preskoči na sadržaj

Kako kvalitetno provesti vrijeme s djecom?

Autor: Gordana Benat

Što je kvalitetno provedeno vrijeme? Mnogi roditelji imaju iskrivljeno mišljenje o toj temi. Neki smatraju da je kuhanje ili gledanje televizije u istoj prostoriji u kojoj se dijete igra, kvalitetno provedeno vrijeme s djetetom. Provodeći vrijeme s djetetom razvijamo povjerenje, bliskost i povezanost, osnovne čimbenike zajedništva, ljubavi i podrške.


Svaki bi roditelj trebao odvojiti slobodno vrijeme za druženje sa svojim djetetom. Bit kvalitetno provedenog vremena nije koliko, već kako. Djeca od najranije dobi imaju potrebu i želju provoditi vrijeme u igri i drugim aktivnostima sa svojim roditeljima.

Roditelji obično misle da je djecu jednostavno prevariti, ali nije. Djeca vrlo dobro prepoznaju naše ponašanje i osjećaju kada ih ne slušamo s punom pažnjom.

Vrlo se često događa da je roditelj odsutan za vrijeme igre i druženja s djetetom pa imamo situaciju u kojoj istovremeno gledamo televiziju (jer su baš sad vijesti) i igramo društvenu igru. Ili nam dijete ponosno pokazuje svoj crtež, dok mi razgovaramo na telefon i ne obraćamo pažnju na dijete (jer ne možemo pokazati nepoštovanje prema sugovorniku i prekinuti ga usred rečenice). 

Da se djecu pita, roditelji ne bi bili u radnom odnosu već bi cijeli dan provodili sa svojom djecom. Ali svi smo mi svjesni da nam životni standard ne dopušta cjelodnevnu brigu o djetetu, već su oba roditelja prisiljena biti u radnom odnosu i raditi puno radno vrijeme kako bi mogli sebi i djetetu (djeci) osigurati kvalitetan životni standard.

Ipak, i u toj situaciji je moguće provesti kvalitetno vrijeme s djetetom, jer kao što je već rečeno nije bitna količina vremena provedena s djetetom, već kvaliteta i kreativnost tog vremena. Dovoljno je izdvojiti pola sata vremena i porazgovarati s djetetom.

Recimo, nakon povratka s posla sjednite zajedno s djetetom, posvetite mu svu svoju pažnju, ne dajte da vas išta u tome omete i ispričajte kako ste proveli svoj dan. Nakon toga pitajte dijete da ono vama ispriča kako je provelo dan.  Odvojite još malo vremena da zajedno s djetetom dogovorite što ćete raditi ostatak dana. Objasnite mu što sve morate obaviti i dogovorite vrijeme za zajedničku igru, šetnju, gledanje filma… Ukoliko nećete imati vremena provesti zajedničko vrijeme, možda se dijete (ovisno o uzrastu) može uključiti u izvršavanje nekih vaših obaveza.  Možete, na primjer, zajedno smisliti i napraviti večeru, zajedno napraviti popis za dućan i obaviti kupovinu…

U tjednu je najteže provesti zajedničko vrijeme u obitelji, ali što se vikenda tiče situacija je drugačija. Istina je da mame i tate subotom i nedjeljom žele nadoknaditi sve ono što ne stignu u tjednu, počistiti životni prostor, skuhati ukusan i obilan ručak, oprati svog limenog ljubimca… ali i provesti kvalitetno vrijeme s djecom. Obično u takvim situacijama roditelji daju prednost obavezama koje nisu stigli izvršiti tijekom tjedna, pa djeca opet izgube svoje pravo na kvalitetno provedeno vrijeme s mamom i tatom.
Na kraju se roditelji nađu u situaciji da uopće ne vide rješenje problema „kako pronaći vrijeme za djecu?“.

Rješenje problema postoji.

  • Prvo pokušajte staviti na papir sve što planirate učiniti tijekom vikenda i označite koliko vam je vremena potrebno za pojedinu aktivnost.
  • Svakoj dodajte još 15 minuta.
  • Vjerojatno ćete u ovoj fazi uočiti da nešto od navedenih obaveza nećete stići izvršiti.
  • Pokušajte neku obavezu odgoditi za sljedeći vikend kako biste imali što više vremena za druženje s djecom. Ili spustite kriterije za izvršavanje pojedinih aktivnosti kako biste dobili na vremenu.

Velika je povezanost između kvalitetno provedenog vremena unutar obitelji sa stvaranjem povjerenja i bliskosti između roditelja i djece za kojim težimo kada se dijete počne osamostaljivati i odrastati.

 

| 9. 5. 2007. u 10:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Dan broja Pi

Donosimo vam rad Mislava Božića, učenika 2a razreda Gimnazije Vukovar. Povodom Dana broja Pi Mislav je izradio infografiku u obliku kratkog podsjetnika na značajne događaje povodom ovog datuma.

Nastavni materijali

European painters

Igra spajanja u nizove: imena slikara, države i stoljeća u kojem je živio.

Audio&video

Zašto tako

Emisija koja se bavi odgojem i problemima djece i mladih u odrastanju. Ovisnosti o drogama i alkoholu, poremećaji prehrane, modni zahtjevi, izlasci, odnosi među...

1846. -  u Staroj gradskoj vijećnici u Zagrebu praizvedena je prva...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr