preskoči na sadržaj

Individualan rad učenika u učionici (prvi dio)

Autor: Dora Jelakovic

Motiviranje učenika nije uvijek jednostavan zadatak za nastavnike, pogotovo kada se radi o individualnom radu. Postoje učenici koji preferiraju grupne zadatke i kojima je na taj način lakše iznijeti rad do kraja, ali bez obzira na to individualan rad u učionici također oblikuje uspjeh i napredak svakog učenika. Uz pomoć individualnog rada, nastavnici dobivaju pojedinačan uvid u rad svakog učenika i na individualizirani način pristupaju njegovom pravom znanju, sposobnostima i napretku. 


Međutim, za vrijeme individualnog rada u učionici, učenici su često skloni tražiti pomoć od nastavnika. Motivacija, dinamičnost i inspiracija kod individualnog rada brže sagorijevaju i učenik ponekada pronalazi lakši i manje otporan način kako bi zadatak izradio do kraja. Ako se s ostalim segmentima poklopi nejasnoća zadatka i neznanje, na kraju se može dogoditi kako nastavnici pomažu više nego što bi trebali i tada se gubi bit individualnog rada.

U individualnom je radu naglasak na učenikovu izvedbu bez ili uz minimalnu vanjsku pomoć nastavnika. Svi su koraci koje učenik poduzima neovisni, potkrijepljeni vlastitim istraživanjem i informacijama. Metode su rada također neovisne i individualne, dok nastavnik prati proces rada ali se u njega direktno ne uključuje. Individualan rad izgrađuje i razvija učenikovu neovisnost u izradi zadataka, samopouzdanje, snalažljivost i kreativnost, a ponajprije vlastitu odgovornost prema završnom radu. Upravo iz tog razloga nastavnici bi prilikom individualnog rada u učionici trebali biti minimalno uključeni u rad učenika, te izbjegavati davanje direktnih odgovora na pitanja koje učenik postavlja ako na njih ne zna odgovor. Također, trebali bi izbjegavati odgovore poput: „Potraži u udžbeniku.“. Takva je vrsta odgovora demotivirajuća i ne djeluje pozitivno i inspirirajuće na učenike. Postavljanjem različitih potpitanja, nastavnik potiče učenika na samostalno promišljanje i kritičko razmišljanje koje ga na kraju vodi prema željenom smjeru ili samostalnom rješavanju problema i pitanja koja ne razumije ili ne zna odgovor.    

Zadatak je nastavnika pomoći učenicima prije nego započnu rad na zadacima. Potrebno je dati jasne upute i objasniti što se od njih očekuje. Na taj način smanjuje se učestalost za nepotrebnim pitanjima koja učenici postavljaju za vrijeme izrade zadataka. Čestim postavljanjem pitanja ometaju se drugi učenici i narušava se mir koji je prijeko potreban cijelom razredu zbog koncentracije i fokusiranja na zadani zadatak. U slučaju kada u učionici postoje učenici koji su skloniji individualnom radu naspram grupnog rada, uvijek je dobro imati u pripremi dodatne zadatke za takve učenike. Ovakvi učenici naučeni su samostalno raditi i u tome su izrazito snalažljivi i brzi, a dodatni zadaci zaokupit će njihovu pozornost i smanjiti mogućnost nepotrebnog ometanja svojih razrednih kolega.

 

| 7. 3. 2016. u 05:40 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Dan broja Pi

Donosimo vam rad Mislava Božića, učenika 2a razreda Gimnazije Vukovar. Povodom Dana broja Pi Mislav je izradio infografiku u obliku kratkog podsjetnika na značajne događaje povodom ovog datuma.

Nastavni materijali

European painters

Igra spajanja u nizove: imena slikara, države i stoljeća u kojem je živio.

Audio&video

Divni novi svijet

Emisija o prirodnim znanostima koja će vam, između ostaloga,  otkriti  u kakvoj su vezi slapovi, vulkani, potresi, avioni... i disco-club, što se pod utjecajem...

1568. - potpisivanjem mira u Longjumeau na današnji dan...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr