preskoči na sadržaj

Naglasak na nove modele i načine poučavanja

Vrednovanje postignuća učenika bila je glavna tema državnih skupova za učitelje i nastavnike matematike, koji su se od 9. do 13. siječnja održali u Opatiji.


O temi, koja je jedna od najvažnijih sastavnica obrazovnog sustava i oko koje najčešće ima najviše prijepora, na skupovima su izlagali profesori metodičari sa hrvatskih sveučilišta, viši savjetnici za matematiku Agencije za odgoj i obrazovanje te učitelji praktičari koji su održavali iskustvene radionice.

Kako pratiti, vrednovati i ocjenjivati učenike u nastavi matematike na skupovima su izlagali prof. dr. sc. Aleksandra Čižmešija i prof. dr. sc. Željka Milin Šipuš. Korisne primjere praćenja i vrednovanja učenika u nastavi matematike iznijela je prof. dr. sc. Sanja Varošanec. Koji su ishodi učenja matematike na primjerima gradiva pokazala je Željka Zorić, prof., a obrazovna postignuća u matematici tumačio je dr. sc. Boris Jokić. Uz ostalo, na skupovima su održana i predavanja o prilagodbi procesa poučavanja u srednjoj i osnovnoj školi zahtjevima NOK-a, vrednovanje postignuća učenika s posebnim obrazovnim potrebama te kako osmisliti kriterije i provesti usmeno ispitivanje. Za sudionike seminara posebno zanimljiv i koristan bio je rad u iskustvenim radionicama, koje su se održavale u učionicama Gimnazije Opatija.

Nužnost stručnog usavršavanja

Na dva skupa u Opatiji, za osnovne i srednje škole, sudjelovalo je gotovo 450 učitelja i nastavnika matematike. Iako bi se prema broju sudionika moglo reći da su skupovi bio dobro posjećeni, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović u obraćanju sudionicima izrazio je žaljenje što je samo deset posto od ukupnog broja učitelja i nastavnika matematike u Hrvatskoj prisustvuje stručnom usavršavanju sa izrazito dobrim i sadržajnim programom.  Podsjetio je da Agencija od 1. siječnja 2011. godine, preko aplikacije za prijavljivanje na stručne skupove, vodi evidenciju svih prijavljenih odgojno-obrazovnih radnika iz koje će se jasno vidjeti tko se i koliko usavršava.

- Žao nam je da svi učitelji i nastavnici ne osjećaju potrebu cjeloživotnog obrazovanja i stručnog usavršavanja. Ali nadamo se da će se to promijeniti i da će nova obrazovna politika naći zakonski mehanizam, hoće li to biti licenciranje ili nešto drugo, da bi dobili kompetentnije i stručno usavršene odgojno-obrazovne radnike – istaknuo je ravnatelj Vinko Filipović.  Agencija će, kazao je, nastaviti provoditi stručno usavršavanje u skladu s potrebama obrazovne politike, ali i potrebama odgojno-obrazovnih radnika. Poseban naglasak u planiranju stručnog usavršavanja stavit će se na nove modele i načine poučavanja.

- Modeli i načini poučavanja koji su egzistirali prije ne mogu biti prihvatljivi u današnje vrijeme. Ni jedna sfera društvenog života nije tako troma i spora kao obrazovni sustav, ali to nije samo problem Hrvatske. Promjene su nužne i trebaju se dogoditi na svim razinama obrazovanja. Očekujemo i od vas da nam predlažete i sugerirate što mislite koje bi teme i metode trebalo uvesti u organizirane oblike stručnog usavršavanja - pozvao je Vinko Filipović sudionike skupa. Istaknuo je da će Agencija za odgoj i obrazovanje od 1. veljače započeti sa stručnim usavršavanjem odgojno-obrazovanih radnika iz općih tema psihologije, pedagogije i defektologije koje su potrebne svima djelatnicima škola. Stručno usavršavanje provodit će učitelji i nastavnici mentori i savjetnici, koji su prošli posebnu edukaciju. Stručno usavršavanje provodit će se u školama na zahtjev i u dogovoru s ravnateljima i moći će joj prisustvovati svi odgojno-obrazovni radnici škole.

 

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Agencije za odgoj i obrazovanje.

| 18. 1. 2012. u 14:23 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Sveti Nikola

Donosimo rad Matije Vukića, učenika 4. razreda Osnovne škole dr. Jure Turića. Matija je napisao pjesmu inspiriranu tjednom u kojem se slavi Sveti Nikola.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1638. - umro Ivan Gundulić, najveći hrvatski književnik 17. stoljeća,...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr