preskoči na sadržaj

Nastavna umijeća

Autor: Jasminka Maravić

Koja su sve znanja i osobine nastavnika potrebne za učinkovito poučavanje? Prema knjizi Chrisa Kyriacoua za uspješno poučavanje nastavnici bi trebali posjedovati i razvijati temeljna nastavna umijeća. Autor kaže: "Biti djelotvoran nastavnik znači znati čime i kako potaknuti učenike da uče".


Nastavna umijeća su nastavničke aktivnosti koje potiču na učenje, a sastoje se od tri važna elementa:

  1. Znanja – o predmetu, učenicima, kurikulumu, nastavnim metodama
  2. Odlučivanja – o načinu najučinkovitijem postizanju predviđenih pedagoških rezultata
  3. Radnji – ponašanja nastavnika sa svrhom poticanja učenja učenika.

Kako biti djelotvoran nastavnik?

U knjizi se navodi da se djelotvornim nastavnicima smatraju oni koji:

  • stvaraju uređeno i privlačno okruženje za učenje
  • usredotočuju se na poučavanje i učenje tako da maksimalno povećavaju vrijeme učenja i zadržavaju akademski ton
  • poučavaju dobro organizirane i ustrojene nastavne jedinice s jasno naznačenom svrhom
  • imaju visoka očekivanja i postavljaju pred učenike intelektualne izazove
  • prate napredak i daju brze korektivne povratne informacije
  • uspostavljaju jasnu i pravednu disciplinu.

Britansko Ministarstvo prosvjete i zapošljavanja godine 1997. objavilo je popis standarda koji se očekuju od završenih osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika s popisom ključnih kompetencija koje bi trebali steći. To su:

  • znanje i razumijevanje
  • planiranje, poučavanje i upravljanje nastavom
  • praćenje, ocjenjivanje, bilježenje, izvještavanje i odgovornost
  • drugi profesionalni standardi.

Temeljna nastavna umijeća

Pod temeljna nastavna umijeća koja doprinose kvaliteti i učinkovitosti nastavnog procesa podrazumijevaju se sljedeće aktivnosti nastavnika:

  • Planiranje i priprema
  • Izvedba nastavnog sata
  • Vođenje i tijek nastavnog sata
  • Uspostava pozitivnog i motivirajućeg razrednog ugođaja
  • Održavanje reda i discipline
  • Formativno i sumativno ocjenjivanje učenika
  • Umijeće samostalnog prosuđivanja vlastitog rada.

Više o nastavnim umijećima, njihovom razvijanju i vrednovanju pročitajte u knjizi „Temeljna nastavna umijeća“ autora dr. Chrisa Kyriacoua, profesora Pedagoške psihologije na Sveučilištu York u Velikoj Britaniji.

Izvor:

Kyriacou, C. (2001). Temeljna nastavna umijeća. Zagreb: Educa.

| 31. 10. 2007. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Sveti Nikola

Donosimo rad Matije Vukića, učenika 4. razreda Osnovne škole dr. Jure Turića. Matija je napisao pjesmu inspiriranu tjednom u kojem se slavi Sveti Nikola.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Glazbena kutijica

Jeste li se ikada zapitali koliko se priča skriva u glazbi i njenim skladateljima? U serijalu pod nazivom Glazbena kutijica otkrivamo zanimljive i poučne priče o poznatim...

1806. - rođen Pavao Štoos, hrvatski pjesnik, svećenik i narodni...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr