preskoči na sadržaj

Međunarodni dan pismenosti – PIRLS u kontekstu pandemije

Na Međunarodni dan pismenosti IEA (Međunarodno udruženje za vrednovanje obrazovnih postignuća) ove godine u kontekstu pandemije promišlja o podatcima prikupljenima PIRLS istraživanjem (Progress in International Reading Literature Study).


Najnovija analiza podataka o trendovima zabilježenima PIRLS istraživanjem, objavljena u IEA Compass Brief ediciji (dostupno na: Troubling trends: An international decline in attitudes toward reading), pokazala je da stavovi o čitanju učenika četvrtoga razreda i njihovih roditelja u razdoblju od 15 godina općenito postaju sve više negativni. U 13 od 18 zemalja koje su sudjelovale u svim ciklusima PIRLS istraživanja pogoršali su se stavovi učenika prema čitanju, a i stavovi roditelja su se također promijenili u tom smjeru u 14 od 16 zemalja sudionica. To dovodi u pitanje spremnost i sklonost čitanju kod kuće tijekom pandemije. Nadalje, u PIRLS-u 2016. godine je u prosjeku 36 % roditelja iz 46 zemalja odgovorilo da njihovo dijete nema kod kuće dostupan uređaj za čitanje e-knjiga, a 62 % ravnatelja odgovorilo je da njihova škola učenicima nije osigurala pristup digitalnim knjigama naglašavajući time samo neke od poteškoća koje treba prevladati kako bi se pismenost mogla razvijati i kod kuće.

Budući da su podatci prikupljeni prije pandemije, 2016. godine, pristup uređajima i e-knjigama nesumnjivo se promijenio jer se obitelji i škole prilagođavaju virtualnomu učenju postavljajući time pitanja važna za budućnost obrazovanja. Jesu li se tijekom pandemije promijenili stavovi učenika i roditelja prema čitanju? Komentirajući ove rezultate, izvršni direktor IEA-e, dr. Dirk Hastedt rekao je:

„Čitanje kod kuće nikada nije bilo važnije nego tijekom pandemije, a sve lošiji stavovi prema čitanju pozivaju autore obrazovnih politika da preispitaju kako potaknuti čitanje što obuhvatnijim kampanjama koje uključuju i roditelje. Ključno otkriće PIRLS-a 2011. godine bilo je da djeca imaju tendenciju dijeliti pozitivne stavove i ponašanja svojih roditelja prema čitanju. Pandemija je dovela do toga da roditelji i djeca provode više vremena kod kuće, zbog čega se pitamo hoće li roditelji imati više prilika za potaknuti pozitivne stavove prema čitanju kod djece.”

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

| 11. 9. 2020. u 08:36 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1791. - U Beču je praizveden singspiel (što je ekvivalent za...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr