preskoči na sadržaj

Kako nastavnici mogu provoditi proces „Potrage za učenjem“ (drugi dio)

U prvom su dijelu teksta Kako nastavnici mogu provoditi proces „Potrage za učenjem“ opisane temeljne značajke procesa i prve dvije grupe pitanja. „Potraga za učenjem“ (eng. Looking for Learning) suvremena je metoda koja nastavnicima omogućava povratnu informaciju o tome kako njihovi učenici uče, usvajaju znanje i gradivo i daje stvarni uvid u proces učenja.


„Potraga za učenjem“ je proces poučavanja, ali i model čiji je krajnji ishod provjera primjene znanja i  samostalnog rada. Može se primjenjivati u svakom razredu, u razrednoj i predmetnoj nastavi, a nastavnici imaju mogućnost i međusobne suradnje, razmjenjivanje iskustava i znanja stečenih uporabom ove metode.

Pitanja u drugom nastavku teksta odnose se na refleksiju naučenog i učenikov dojam o samom procesu učenja. Učenik odgovorima na pitanje pruža uvid kako i na koji način uči i usvaja gradivo, prepreke na koje nailazi, okruženje i koje eksterne činjenice utječu na proces učenja. Dobiveni odgovori, nastavniku pružaju uvid koliko je naučeno za učenika životno, tko učeniku pomaže u procesu učenja, kritičko razmišljanje i razumijevanje naučenog.

Pitanja će iz drugog dijela razvijati razmišljanja izvan konteksta određenih nastavnih predmeta i njihovih područja: učenik će razvijati svoje osobne stavove i pokušaj izricanja bilo pismenog ili usmenog; učit će izraziti sebe i tako spontano izgrađivati svoje mišljenje na temelju osobnog iskustva ili pak u povezivanju nastavnih područja.

Ovakve se aktivnosti mogu modelirati različitim igrama kvizovima ili pak grupnim radom. Pitanja se postavljaju zadanim protokolom i redoslijedom.

Je li učenje dovoljno?

  • Predstavlja li ti učenje izazov?
  • Što misliš da si dobro naučio? Što je bilo najteže u procesu učenja?
  • Koji dio gradiva ti je bio najdraži dok si učio?
  • Voliš li učiti o ovoj temi i gradivu? Zašto?
  • Što smatraš najuzbudljivijim dijelom učenja ovog gradiva?
  • Kako znaš da si uspješno savladao i naučio gradivo?
  • Koliko si vremena proveo učeći?
  • Što ćeš sljedeće učiti?

Kako kontekst pomaže ili ometa proces učenja?

  • Što ti pomaže u učenju?
  • Što te ometa ili ti odmaže u učenju?
  • Koje korake poduzimaš ako zapneš u procesu učenja?
  • Imaš li dovoljno materijala i prostora za učenje?
  • Imaš li dovoljno vremena za učenje?
  • Utječe li doba dana i prostor na učenje?
  • Učiš li bolje samostalno ili u grupi?
  • Kako se osjećaj kada vidiš da učenjem postižeš dobre rezultate?
  • Je li tvoja učionica sigurno mjesto za učenje?
  • Tko ti pomaže u procesu učenja?
  • Kako ti tvoj nastavnik pomaže u učenju?
  • Koje je najbolje vrijeme, mjesto i prostor za učenje?

Pitanja su poticajna za međusobno razumijevanje i komunikaciju; pomažu nastavnicima u njihovom osobnom razvijanju jer svaki je odgovor i novi kontekst iz kojega proizlaze ideje, teme i međusobni poticaji.

Temeljna je vrijednost „Potrage za učenjem“ povratna informacija o uspješnosti odnosno neuspješnosti primjenjivosti zadataka, nastavnikova umijeća poučavanja. Odgovorima na drugu grupu pitanja, nastavnik se upoznaje kako učenik doživljava proces učenja, kojim se tehnikama koristi i koje interne i eksterne faktore smatra najutjecajnijima u procesu učenja.

 

Izvor:

http://kimcofino.com/blog/2010/03/13/looking-for-learning/ 

http://www.slideshare.net/jmedved/looking-for-learning-in-21st-century-classrooms-a-leadership-guide-to-supporting-and-coaching-best-practice-technology-use-across-the-curriculum

 

| 25. 11. 2016. u 11:39 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Animacija Pravila za rad na siguran način pri strojnoj obradi

Industrijska strojarska škola iz Zagreba strukovna je škola i učenje je temeljeno na radu pa je kultura sigurnosti iznimno važna. Između ostalih aktivnosti vezanih za kulturu sigurnosti i zaštite zdravlja...

Nastavni materijali

Kako učiti?

Savjeti o tome kako učiti i literatura za daljnje čitanje.

1520. - portugalski moreplovac i istraživač Ferdinand Magellan uplovio...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr