preskoči na sadržaj

Životinje goranskih šuma

Programiranje  je jedno od najzahtjevnijih područja informatike. Dobri programeri stvaraju se godinama učenja i rada. U našoj školi, OŠ „Petar Zrinski“ Čabar, započinjemo učenjem programiranja već od 2. ili 3. razreda, kako bi se zainteresirani učenici od 6. do 7. razreda osposobili za stvaranje pravih aplikacija. Čak i prvi koraci u programiranju korisničkih ili uslužnih programa mogu dati  kvalitetne uratke.


Dokaz tome su brojni softverski uradci učenika osnovnih i srednjih škola koji se mogu vidjeti na županijskih i državnim natjecanjima iz informatike. Učenici često vole kroz programiranje stvoriti igrice kojima će zadiviti svoje vršnjake. Osim igrica mogu se tu naći i programi stvoreni kako bi pomogli djeci i odraslima da na zabavan način uče ili stječu nove vještine.

Jedan od takvih programa je i program „Životinje goranskih šuma“, autora: Leona Malnara i Alana Šimića, nekadašnjih učenika OŠ „Petar Zrinski“ Čabar, a danas srednjoškolaca. Tema softverskog rada nametnula se spontano, jer živimo u kraju koji obilježavaju velike površine bjelogorične i crnogorične  šume. Gorski kotar pripada u brdsko-planinsko područje, bogato raznolikim svijetom flore i faune. Taj svijet učenici upoznaju dijelom kroz nastavu prirode i društva, prirode i biologije, a dijelom izravno kroz svakodnevni život (šetnje, boravke u prirodi) i eventualne kontakte s divljim životinjama. Takvi kontakti najčešće završavaju paničnim bijegom, i čovjeka i životinje. To kod mlađih naraštaja budi strah od šumskih životinja.

Budući da se najviše bojimo onog što ne poznajemo, odlučili smo napraviti jedan program koji bi mogli koristiti djeca i odrasli u cilju edukacije i smanjivanja bezrazložnog straha pred divljim životinjama. Ujedno,  bila nam je želja osvrnuti se i na ekološku stranu zaštite biološke raznolikosti u našim šumama, dajući osvrt na životinje koje su autohtone i zaštićene u goranskom području.

Dok su izrađivali ovaj program, mladi programeri imali su u mislima učenike iz našeg goranskog kraja; razmišljali su što djecu zanima, kako im ovaj sadržaj učiniti privlačnijim i zanimljivijim, kako ih educirati o njihovom zavičaju uz zabavu?

Program su izradili u Flashu, a slikovni sadržaji uređeni su korištenjem programa Adobe Photoshop. Za izvođenje programa potrebno je računalo s multimedijskom podrškom zbog audio sadržaja u njemu. Program je prvenstveno namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola, a mogu ga koristiti i odrasli. Koristeći program možete naučiti o izgledu, staništu, prehrani, aktivnostima i razmnožavanju svih najvažnijih sisavaca u Gorskom kotaru, dok se zbog brojnosti, ptice, gmazovi, vodozemci i kukci samo spominju.

Svoje znanje provjeravate kroz igre. U igri „Nahrani životinju“ morate svakoj životinju dodijeliti odgovarajuću hranu,  a u igri „Pronađi otisak“ prepoznati otisak pojedinih sisavaca. Kroz igru „Šetnja šumom“ pronalazite životinje na slici, a rješavajući „Križaljku“ odgovarate na postavljena pitanja o životinjama. Ovdje možete pogledati i bogatu fotogaleriju, gdje je svaka slika popraćena nazivima životinjama. Posebnu čar ovom programu daju zvukovi glasanja životinja kao i dinamički vizualni efekti prilikom kretanja kroz program. Upravo ta dinamičnost, uz zanimljiv i interaktivan sadržaj održava pažnju i najmlađih korisnika.

Posjetite web stranicu http://fauna.pondi.hr gdje vam je omogućeno preuzimanje programa i uputa za njegovo korištenje te uživajte u prelijepim zvukovima i kadrovima goranske šume… i naravno, nešto naučite!

| 27. 3. 2012. u 11:03 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1740. - nakon smrti svojeg oca cara Karla VI. Habsburškog, na...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr