preskoči na sadržaj

Mobilno učenje

Autor: Jasminka Maravić

Mobilno učenje ili m-učenje omogućava moderan način podrške procesima učenja putem mobilnih uređaja, kao što su dlanovnici, tablet računala, MP3 playeri, pametni telefoni i mobilni telefoni.


Osnovne značajke mobilnog učenja u odnosu na e-učenje su: personalizacija, prijenos, suradnja, interaktivnost i kontekstualiziranost. Mobilno učenje ima veliki potencijal u preoblikovanju nastave i prijenosu znanja.

Današnjim pristupom informacijama i znanju s bilo kojeg mjesta u bilo koje vrijeme obrazovanje se nalazi pred izazovom, a odnos između obrazovanja, društva i tehnologije je dinamičniji no ikada ranije.

Postoje različiti oblici primjene mobilnog učenja pa tako Kukulka-Hulme and Traxler (2005) ističu:

  • Mobilno učenje potaknuto razvojem tehnologije
  • Minijaturno prijenosno e-učenje
  • Učenje u internetski povezanoj učionici
  • Informalno, personalizirano i situacijsko mobilno učenje
  • Podrška mobilnom treningu
  • Mobilno učenje za ruralni razvoj.

S velikim brojem alata i resursa mobilno učenje omogućava veću personalizaciju učenja. Ono također podržava različite metodičke oblike poput samostalnog učenja, grupnog rada, samostalnog rješavanja problema, projektnog rada i dr. Pristup velikom broju sadržaja u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg mjesta daje mogućnost formalnog i informalnog učenja u učionici i izvan nje.

Sve više škola danas potiče učenike da koriste svoje uređaje u svrhu nastave. Tako se oni u nastavi koriste za čitanje elektroničkih knjiga, objavu promišljanja, prikupljanje i analizu podataka, prikupljanje učeničkih odgovora i mnoge druge svrhe.

Brojne su prednosti mobilnog učenja, a jedna od najvažnijih je njegova dostupnost. Osim toga ono omogućava sinkronu i asinkronu suradnju tijekom i nakon formalnog učenja.

Učenje ne treba vezati isključivo uz učionicu, već uz mogućnost pristupa informacijama, sadržajima za učenje i alatima za suradnju putem nekog integriranog sustava.

| 7. 10. 2013. u 10:56 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1740. - nakon smrti svojeg oca cara Karla VI. Habsburškog, na...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr