preskoči na sadržaj

MoodleMoot Spain 2011

MoodleMoot Spain 2011, susret korisnika platforme Moodle u obrazovanju, održan je 14. i 15. prosinca 2011. godine u gradu San Sebastian u Španjolskoj. Susret su zajednički organizirali Nazaret Zentroa, centar za srednjoškolsko i srednje stručno obrazovanje, te Odsjek za didaktiku jezika i literaturu Sveučilišta País Vasco (UPV)/ Euskal Herriko Unibertsitatea.


 

Autorica: Suzana Rukavina

Skup je započeo uvodnim govorom Ainhoe Ezeiza sa Sveučilišta UPV, jedne od organizatorica susreta. Nekoliko sudionika iz područja srednjoškolskoga i sveučilišnoga obrazovanja u Baskiji pozdravili su i zaželjeli dobrodošlicu nastavnicima osnovnih, gimnazija te srednjih stručnih škola, stručnjacima i učenicima Nazaret Zentroa, dajući svoj osvrt na temu uporabe platforme Moodle u obrazovnim institucijama u Baskiji.


Prisjećajući se daleke 2004. godine, Mikel Garmendiz, koordinator izobrazbe predavača na Sveučilištu UPV, ispričao je sudionicima skupa povijest o održavanju susreta MoodleMoot u Španjolskoj, navodeći kako se prvo okupljanje korisnika platforme Moodle u obrazovanju u toj zemlji održalo 29. listopada 2004. godine na Sveučilištu Jaume I de Castelló. Bio je to početak razmjene iskustava i uspostavljanje odnosa među korisnicima platforme Moodle u Španjolskoj. Moodle, stvoren pomoću računalnoga programa otvorenog izvora i pristupačan cijelom svijetu, kojega skupa razvijaju tisuće korisnika i računalnih programera, utemeljen je na pedagogiji konstruktivizma, na učenju u društvenim zajednicama na mreži, na međudjelovanju između studenata i profesora, na suradnji, na razmjenjivanju i zajedničkom konstruiranju znanja. Sve je to omogućila zajednica korisnika platforme Moodle koja svakodnevno nastavlja s radom na poboljšanju programa, čiji se sudionici međusobno pomažu na forumima, u projektima, na skupovima, na susretima MoodleMoot. Mertxe Jimeno Badiola, koordinatorica zadužena za inovaciju u centru Nazaret Zentroa, predstavila je predstojeće aktivnosti skupa MoodleMoot2011, ističući rad učenika centra u organizaciji skupa.

Održani je susret bio podijeljen u tri skupine aktivnosti: rad u plenumu, radionice i susrete. Izlagači su u plenarnim izlaganjima govorili o učenju u virtualnom okruženju, restrukturiranju platforme Moodle te o uvođenju društvene prisutnosti u obrazovni dizajn tečajeva na mreži.

Uvodno plenarno izlaganje održao je Juan José Calderón sa Sveučilišta u Sevilli tijekom kojeg je izložio četiri teorije o učenju u svijetu društvenih mreža.

Institut za obrazovne tehnologije (Instituto de Tecnologías Educativas, ITE) Ministarstva obrazovanja Kraljevine Španjolske sudjelovao je u programu skupa sa dva izlaganja. Ismail Ali Gago, načelnik Odsjeka za e-učenje, govorio je o prvim koracima ITE-a koji je s radom započeo devedesetih godina te o nadležnostima ove ustanove u području digitalnih obrazovnih materijala. ITE je spomenute nadležnosti prenio na autonomne zajednice budući da je u Španjolskoj ta ustanova započela s pionirskim radom izrade digitalnih obrazovnih materijala. Govornik je također govorio o razmjeni digitalnih obrazovnih materijala te o migraciji sustava izobrazbe nastavnika ITE-a na platformu Moodle 2009. godine. Spomenuta migracija stvorila je potrebu za prebacivanjem ITE-ovih digitalnih materija razvijenih u HTML obliku u standardnu formu kako bi se mogli objaviti i učiniti dostupnima svekolikoj javnosti. Institut za obrazovne tehnologije služi se alatom eXeLearning za stvaranje digitalnih nastavnih sadržaja te razvija navedeni program. Načelnik Odsjeka za e-učenje govorio je i o problemima registriranja velikoga broja učenika na tečajeve ITE-a dostupnim na platformi Moodle kao i o vođenju registra izobrazbe nastavnika na državnoj razini.

Martin Dougiamas, tvorac platforme Moodle, pridonio je sadržaju skupa ukratko sažimajući skorašnje aktivnosti u radu na poboljšanju obilježja platforme.

Joyce Seitzinger, stručnjakinja u oblasti obrazovnog dizajna te e-učenja, sa Sveučilišta Deakin u Australiji, govorila je o uklapanju društvene prisutnosti u dizajn mrežnih tečajeva, temeljeći svoje izlaganje na radu Benjamina Blooma te na okviru za analizu međudjelovanja u mrežnom okruženju koji su razvili autori Garrison i Anderson 2001. godine (model istraživačke zajednice).

Među aktivnostima treba istaći organizaciju radionica na kojima se govorilo o tehničkim pitanjima, o obrazovnom dizajnu te o pedagoškim i didaktičkim temama koje se odnose na učenje i poučavanje u virtualnom okruženju (stvaranje obrazovnih sadržaja uz uporabu alata GoogleDocs, Wikieducator, eXeLearning, Geogebra) te o dozvoli uporabe djela Creative Commons. Jedan od najboljih susreta s pedagoškog motrišta bilo je plenarno izlaganje o problemskom ili projektnom učenju, tijekom kojega su sudionicima skupa predstavljeni primjeri problemskom učenja u praksi kroz skupni ili suradnički rad.

Nakon dva dana intenzivnog programa skupa, održan je okrugli stol o obrazovnoj revoluciji gdje se raspravljalo o problemima učenja i poučavanja u mrežnom okruženju, poslije kojega su organizatorice zatvorile susret prikladnim zahvalama svim sudionicima. Evropsko sveučilište iz Madrida predstavilo je svoju kandidaturu za organiziranje skupa MoodleMoot Spain 2012.

Naposljetku, koristimo se ovom prilikom kako bismo izrazili zahvalnost organizatoricama susreta MoodleMoot Spain 2011, Ainhoi Ezeiza i Mertxe Jimeno Badiola, na velikom naporu u organiziranju skupa te srdačnoj dobrodošlici koja će nam biti poticaj u vlastitom radu do sljedećeg susreta MoodleMoot u Španjoskoj 2012 godine.

 

Tekst je prenesen s bloga E-obrazovanje.

| 2. 1. 2012. u 15:14 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1740. - nakon smrti svojeg oca cara Karla VI. Habsburškog, na...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr