preskoči na sadržaj

Refleksija – moćno oružje suvremenog obrazovanja (drugi dio)

Autor: Dora Jelakovic

Koja je definicija refleksije? Refleksija je okosnica suvremenog obrazovanja, rada s učenicima, ali i osvrtanje na sam rad nastavnika. Sama je po sebi vrlo moćna strategija koja činjenice stavlja u jasnu perspektivu i daje mogućnost uvida u realnost današnjeg obrazovanja, ali i načina na koji će se učenici poučavati te proširiti stečeno znanje različitim sadržajima u procesu obrazovanja.


Zašto se refleksija koristi u odgojno – obrazovnom procesu? Refleksija je potrebita metoda koja nastavnicima, ali i učenicima omogućava uvid u proces kako su učenici savladali, razumjeli i shvatili ono naučeno. Nastavnici refleksijom dolaze do konačnih rezultata, pozitivnih, ali i negativnih ishoda. Okosnica suvremenog obrazovanja, nastavnicima omogućava praćenje rada njihovih učenika i kreće li se njihov napredak u pravome smjeru.

U suvremenom obrazovanju 21. stoljeća, naglasak je na razvijanje i postizanje kritičkog razmišljanja. Temeljno je postignuće refleksije, kao moćnog oružja suvremenog obrazovanja upravo razvijanje kritičkog razmišljanja. Rezultat kritičkog razmišljanja na temelju provođenja refleksije sljedeće su činjenice: prosudba utemeljena na relativnim kriterijima i standardima, uvjerljivi argumenti koje učenik ne može odbaciti, osjetljivost na sadržaj iz različitih perspektiva, otvorenost i spremnost za dijalog i raspravu.

Pitanja koja se mogu upotrijebiti za proces refleksije imaju mogućnost otvoriti početak nove nastavne jedinice i pomoći učenicima u novim perspektivama i temama. Pitanja se također mogu postavljati i poslije određene nastavne jedinice, posebno kada su pred učenicima zahtjevnije teme u kojima je potrebno vrijeme za određivanje perspektiva ili ako je učenicima potrebna pomoć u otvaranju diskusije o dilemama ili dvojbama različitih kontroverznih tema.

Prve se dvije grupe pitanja odnose na učenikov stav, razmišljanje i shvaćanju o načinu učenja nastavne cjeline. Pitanja za refleksiju mogu se provoditi u razrednoj i predmetnoj nastavi, ali isto tako uz određene izmjene mogu poslužiti nastavnicima u odgojnom procesu.

Predznanje

  1. Koliko si predznanja imao o ovom dijelu gradiva prije nego što se počelo učiti o njemu?
  2. Koji si proces prošao ne bi li naučio ovaj dio gradiva?
  3. Jesi li u prethodnim razredima učio isto ili slično gradivo?
  4. Na koji si način si napredovao u svojem znanju koje imaš danas?
  5. Što misliš što je potrebno unaprijediti, ispraviti i popraviti?
  6. S kojim si se poteškoćama susreo dok si učio ovaj dio gradiva? Kako si ih riješio?
  7. S kojim si se izvorima informacija i pomoći služio za vrijeme učenja? Što ti je bilo od najveće pomoći i koje bi ponovno htio upotrijebiti?

Postavljanje strategija učenja i samovrednovanje znanja

  1. Kakvo mišljenje imaš o gradivu koje učiš? Koji su te se dijelovi gradiva posebno dojmili? Postoje li dijelovi gradiva koji te se nisu dojmili i zašto? U čemu si uživao učeći o ovom dijelu gradiva?
  2. Jesi li bio zadovoljan procesom učenja i samim ishodom?
  3. Jesi li zbog nečega bio nezadovoljan?
  4. Koji su bili tvoji standardi o ovom dijelu gradiva?
  5. Jesu li standardi bili zadovoljeni?
  6. Koja su bila tvoja očekivanja prilikom savladavanja i usvajanja ovog dijela gradiva? Jesu li se očekivanja mijenjala za vrijeme učenja?
  7. Što si naučio o sebi dok si učio ovaj dio gradiva?
  8. Jesi li promijenio mišljenje o gradivu koje si sada naučio u usporedbi s onim koje si imao prije učenja?

 

Izvor:

https://www.edutopia.org/resource/40-student-reflection-questions-download       

Izvorni datum objave: 29.03.2017.

 

 

 

 

| 20. 11. 2017. u 11:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Svemir

Donosimo rad Sare Bošnjak i Lucije Barbe, učenica 2.c razreda Gimnazije Vukovar. U sklopu radionice pod nazivom Chemistry of Space (povodom Svjetskog tjedna svemira), učenice Sara i Lucija, obradile su temu vezane uz...

Nastavni materijali

O romskom jeziku

Glavni dio članka čine dvije tablice: riječi zajedničke romskom, hrvatskom i drugim indoeuropskim jezicima i struktura skupina indoeuropskih jezika. Povodom Međunarodnog dana romskoga jezika i njegove upotrebe u...

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1752. - rođen Maksimilijan Vrhovac, zagrebački biskup i...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr