preskoči na sadržaj

Kako nastavnici mogu provoditi proces „Potrage za učenjem“ (drugi dio)

U prvom su dijelu teksta Kako nastavnici mogu provoditi proces „Potrage za učenjem“ opisane temeljne značajke procesa i prve dvije grupe pitanja. „Potraga za učenjem“ (eng. Looking for Learning) suvremena je metoda koja nastavnicima omogućava povratnu informaciju o tome kako njihovi učenici uče, usvajaju znanje i gradivo i daje stvarni uvid u proces učenja.


„Potraga za učenjem“ je proces poučavanja, ali i model čiji je krajnji ishod provjera primjene znanja i  samostalnog rada. Može se primjenjivati u svakom razredu, u razrednoj i predmetnoj nastavi, a nastavnici imaju mogućnost i međusobne suradnje, razmjenjivanje iskustava i znanja stečenih uporabom ove metode.

Pitanja u drugom nastavku teksta odnose se na refleksiju naučenog i učenikov dojam o samom procesu učenja. Učenik odgovorima na pitanje pruža uvid kako i na koji način uči i usvaja gradivo, prepreke na koje nailazi, okruženje i koje eksterne činjenice utječu na proces učenja. Dobiveni odgovori, nastavniku pružaju uvid koliko je naučeno za učenika životno, tko učeniku pomaže u procesu učenja, kritičko razmišljanje i razumijevanje naučenog.

Pitanja će iz drugog dijela razvijati razmišljanja izvan konteksta određenih nastavnih predmeta i njihovih područja: učenik će razvijati svoje osobne stavove i pokušaj izricanja bilo pismenog ili usmenog; učit će izraziti sebe i tako spontano izgrađivati svoje mišljenje na temelju osobnog iskustva ili pak u povezivanju nastavnih područja.

Ovakve se aktivnosti mogu modelirati različitim igrama kvizovima ili pak grupnim radom. Pitanja se postavljaju zadanim protokolom i redoslijedom.

Je li učenje dovoljno?

  • Predstavlja li ti učenje izazov?
  • Što misliš da si dobro naučio? Što je bilo najteže u procesu učenja?
  • Koji dio gradiva ti je bio najdraži dok si učio?
  • Voliš li učiti o ovoj temi i gradivu? Zašto?
  • Što smatraš najuzbudljivijim dijelom učenja ovog gradiva?
  • Kako znaš da si uspješno savladao i naučio gradivo?
  • Koliko si vremena proveo učeći?
  • Što ćeš sljedeće učiti?

Kako kontekst pomaže ili ometa proces učenja?

  • Što ti pomaže u učenju?
  • Što te ometa ili ti odmaže u učenju?
  • Koje korake poduzimaš ako zapneš u procesu učenja?
  • Imaš li dovoljno materijala i prostora za učenje?
  • Imaš li dovoljno vremena za učenje?
  • Utječe li doba dana i prostor na učenje?
  • Učiš li bolje samostalno ili u grupi?
  • Kako se osjećaj kada vidiš da učenjem postižeš dobre rezultate?
  • Je li tvoja učionica sigurno mjesto za učenje?
  • Tko ti pomaže u procesu učenja?
  • Kako ti tvoj nastavnik pomaže u učenju?
  • Koje je najbolje vrijeme, mjesto i prostor za učenje?

Pitanja su poticajna za međusobno razumijevanje i komunikaciju; pomažu nastavnicima u njihovom osobnom razvijanju jer svaki je odgovor i novi kontekst iz kojega proizlaze ideje, teme i međusobni poticaji.

Temeljna je vrijednost „Potrage za učenjem“ povratna informacija o uspješnosti odnosno neuspješnosti primjenjivosti zadataka, nastavnikova umijeća poučavanja. Odgovorima na drugu grupu pitanja, nastavnik se upoznaje kako učenik doživljava proces učenja, kojim se tehnikama koristi i koje interne i eksterne faktore smatra najutjecajnijima u procesu učenja.

 

Izvor:

http://kimcofino.com/blog/2010/03/13/looking-for-learning/ 

http://www.slideshare.net/jmedved/looking-for-learning-in-21st-century-classrooms-a-leadership-guide-to-supporting-and-coaching-best-practice-technology-use-across-the-curriculum

 

| 25. 11. 2016. u 11:39 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Sto godina od početka Velikog rata

Srednja Škola Ban Josip Jelačić ove školske godine, u sklopu Erasmus+ programa, provodi projekt Nastava 21. stoljeća kojem je cilj uvesti inovativne metode i digitalne alate u nastavu. Na tribini Povijest za...

Nastavni materijali

Videokonferencijski nastavni sat Osnova automatizacije

U  Industrijskoj strojarskoj  školi u Zagrebu, u ponedjeljak, 19. ožujka 2018. godine, održan je nastavni sat iz predmeta Osnove automatizacije područja pneumatike. Videokonferencijski nastavni sat održan je u...

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1810. - Ludwig van Beethoven na današnji je dan skladao...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr