preskoči na sadržaj

Znakovi koji ukazuju provodi li dijete previše vremena igrajući video igrice

Autor: Dora Jelakovic

Tehnologija je svugdje oko nas i u potpunosti se ispreplela u živote odraslih ali i djece. Gotovo je nemoguće zamisliti dan bez pametnih telefona, kompjutera i tableta u svijetu odraslih ali i u svijetu mladih i djece. Teško je priznati kako djeca danas više vremena provode ispred malih ekrana nego u parkovima, praktičnoj igri sa svojim vršnjacima ili jednostavno u druženju, a da u cijeli koncept zajedničkog vremena nije upotrjebljen barem jedan od digitalnih uređaja. Naizgled simpatično i zapravo normalno za 21. stoljeće, ako se ne uspostave pravila i granice, cijela priča može krenuti smjerom koje niti jedan roditelj ne želi.


Ovisnost o video igricama, ali i tehnologiji općenito, nova je vrsta opasnosti za djecu o kojoj se kao potencijalnoj prijetnji prvi puta počelo govoriti prije više od desetak godina. Već su tada stručnjaci upozoravali na probleme koji nastaju ako djeca i mladi previše vremena provode za malim ekranima, igrajući igrice koje izrazito negativno utječu na njihovo psihičko i emotivno stanje, kao i na fizički razvoj.

Znakovi koji ukazuju provodi li dijete previše vremena igrajući video igricama

Dijete postaje depresivno, nervozno, razdražljivo te verbalno i fizički nasilno ako nije u mogućnosti igrati igricu.

Dijete više vremena provodi igrajući igrice nego u društvo i igri sa svojim vršnjacima. Postaje više zainteresirano za samu igricu nego za igru ili izlaske s prijateljima. Otuđuje se od vršnjaka ali i obitelji.

Djetetove ocjene u školi počinju se naglo pogoršavati i učitelji otvoreno iskazuju svoju zabrinutost za djetetovo ponašanje i naglu promjenu u uspjehu. Dijete gubi na koncentraciji i nije u mogućnosti fizički izdržati školski sat u školi ili vrijeme koje je predviđeno za učenje kod kuće.

Dijete ne govori istinu o tome koliko je vremena provelo igrajući igrice.

Neispavanost, umor, noćne more, gubitak na težini, izražena bljedoća i „krvave oči“, učestale glavobolje i migrene, zanemareno održavanje higijene samo su neki od fizičkih znakova kako dijete previše vremena provodi igrajući igrice.

Što možete učiniti za svoje dijete?

Ako ste prepoznali neke od znakova i smatrate kako nećete biti samostalno u mogućnosti pomoći svome djetetu, nemojte se ustručavati i smatrati se „lošim“ roditeljem ako odlučite obratiti se obiteljskom liječniku ili pedijatru i zatražiti stručnu pomoć.

Polako odredite granice i vrijeme koje dijete smije provesti igrajući se pred malim ekranom. Poželjno je suočiti dijete s posljedicama koje su uočene zbog vremena utrošenog na igranje igrica. Objasnite djetetu kako ste i vi i njegovi učitelji svjesni i upoznati s promjenama u ponašanju, slabijim ocjenama, te zanemarivanjem prijatelja i obitelji. Postoji mogućnost da će dijete burno reagirati, koristeći se neprikladnim rječnikom i ponašanjem prema vama. Ostanite odlučni pri svojim odlukama i nemojte posustati. Napade koje biste mogli doživjeti nemojte shvaćati osobno. Djeca i mladi u svojoj krhkoj dobi još uvijek nemaju kontrolu nad svojim osjećajima i burne reakcije samo su način na koji pokušavaju dati do znanja kako su ljuti, tužni, razočarani ali i na neki način posramljeni. Djetetu dajte do znanja kako takvo ponašanje nije prihvatljivo i kako se bez obzira na razne ispade vaše odluke neće promijeniti.

Zajedno s djetetom pratite napredak nakon što se pravila i granice uspostave. Pozitivna promjena i ishod uvijek su dobra motivacija. Kada god vam vaše radne vrijeme to dozvoljava i omogućava pokušajte dijete animirati različitim aktivnostima ako je ono mlađe, a ako je u pitanju mlada osoba u adolescenciji, potičite ga na sportove, izlaske s društvom čiji interesi nisu povezani s igranjem igrica,  druženje s prijateljima i obitelji. Djetetu je potrebno zdravo i poticajno okruženje

Uz današnje radno vrijeme i intenzivnost posla koji često prelazi zadanu normu od osam sati dnevno, roditelji nemaju uvijek mogućnosti i vremena biti uključeni u živote svoje djece onoliko koliko bi željeli. Mnoge se situacije događaju izvan kontrole ali to ne znači da kontrola, pravila i oprez ne trebaju postojati. Kada je u pitanju tehnologija, granice se moraju odrediti i vrijeme provedeno pred malim ekranom treba biti ograničeno. Djecu treba i kod kuće educirati o štetnosti ako se prevelik broj vremena provodi pred malim ekranima ali isto tako ih treba educirati koliko im tehnologija može pomoći u stjecanju novih znanja, sposobnosti i iskustva.

 

| 19. 5. 2016. u 08:50 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Dan broja Pi

Donosimo vam rad Mislava Božića, učenika 2a razreda Gimnazije Vukovar. Povodom Dana broja Pi Mislav je izradio infografiku u obliku kratkog podsjetnika na značajne događaje povodom ovog datuma.

Nastavni materijali

European painters

Igra spajanja u nizove: imena slikara, države i stoljeća u kojem je živio.

Audio&video

Zašto tako

Emisija koja se bavi odgojem i problemima djece i mladih u odrastanju. Ovisnosti o drogama i alkoholu, poremećaji prehrane, modni zahtjevi, izlasci, odnosi među...

1846. -  u Staroj gradskoj vijećnici u Zagrebu praizvedena je prva...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr