preskoči na sadržaj

Konferencijom „Podrškom do škole za sve“ završen projekt „Cjeloživotnim obrazovanjem do škole za sve“

12.723 djece s teškoćama integrirano je u hrvatske osnovne škole u školskoj godini 2008/09., dok je u toku iste školske godine svega 845 djece bilo upisano u srednje škole. Podaci su to koje je na 3. Konferenciji „Podrškom do škole za sve“ udruge IDEM, hrvatske udruge za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama iznijela predsjednica udruge dr. sc. Ljiljana Igrić, karakterizirajući ih šokantnima.


„Pitanje je gdje je oko 12.000 učenika, ako ih je samo 845 nastavilo školovanje u redovnim srednjim školama. Više je učenika s teškoćama u posebnim srednjim školama, njih 1445. Naime u mnogim je sredinama uhodana praksa da se učenike s prilagođenim programom na profesionalnoj orijentaciji usmjerava u posebne škole ili razrede, često bez osnove. Oni koji nastavljaju obrazovanje u redovnim srednjim školama ostaju u istima neprepoznati. 14 puta ih je manje u redovnom srednjoškolskom sustavu, nego u osnovnoškolskom. Ta djeca bez prateće dokumentacije dolaze u srednju školu, pokazuju neuspjeh u učenju, teškoće u ponašanju, a škola ne prepoznaje uzroke teškoća. Posljedice su očite, u najboljem slučaju djeca  odlaze u posebne škole ili što je najčešći i najgori scenarij, napuštaju školovanje. Tako se generira skupina mladih ljudi na marginama društva, nezaposleni, siromašni s velikim izgledima da postanu ozbiljan društveni problem“ objasnila je predsjednica udruge IDEM dr.sc. Ljiljana Igrić.

Konferencija „Podrškom do škole za sve“ održana je u zagrebačkom Hypo centru povodom završetka projekta „Cjeloživotnim obrazovanjem do škole za sve“.
Upravo kako bi se ove pojave spriječile udruga je tokom školske godine 2010/11. u 11 strukovnih škola u Zagrebu, Osijeku, Vukovaru, Šibeniku i Zadru provodila projekt Cjeloživotnim obrazovanjem učitelja do škole za sve koji je za cilj imao educirati profesore kako prepoznati dijete s teškoćama u razvoju i kako mu pristupiti u radu odnosno pružiti podršku profesorima i školama u radu s djecom s teškoćama.

Svoja su iskustva na konferenciji iznijeli i obrazovni djelatnici uključeni u projekt Cjeloživotnim obrazovanjem učitelja do škole za sve, koji im je, tvrde, dobrodošao. Konferencija Podrškom do škole za sve održana je u svrhu detektiranja problema i razmjene iskustava obrazovnih djelatnika uključenih u projekt i za ovo pitanje nadležnih institucija.

Na konferenciji je o oživotvorenju članaka 23. i 28. Konvencije o pravima djece i članka 23. Konvencije o pravima osoba s invaliditetom, koji se odnose na jednaku mogućnost za svu djecu osobito u sferi obrazovanja, govorila Tatjana Opačak, savjetnica pravobraniteljice za djecu.
Djeca i mladi s teškoćama i ljudska prava bila je tema predavanja Vesne Mihanović, više stručne savjetnice u Ministarstvu zdravstva i socijalne skrbi.
Prisutne su pozdravili i projekt pohvalili Hrvoje Bakić iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, Ana Buljan iz Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Draženka Blaži, dekanica Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu te Lana Velimirović iz Ureda za ljudska prava.

Po završetku konferencije podijeljena su priznanja edukatorima te redovnim i posebnim školama koje su sudjelovale u projektu „Cjeloživotnim obrazovanjem do škole za sve“.

Priloženi dokumenti:
Program_konferencije.pdf (1.14 MB) Idem_brosura.pdf (1.91 MB)
| 7. 7. 2011. u 14:44 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Jezik i predrasude

Emisija u kojoj raspoloženi hrvatski lingvisti analiziraju našu jezičnu svakodnevicu, otkrivaju zanimljivosti o živim jezicima i nestalim kulturama, istražuju...

1817. - rođen Pierre Athanase Larousse, francuski matematičar i...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr