Istraživanja pokazuju da danas većina djece posjeduje pametni telefon koji im već od rane dobi omogućuje pristup internetu. Mnoga djeca većinu vremena na pametnim telefonima igraju igre ili se dopisuju sa svojim vršnjacima, često unutar različitih grupa u aplikacijama poput Whatsappa, Vibera i slično.
Osim što se unutar takvih grupa često znaju međusobno zlostavljati nazivajući se pogrdnim imenima ili se vrijeđajući (o čemu više zadataka možete pronaći u nastavnim materijalima “Sigurnost djece na internetu i elektroničko nasilje“), ponekad učenici znaju jedni druge u potpunosti isključivati iz takvih grupa što se također smatra jednim od oblika elektroničkog nasilja. Naime, isključivanje iz grupa, odnosno onemogućavanje sudjelovanja u aktivnostima u kojima sudjeluju drugi, osobito kada je riječ o većini njihovih prijatelja iz razreda, dovodi do smanjenja samopouzdanja djece koja se osjećaju loše i isključeno. Takvim ponašanjem pokazujemo da ne poštujemo druge i njihove osjećaje
Kako biste potaknuli učenike da razmisle što znači isključiti nekoga iz aktivnosti u kojima sudjeluju drugi, postavite im sljedeća pitanja:
Cilj je ovog zadatka, koji može trajati pola sata, ukazati na važnost poštivanja drugih u svim aktivnostima u virtualnom svijetu. Nakon njega, djeca bi trebla znati objasniti što znači isključiti druge iz različitih grupa te kako to može djelovati na njih i njihovo samopouzdanje.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.