preskoči na sadržaj

Komentiranje sadržaja na internetskim portalima i društvenim mrežama

Na mrežnim stranicama medijskapismenost.hr možete pronaći zadatak u kojem učenici trebaju odabrati jednu vijest o djeci i mladima s nekog internetskog portala te analizirati komentare medijskih korisnika - jesu li oni dobro argumentirani, ili su u njima argumenti izostali, a korišten je neprimjeren rječnik.


Nastavni materijali “Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu” za učenike od 5. do 8. razreda osnovne škole sadrže ukupno sedam zadataka koje možete provesti u sklopu Hrvatskog jezika, Informatike, ili Sata razredne zajednice, odnosno Građanskog odgoja.

Jedan od njih bavi se komentarima na internetskim portalima i društvenim mrežama. Za provođenje zadatka potreban vam je jedan školski sat, a cilj mu je ukazati na neprimjereno izražavanje medijskih korisnika prilikom komentiranja medijskih sadržaja na različitim internetskim portalima i društvenim mrežama. Kao ishod, učenici će znati razlikovati primjerene i neprimjerene komentare.

Opis zadatka

Za razliku od tradicionalnih medija, novi mediji su u potpunosti omogućili dvosmjernu komunikaciju, odnosno mogućnost svakog medijskog korisnika da komentira medijske sadržaje. Takvi se mogu objavljivati pod vlastitim imenom i prezimenom, a vrlo često i pod pseudonimom, čime je medijskim korisnicima osigurana zaštita privatnosti koju mnogi zlorabe objavljujući komentare pogrdnog i uvredljivog sadržaja, često uz neprimjeren rječnik pun psovki i vulgarnih izraza.

Kako bi se osvijestilo učenike o važnosti pristojnog i argumentiranog izražavanja mišljenja u virtualnom svijetu, potaknite učenike da odaberu jednu vijest o djeci i mladima na bilo kojem internetskom portalu.

je učenika da nakon što pročitaju vijest, analiziraju komentare medijskih korisnika i usporede kojih komentara ima više – kvalitetno argumentiranih ili onih u kojima su argumenti u potpunosti izostali i u kojima je prisutan neprimjeren rječnik.

Potom učenici trebaju pronaći barem tri primjera kvalitetno i dobro argumentiranih komentara te objasniti zašto su odabrali baš te primjere te zašto ih smatraju pozitivnim primjerima.

Po završetku tog zadatka, potaknite učenike da prouče komentare u kojima je argumentacija gotovo ili u potpunosti izostala ili u kojima su medijski korisnici koristili neprimjeren rječnik. Koje su karakteristike takvih komentara?

Zadatak je učenika da napišu smjernice što treba izbjegavati prilikom pisanja komentara na internetskim portalima i društvenim mrežama. Svoje smjernice neka napišu na veliki plakat koji potom objesite na zid u učionici kako bi se učenike tijekom čitave školske godine podsjećalo na važnost poštivanja drugih u virtualnom svijetu.

Preuzmite nastavne materijale “Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu”

 

Izvor: Lana Ciboci, Igor Kanižaj, Danijel Labaš, Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu – Nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 5. do 8. razreda

Vijest je izvorno objavljena na mrežnim stranicama Medijska pismenost.

| 22. 11. 2019. u 10:07 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Sveti Nikola

Donosimo rad Matije Vukića, učenika 4. razreda Osnovne škole dr. Jure Turića. Matija je napisao pjesmu inspiriranu tjednom u kojem se slavi Sveti Nikola.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1990. - nakon desetljeća borbe za radnička prava u socijalističkoj...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr