preskoči na sadržaj

Timski rad stručnih suradnika u školi

Autor: Ivana Vladilo

U Strojarskoj školi za industrijska i obrtnička zanimanja u Rijeci suradnja stručnih suradnika izrazito je plodonosna, zahvaljujući činjenici da su i knjižničar i psiholog visoko motivirani u primjenjivanju novih znanja i novih metoda rada stečenih kroz brojne oblike stručnog usavršavanja kojima s interesom pristupaju.


Suradnja stručnih suradnika u školi

Dobro usklađeni i motivirani stručni suradnici u školi, školska su avangarda. Tu je tvrdnju lako potkrijepiti pregledom godišnjih programa srednjih škola u kojima prevladavaju aktivnosti pokrenute upravo kao timski projekti, predavanja ili radionice osmišljene zajedničkim aktivnostima psihologa (pedagoga) i školskog knjižničara, naravno u onim školama koje tako ekipiranu stručnu službu imaju.
U Strojarskoj školi za industrijska i obrtnička zanimanja u Rijeci ta je suradnja izrazito plodonosna, zahvaljujući činjenici da su i knjižničar i psiholog visoko motivirani u primjenjivanju novih znanja i novih metoda rada stečenih kroz brojne oblike stručnog usavršavanja kojima s interesom pristupaju.
Konkretni primjeri takve suradnje bili bi mnogobrojni, no za ovo bih izlaganje izdvojila veću tematsku cjelinu koja se odnosi na provođenje Preventivnog programa u školama Primorsko – goranske županije, a koji smo u školi osmislile kao program promicanja zdravog načina življenja.
Kako zdravlje obuhvaća i psihičko i društveno, a ne samo fizičko zdravlje, ovim smo aktivnostima obuhvatile mnoge interdisciplinarne sadržaje i teme bliske obrazovanju i odgoju za građansko društvo i toleranciju, probleme komunikacije, načine rješavanja sukoba, ekološke teme, zdravstveno prosvjećivanje.

Shema suradničkih aktivnosti zapravo je vrlo jednostavna. Osnovni je preduvjet motiviranost i želja za uvođenjem inovativnih pristupa u radu s učenicima. Stručni suradnici u tom dijelu svakako imaju najveću moguću slobodu jer su neopterećeni striktnim propisanim satnicama i ograničenim vremenom provedbi nastavnih planova i programa. Stručni suradnici planiraju aktivnosti ispitujući interes učenika te su već time u prednosti jer se mogu baviti onim temama koje su učenicima zanimljive. Ako je tema zanimljiva i ako učenici kroz takve teme prepoznaju ono što im inače nedostaje u većem dijelu klasične predmetne nastave, a to je – učenje za život!  (a ne učenje za školu), lako i s veseljem prihvaćaju i nekonvencionalne oblike i metode rada koji zahtijevaju njihov veći angažman i eventualne istraživačke aktivnosti.

U našoj smo školi na taj način, koristeći stečena znanja sa seminara Teorije izbora u školi, Nenasilnog rješavanja sukoba te Čitanja i pisanja za kritičko mišljenje obradile mnoge teme.
Sam prostor školske knjižnice idealno je mjesto za nekonvencionalne oblike rada. Atmosfera je opuštajuće kreativna, učenici gube osjećaj prisile jer prostor vežu uz doživljaj ugode vezan za slobodno vrijeme u školi, prostor je estetski najuređeniji u školi, a slobodno mogu pristupiti i fondu te već tijekom rada na određenoj temi potražiti literaturu kojom će potkrijepiti izlaganje ili istraživanje. Potpun doživljaj vlastite važnosti i osobnog doprinosa bio bi još jači kada bi knjižnica bila opremljena računalom te bi svaka radionica našla mjesto na školskim web stranicama.

Dodatna prednost zajedničkog rada stručnih suradnika je i rad na individualnoj pomoći učeniku kroz psihologovu identifikaciju posebnih učenikovih potreba koje se mogu zadovoljiti usmjerenim radom knjižničara.
Konačno, ne treba zanemariti i činjenicu da stručni suradnici, koordiniranim aktivnostima, i ostale nastavnike upoznaju s novim načinima poučavanja te ih uključuju u zajedničke projekte.

| 12. 11. 2007. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Rijeka

Četvrtaši Osnovne škole Ksavera Šandora Đalskog iz Donje Zeline, u sklopu nastavnog predmeta priroda i društvo, proveli su projekt "Upoznajmo naše gradove". Učenici su se uistinu...

Nastavni materijali

Čišćenje ornitološkog parka

U utorak, 11. lipnja 2019. godine Pticoljupci iz 4.b pristupili su jednom od čišćenja ornitološkog parka. Puno su radili, ali se i odlično zabavili.

Audio&video

Glazbena kutijica

Jeste li se ikada zapitali koliko se priča skriva u glazbi i njenim skladateljima? U serijalu pod nazivom Glazbena kutijica otkrivamo zanimljive i poučne priče o poznatim...

1903. - rođen George Orwell, engleski književnik, autor knjige o...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr