preskoči na sadržaj

Istraživanje o ICT-u u školama

Autor: Jasminka Maravić

Europski učenici i nastavnici žele se „digitalizirati“, broj računala se udvostručio od 2006. godine, a većina škola je povezana na Internet. Međutim, korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije (ICT) i razina digitalnih vještina vrlo su neravnomjerni. Prema provedenom istraživanju Europske komisije potreban je snažan poticaj pružanju podrške nastavnicima u svladavanju digitalnih vještina.


Rezultati istraživanja pokazuju da:

  • Samo jedan o četiri devetogodišnjaka pohađa digitalno dobro opremljenu školu sa suvremenom opremom, brzom širokopojasnom mrežom i visokom razinom umreženosti (školski web, adrese elektroničke pošte za učenike, lokalna mreža, online okruženje za učenje).
  • Samo polovica 16-godišnjaka pohađaju digitalno dobro opremljene škole
  • 20% srednjoškolaca nije nikad koristilo računala tijekom školske nastave
  • Učestalost nastavih aktivnosti baziranih na upotrebi ICT-a raste u slučajevima kada škole imaju usvojena formalna pravila o korištenju ICT-a
  • Utvrđene su razlike među državama u opremljenosti škola: skandinavske i nordijske zemlje imaju najbolje opremljene škole, dok učenici u Poljskoj, Rumunjskoj, Italiji, Grčkoj, Mađarskoj i Slovačkoj često oskudijevaju s računalnom opremom.
  • Slaba opremljenost škola ne znači nužno i slabiji interes: neke od zemalja s najvišom razinom upotrebe računala su upravo one zemlje koje nemaju dovoljno opremljene škole (npr. Bugarska, Slovačka, Cipar i Mađarska).
  • Jedan od osnovnih preduvjeta je da učenici imaju pristup Internetu u školi i kod kuće.
  • Većina nastavnika smatra potrebnim radikalno mijenjati školske politike.
  • Nastavnici uglavnom imaju pozitivan stav prema upotrebi ICT-a u nastavi. Za poučavanje digitalnih vještina i znanja važniji su nastavnici koji vješto barataju tehnologijom od najsuvremenije opreme.
  • Stručno usavršavanje nastavnika u području upotrebe ICT-a rijetko je kada obavezno, stoga nastavnici rijetko kada svoje slobodno vrijeme posvećuju usvajanju tih vještina.
  • Nastavnici koriste računala za pripremu nastavnih sati puno češće no što ih koriste tijekom nastave.


Preporuke istraživanja:

  • Nužan je sustavni pristup uvođenju ICT-a u škole, što ne uključuje samo ulaganje u infrastrukturu, već veće ulaganje u usavršavanje nastavnika i nagrađivanje nastavnika za korištenje ICT-a u nastavi.
  • Europska komisija preporučuje smanjenje razlika u korištenju ICT-a među državama članicama, podržava projekte vezane uz nove pristupe poučavanju korištenjem digitalnih tehnologija, podržava visokokvalitetne digitalne nastavne materijale i redovito praćenje napretka u korištenju digitalnih tehnologija i razvoju digitalnih kompetencija.

Neelie Kroes, potpredsjednica za Digitalnu agendu Europske komisije kaže: „ICT vještine i stručno usavršavanje trebaju biti dostupni svim učenicima i nastavnicima, a ne samo nekima. Želimo da naši mladi ljudi budu izloženi ICT-u u školi od samog početka i želimo nastavnike koji žele dijeliti svoja znanja.“

Androulla Vassiliou, povjerenica za Obrazovanje, kulturu, multijezičnost i mlade, ističe: „Moramo ulagati više u razvoj i upotrebu ICT-a u školama. Europa može postići rast jedino kroz razvoj ljudi i radnika vještih u korištenju ICT-a koji mogu doprinijeti inovacijama i poduzetništvu.

Marc Durando, izvršni direktor European Schoolneta je kazao: „Zakonodavci i ravnatelji škola se trebaju usmjeriti na konkretne mjere na nivou škola kako bi pružili podršku korištenju i integraciji ICT-a i investirali u razvoj kapaciteta kroz nove modele poučavanja (online zajednice, kombinirano učenje i dr.)“.

Sljedeći koraci

Rezultati istraživanja i preporuke bit će uključeni u nastojanja Digitalne agende kako bi se poboljšale digitalne vještine svakog Europljanina radi njegove potpune participacije u društvu. Rezultati i preporuke također će podržati Grand Coalition for Digital Jobs (kojom se planira promocija masivnih otvorenih online tečejeva (MOOC) za nastavnike te motiviranje i koordinacija stručnog usavršavanja nastavnika) i druge inicijative Europske komisije poput Rethinking Education Strategy i nadolazeću inicijativu pod nazivom Opening Up Education proposal. Navedene inicijative trebale bi osigurati uvjete funkcioniranja pripadnika novih generacija u umreženom društvu u kojem su tvrtke, mreže i ljudi međusobno povezani, u kojem se podržavaju inovacije, poduzetništvo i ICT vještine koje potiču sudjelovanje i kreativnost u društvu.

O istraživanju

Istraživanje su proveli European Schoolnet i Sveučilište u Liègeu. Riječ je o trećem europskom istraživanju o upotrebi ICT-a u školama i prvom u kojem su izravno bili uključeni učenici. Prethodno istraživanje (eEurope 2005) bilo je uglavnom usmjereno na pitanja infrastrukture, dok se ovim istraživanjem nastojalo odgovoriti na pitanja o korištenju ICT-a i potrebnim kompetencijama. Istraživanje je provedeno od siječnja 2011. do studenoga 2012. godine. U četiri zemlje (Njemačkoj, Island, Nizozemska i UK) odaziv je bio premalen da bi se donijeli valjani zaključci, stoga su rezultati bazirani na preko 190.000 odgovora u 27 zemalja.

Izvor:
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-341_en.htm?locale=en
 

| 25. 4. 2013. u 09:33 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Rijeka

Četvrtaši Osnovne škole Ksavera Šandora Đalskog iz Donje Zeline, u sklopu nastavnog predmeta priroda i društvo, proveli su projekt "Upoznajmo naše gradove". Učenici su se uistinu...

Nastavni materijali

Čišćenje ornitološkog parka

U utorak, 11. lipnja 2019. godine Pticoljupci iz 4.b pristupili su jednom od čišćenja ornitološkog parka. Puno su radili, ali se i odlično zabavili.

1313. - rođen Giovanni Boccaccio , talijanski književnik

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr