preskoči na sadržaj

Odgojno-obrazovni radnici ocijenili stručno usavršavanje AZOO-a dobrim do vrlo dobrim

Članovima Upravnog vijeća Agencije za odgoj i obrazovanje predstavljen je 12. travnja  2013. u  Zagrebu nacrt nove Strategije stručnog usavršavanja Agencije za odgoj i obrazovanje (2014–2020.). Nacrt Strategije predstavili su Paul Roders, Sanja Urek i Divna Šipoviќ, voditelji projekta, naglasivši da osnovu nove Strategije stručnog usavršavanja Agencije za odgoj i obrazovanje čine zaključci analize u kojoj je sudjelovalo više od 10 000 odgojno-obrazovnih radnika u Republici Hrvatskoj te iskustva inozemnih stručnjaka i djelatnika Agencije za odgoj i obrazovanje.


Strategija je izrađena u sklopu provedbe 1,2 milijuna eura vrijednoga projekta „Poboljšanje kvalitete sustava stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih radnika“, financiranog od strane Europske unije koja je započela u svibnju 2012. i trajat će do travnja 2014. godine.  Glavni nositelj projekta je Agencija za odgoj i obrazovanje, a provodi ga SPAN Consultants u suradnji s CIEP-om, WUS-om Austria i CINOP-om.

Analiza provedena u okviru prve komponente projekta pokazala je da većina učitelja (više od 85%) sudjelovala bar jedanput godišnje na stručnim usavršavanjima Agencije za odgoj i obrazovanje.  Kvalitetu  stručnog usavršavanja ocijenili su dobrom do vrlo dobrom, pritom su  ravnatelji i voditelji ŽSV-a pokazali najveće zadovoljstvo ponuđenim programima, dok su u nešto manjoj mjeri zadovoljni učitelji i stručni suradnici.

- Sve skupine ispitanika prednost daju aktivnom sudjelovanju u skupovima stručnog usavršavanja u odnosu na skupove s plenarnim predavanjima. Zanimljivo je da viši savjetnici AZOO-a smatraju da su potrebe učitelja za poboljšanjem učiteljskih kompetencija veće nego što to smatraju sami učitelji – istaknuo je Paul Roeders. Međutim, prema mišljenju odgojno-obrazovnih radnika još uvijek postoje područja koja nisu dovoljno zastupljena. Ovo se prije svega odnosi na interdisciplinarne teme, poput rada s učenicima s posebnim potrebama (s darovitim učenicima, i s učenicima s teškoćama), metode aktivnog učenja i poučavanja, primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi, ocjenjivanje u odgojno-obrazovnom procesu, mentorstvo u školama te kako učinkovito izraditi i provesti plan osobnoga profesionalnog razvoja odgojno-obrazovnih radnika.

Dugoročna Strategija definira okvir aktivnosti za poboljšanje kvalitete, učinkovitosti i relevantnosti stručnog usavršavanja u ponudi AZOO-a koje pruža podršku profesionalnom razvoju odgojno-obrazovnih radnika s ciljem poboljšanja kvalitete učenja i poučavanja te time i ishoda učenja.

Strategija nastoji pružiti dosljedan okvir za budući razvoj sustava stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih radnika temeljen na prioritetima i potrebama. Strategija uključuje strateške osnove, strateške ciljeve, polazišta za donošenje Strategije, pravce razvoja, područja razvoja stručnog usavršavanja, izazove i rizike, pokazatelje rezultata i vremensku ljestvicu, naglasila je Divna Šipoviќ.

Agencija za odgoj i obrazovanje će na temelju predstavljene strategije u sljedećih šest godina moći vrlo stručno i s vrlo jasnim smjernicama i zacrtanim pravcima graditi sustav stručnog usavršvanja, istaknuo je Vinko Filipović, ravnatelj AZOO-a, uvjeren da će program stručnog usavršavanja znati odgovoriti zadaćama obrazovne politike. Izrazio je zadovoljstvo što je osam tisuća učitelja, ravnatelja i odgajatelja vrlo dobrim ocijenilo dosadašnji program budući da rad mnogih državnih institucija "jedva prolazi" s dvojkom. Dodao je i da očekuje da se napiše dokument koji će biti izvediv i provediv.

Valentina Mandarić, članica Upravnog vijeća AZOO-a, čestitala je članovima projektog tima i djelatnicima Agencije koji su sudjelovali u izradi strategije te izrazila podršku nastojanjima da se profesionalizira učiteljska i nastavnička profesija. Istaknula je, međutim, da su u nacrtu strategije zapostavljena socijalne kompetencije koje se odnose na vođenje sustava, odnosno škola i razreda. Također je naglasila potrebu promjena inicijalnog obrazovanja učitelja i nastavnika. Podršku Strategiji izrazile su i Mihaela Adamović, predsjednica Upravnog vijeća i Jasenka Đenović, članica Upravnog vijeća.

Dokumenti:

 

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Agencije za odgoj i obrazovanje.

| 9. 5. 2013. u 10:34 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1830. - rođen Camille-Jacob Pissarro, francuski slikar, jedini se među...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr