeta priroda i društvo, proveli su projekt "Upoznajmo naše gradove". Učenici su se uistinu...

Nastavni materijali

Čišćenje ornitološkog parka

U utorak, 11. lipnja 2019. godine Pticoljupci iz 4.b pristupili su jednom od čišćenja ornitološkog parka. Puno su radili, ali se i odlično zabavili.

1313. - rođen Giovanni Boccaccio , talijanski književnik

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr