preskoči na sadržaj

Kada roditelji pitaju nastavnike

Autor: Dora Jelakovic

Suvremeno obrazovanje sve više potiče roditelje na suradnju s nastavnicima kao i aktivno uključivanje u proces obrazovanja. Roditeljski je angažman poželjan, a obuhvaća i poznavanje važnih činjenica o nastavnim materijalima i ishodima. S dolaskom prvih roditeljskih sastanaka i konzultacija, donosimo vam nekoliko pitanja koje roditelji mogu postaviti, ali i prijedloge kako dati stručne i kvalitetne odgovore. 


Pristupa li se učenicima na individualizirani način?

Individualizirani pristup učenicima među prvim je imperativima suvremenog obrazovanja. Nastavnici uočavaju, uvažavaju i rukovode sposobnosti učenika. Odabiru se zadaci prema intelektualnoj procjeni i sposobnosti učenika, zanimljivi sadržaji koji će biti sredstvo za uspješno postizanje obrazovnih ishoda. Uloga je nastavnika da pozitivno usmjerava očekivanja i češće prati i procjenjuje uspješnost i naučeno povezivati s iskustvom, svakodnevnim životom i aktualnim zbivanjima. Roditeljima je bitno objasniti kako individualizirani način pristupa svakom učeniku znači upravo ovo sve navedeno. Svako objašnjenje treba biti jasno i potkrijepljeno stručnim definicijama i informacijama kako ne bi nastao nesporazum u komunikaciji između nastavnika i roditelja.

Koristi li se tehnologija u nastavi?

Informacijsko komunikacijska tehnologija drugi je imperativ suvremenog obrazovanja. Mnoge škole još uvijek nisu u mogućnosti integrirati tehnologiju u nastavu, ali one koje imaju tu mogućnost, trebale bi je iskoristiti u najboljem mogućem smislu. Ako imate mogućnost uporabe informacijske komunikacijske tehnologije u nastavi, objasnite roditeljima na koji način i koja će se tehnološka pomagala koristiti i na koji način će pomoći djeci u boljem savladavanju gradiva. Potaknite roditelje da kod kuće usmjeravaju djecu prema korisnom korištenju tehnologije, istraživanju novih znanja i zadataka koje će im istovremeno pomoći i u svakodnevnoj nastavi.

Hoće li se u obrazovnom procesu stavljati naglasak na kritičko razmišljanje?

Kritičko razmišljanje, ne samo da je postalo imperativ u obrazovanju već jedna od sposobnosti koja se kod djece njeguje od najranije dobi. Današnji stručnjaci smatraju kako je kritičko razmišljanje jedna od najbitnijih kompetencija koju mladi ljudi trebaju imati u 21. stoljeću prilikom traženja posla. Kritičko mišljenje oblikuje karakter i omogućava dubinski pristup učenju. Dva najpopularnija pitanja „Zašto?“ i „Kako znaš?“ odličan su temelj i početak u razvijanju kritičkog razmišljanja u procesu obrazovanja. Potrebno je istaknuti roditeljima kako je ovaj pristup uključen u svaki segment nastave i kako se svakodnevno radi na razvijanju ove kompetencije.

Kako mogu pomoći svojem djetetu u savladavanju gradiva nakon nastave?

Ovdje dolazi do izražaja individualizirani pristup učenju, čak i kada se i sam nastavnik po prvi puta upoznaje s novom generacijom učenika. Uz pomoć individualiziranog pristupa vrlo lako mogu se uočiti djetetove snage i slabosti, na koja se područja treba više orijentirati, koje su sposobnosti više, a koje manje iskorištene. Ako još niste dovoljno objektivni i ako trebate još vremena kako biste upoznali pojedinačnog učenika, uvijek možete ponuditi općenite ali prokušane savjete s kojima roditelji ne mogu pogriješiti. Potičite ih na promicanje samostalnosti i individualnog rada djeteta kod kuće. Potaknite roditelje da uvijek prate kako je dijete savladalo gradivo, treba li mu možda pomoć u obliku tutora ili instruktora za pojedini predmet i naravno, dajte im do znanja kako vam se uvijek mogu obratiti za savjet ili pomoć ukoliko nisu sigurno kako postupiti u određenim situacijama. Uz pomoć individualiziranog pristupa učeniku, imate sposobnost roditelju pružiti rješenje koje će mu pomoći u suradnji s djetetom. Objektivnost i svakodnevna refleksija u kojem se smjeru dijete razvija, uči i ponaša, najoptimalniji su izvor pomoći koji možete ponuditi roditeljima.

Ako roditelj ima pitanja za vas, ostanite smireni, stručni i ljubazni. Ukoliko u određenom trenutku ne znate odgovor na postavljeno pitanje ili niste sigurni u ispravnost informacija s kojima raspolažete, uvijek možete naknadno odgovoriti na sljedećem sastanku ili elektroničkom poštom.

Odnos između roditelja i nastavnika jednako je bitan kao između učenika i nastavnika, stoga uzajamna suradnja i povjerenje mogu uvelike doprinijeti razvoju i uspjehu djeteta u školi.

 

 

 

 

 

 

| 11. 10. 2016. u 09:54 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Animacija Pravila za rad na siguran način pri strojnoj obradi

Industrijska strojarska škola iz Zagreba strukovna je škola i učenje je temeljeno na radu pa je kultura sigurnosti iznimno važna. Između ostalih aktivnosti vezanih za kulturu sigurnosti i zaštite zdravlja...

Nastavni materijali

Kako učiti?

Savjeti o tome kako učiti i literatura za daljnje čitanje.

1811. - rođen Franz Liszt, austrijski skladatelj mađarskog porijekla....

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr