preskoči na sadržaj

Vršnjačko i obiteljsko nasilje treba rano prepoznati i dosljedno na njega reagirati

Agencija za odgoj i obrazovanje organizirala je 9. prosinca  2011. godine stručno usavršavanje za stručne suradnike i nastavnike psihologije te ravnatelje osnovnih i srednjih škola na temu Unapređenje suradnje škole i drugih institucija u suzbijanju vršnjačkog i obiteljskog nasilja.


Na državnom stručnom skup o problemu nasilja, za koji je rečeno da je izrazito kompleksna pojava, koja ovisi o brojim čimbenicima i koju je potrebno rano prepoznati i dosljedno na nju reagirati, raspravljalo se sa stručnog, znanstvenog, pravosudnog i iskustvenog aspekata.

Sudionike skupa, više od stotinu stručnih suradnika i nastavnika psihologije te ravnatelja škola, na početku je pozdravio ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović. Odgojno-obrazovnim radnicima poručio je da problem nasilja u školama ne pokušavaju staviti "pod tepih" nego da u tim slučajevima traže pomoć nadležnih institucija.

- Škola nije dobra zato što neke negativne pojavnosti nisu otišle u javnost. U takvim situacijama treba tražiti pomoć od relevantnih institucija, a Agencija posljednjih godina ima sve više zahtjeva za stručnom i savjetodavnom pomoći - naglasio je Vinko Filipović i pozvao sve da pokušaju imati strpljenja i znanja u kriznim situacijama u školama. Također je naglasio da nema iluzija da se nasilje može potpuno iskorijeniti, ali vjeruje da se može svesti na najmanju mjeru.

O sistemskom pristupu u suzbijanju vršnjačkog nasilja na skupu je izlagao dr. sc. Dejan Ajduković s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta istaknuvši da kod nas ima dobrih zakona, praksa je dijelom dobra, ima i stručnjaka koji će prepoznati problem, reagirati i intervenirati, no nedostaje usklađenost s drugim resorima. Suzbijanje nasilja zahtijeva koordinirano djelovanje društvenih čimbenika, upozorava Ajduković koji drži da u tome naše društvo ipak napreduje.

Govoreći o štetnim posljedicama nasilja, istaknuo je da je to ponašanje u konačnici i skupo jer generira velike troškove. Drži i kako nedostaje psiho-socijalnih tretmana za počinitelje, najavivši da Društvo za psihološku pomoć priprema jedna takav pilot-projekt. Potrebno je rano prepoznati nasilje i dosljedno reagirati, rekao je Ajduković izdvojivši i nedoumice stručnjaka, psihologa i stručnih suradnika, koji pri tome također moraju balansirati i razlučiti kada, kako i treba li reagirati. Po njegovim riječima u takvim dilemama misao vodilja mora biti djelovanje u najboljem interesu djece, adolescenta ili obitelji.

O mogućnostima i ograničenjima u postupanju škole u slučaju vršnjačkog i obiteljskog nasilja govorila je psihologinja Željka Čolović  Rodik iz II. osnovne škole Varaždin koja se također osvrnula na profesionalne dileme i ulogu stručnjaka u vršnjačkom nasilju.

Na skupu je bilo i riječi o mogućnostima i ograničenjima u postupanju sustava socijalne skrbi nakon otkrivanja nasilja, postupanju policije i pravosuđa nakon prijave te o praksi u suradnji škola i drugih institucija u suzbijanju vršnjačkog nasilja u Virovitičko-podravskoj županiji.

Objavljujemo prezentacije predavača.

Materijali sa skupa

  • D. Ajduković: Sistemski pristup suzbijanju vršnjačkog i obiteljskog nasilja (PPT: 158 kb)
  • Ž. Čolović Rodik: Mogućnosti i ograničanja u postupanju škola u slučaju vršnjačkog i obiteljskog nasilja (PPT: 361 kb)
  • Iskustva dobre prakse u suradnji škola i drugih institucija u suzbijanju vršnjačkog nasilja u Virovitičko-podravskoj županiji (PPT: 1.86 Mb)
  • T. Katkić Stanić: Interdisciplinarni pristup problemu nasilja u obitelji: iskustva i uloga sustava socijalne skrbi  (PPT: 310 Kb)
  • B. Žigante Živković: Sustav pravosuđa nakon otkrivanja vršnjačkog i obiteljskog nasilja (PPT: 1. 14 Mb)
  • R. Odeljan: Postupanje policije nakon prijavljivanja nasilja u obitelji i vršnjačkog nasilja  (PPT: 3. 81 Mb)
  • A. Frljak: Agression Replacement Training  (PPT: 236 Kb).

 

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Agencije za odgoj i obrazovanje.

| 16. 12. 2011. u 09:03 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1322 . - na sjevernim granicama Engleske sa Škotskom, Robert...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr