preskoči na sadržaj

Informalno učenje u eri Weba 2.0

Autor: Jasminka Maravić

Individualni razvoj često se odvija putem e-learninga i učenja u zajednici te nije nužno vezan uz formalno institucionalno obrazovanje. Sudjelovanje u online zajednicama može rezultirati informalnim učenjem.


Informalno učenje je usvajanje vještina i znanja iz svakodnevnog iskustva i raznolikih utjecaja iz okoline te ne mora biti svjesno. Takvo učenje nije organizirano i strukturirano, nema definirane ciljeve, određeno vrijeme u kojem se odvija i osiguranu podršku.

Aktivnosti individualnog razvoja kroz e-learning često su vezane uz pojam zajednica učenja. Zajednice učenja su zajednice organizirane od strane individua ili grupa ljudi koji se udružuju, dijele i uče o određenom području. Takvo je učenje neformalno jer nije posredovano od strane obrazovne ustanove, a svrhu učenja određuju sami članovi grupe.  Kada govorimo o zajednicama učenja zapravo je riječ o zajednicama prakse (eng. communities of practice). Zajednice prakse su grupe ljudi koji dijele zajedničke interese za ono što rade te u svakodnevnoj interakciji uče kako pospješiti svoj rad. Pojam su skovali antropolozi Jean Lave i Ettiene Wenger proučavajući naukovanje (eng. apprenticeship) kao model učenja.

Web 2.0 u svom temelju nosi pojam suradnje i interaktivne dvosmjerne komunikacije, a korisnici postaju aktivni sudionici. Osnovne karakteristike Weba 2.0 su otvorenost, sloboda i kolektivna inteligencija. Upravo te karakteristike pogoduju i podržavaju stvaranju zajednica učenja. Web 2.0 putem blogova, wikija, alata za označavanje, tagiranje i dr. omogućava stvaranje vlastitog sadržaja. Aktivnosti korištenja navedenih alata i sudjelovanja u takvim aktivnostima suočava korisnike s nepreglednim nizom situacija informalnog učenja.

Učenje od kolega i mijenjanje uloga učenik-poučavatelj specifična je odlika novih virtualnih okruženja. Učenje više nije puko „konzumiranje“ sadržaja, već se učenje odvija kroz suradnju i kreiranje vlastitog znanja uz pomoć raznovrsnih resursa i kolega.

Više o informalnom učenju putem tehnologija Weba 2.0 pročitajte u članku Informal learning in the era of Web 2.0 koji potpisuju Elina Jokisalo i Antoni Riu.

| 17. 7. 2009. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Sveti Nikola

Donosimo rad Matije Vukića, učenika 4. razreda Osnovne škole dr. Jure Turića. Matija je napisao pjesmu inspiriranu tjednom u kojem se slavi Sveti Nikola.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Bijela vrana

Jesu li djeca doista 'mala' ili odrasli samo ne shvaćaju ozbiljno? U razgovorima s neobičnom djecom, „bijelim vranama“, Mladen Kušec u svojim emisijama...

1556. - najgori potres koji je zabilježen u povijesnim knjigama dogodio...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr