preskoči na sadržaj

Kako nastavnici mogu provoditi proces "Potrage za učenjem" (prvi dio)

Autor: Dora Jelakovic

Što je učenje? Prema definiciji učenje je djelatan oblik stjecanja znanja i umijeća te njihova zadržavanja i reproduciranja na svim područjima psihofizičkog života. Što je „Potraga za učenjem“ (eng. Looking for Learning) i zašto se upravo ova nastavna metoda već godinama provodi u svjetskim obrazovnim procesima? „Potraga za učenjem“ suvremena je metoda koja nastavnicima omogućava povratnu informaciju o tome kako njihovi učenici uče, usvajaju znanje i gradivo i daje stvarni uvid u proces učenja.


„Potraga za učenjem“ je proces poučavanja, ali i model čiji je krajnji ishod provjera primjene znanja i  samostalnog rada. Može se primjenjivati u svakom razredu, u razrednoj i predmetnoj nastavi, a nastavnici imaju mogućnost i međusobne suradnje, razmjenjivanje iskustava i znanja stečenih uporabom ove metode.

Kako bi se metoda uspješno provela, nastavnik postavlja pitanja i očekuje spontane i iskrene odgovore. Svaki je odgovor nastavniku i nova smjernica za daljnje poučavanje. Pitanja koja nastavnik postavlja učeniku, povratna su informacija o modelu poučavanja, refleksija o tome što je nastavnik poučio učenika, informacije o vrstama zadataka kojima se provjerava i vrednuje učenikov uspjeh. Postavljena pitanja i dobiveni odgovori, nastavniku pružaju uvid koliko je naučeno za učenika životno, koliko je razvijao vještine govorništva, kritičkog razmišljanja, čitanja s razumijevanjem, organizacije, analize, produkcije zadataka i projekata i koliko je životno upotrijebio jezično izražavanje.

Iako je prvotna definicija sama po sebi ozbiljna, impozantna i studiozna, nastavni proces „Potraga za učenjem“ jednako je ozbiljna metoda koja svojim suvremenim pristupom nastavnicima omogućava kako i na koji način njihovi učenici stječu znanje, vještine i razumijevanje naučenog.

U prvom nastavku donosimo prve dvije grupe pitanja iz metode „Potraga za učenjem“. Pitanja se postavljaju zadanim protokolom i redoslijednom.

Događa li se proces učenja?

  • Što si danas naučio?
  • O čemu si učio?
  • Što misliš zašto si učio o ovoj nastavnoj cjelini?
  • Reci mi nešto o čemu učiš.
  • Jesi li već prije učio o ovoj temi?
  • Možeš li to što si prije naučio sada iskoristiti?
  • Možeš li povezati prije naučeno gradivo s ovime što učiš sada?

Je li učenje primjereno?

  • Koja si znanja imao o ovoj nastavnoj cjelini ili gradivu prije nego što smo li ga učili i obradili u školi?
  • Što sada znaš o ovom gradivu, a nisi znao prije? Zašto?
  • Je li proces učenja bio prejednostavan? Pretežak? Je li bio baš onakav kakav je trebao biti?
  • Je li ti bilo teško učiti o ovoj nastavnoj cjelini ili dijelu gradiva?

Temeljna je vrijednost „Potrage za učenjem“ povratna informacija o uspješnosti odnosno neuspješnosti primjenjivosti zadataka, nastavnikova umijeća poučavanja.

 

Izvor:

Rječnik hrvatskoga jezika, Leksikografski zavod Miroslav Krleža i Školska knjiga, Zagreb 2000.

http://kimcofino.com/blog/2010/03/13/looking-for-learning/ 

http://www.academiesshowbirmingham.co.uk/wp-content/uploads/2015/09/Looking-for-Learning-Brochure.pdf   

 

 

| 26. 10. 2016. u 09:18 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Politika Hrvatske pučke seljačke stranke

Video je uradak nastao kao aktivnost u sklopu obrade političkih stranaka početkom 20. stoljeća, na nastavi Povijesti. Učenice su Srednje škole Ban Josip Jelačić trebale prikazati osnovnu politiku Hrvatske pučke seljačke...

Nastavni materijali

Primjer dobre prakse - projekt za opremanje brodomehaničarske učionice

Idejni i okvirni projekt, kroz pozitivnu raspravu i dogovor, izradili su Ivan Ninić, Ante Wajsenberger, Nives Jabuka, ravnatelj Zoran Živković i Emil  Mačukat. Temelj cijele opreme učionice čine: četiri...

Audio&video

Slovo zakona

Pravni se propisi vrlo često mijenjaju, pa građani  često ne znaju koja su njihova prava, ali i obveze u postojećim pravnim okvirima. U emisiji „Slovo zakona“...

1883. – Dalmatinski sabor je proglasio hrvatski jezik službenim...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr