preskoči na sadržaj

Ubrzano aktivno učenje

Što je ubrzano učenje?

Kada učimo u uobičajenim situacijama (uz knjigu ili učitelja), u osnovi koristimo tek 20% naših intelektualnih sposobnosti. Međutim, naš potencijal tijekom učenja nije predefiniran i ograničen.

Naime, inteligencija je skup sposobnosti koje mogu biti razvijene. Ubrzano učenje je sustav kreiran kao pomoć pri usvajanju i pamćenju novih znanja svima onima koji uče, neovisno o tome kojoj dobnoj skupini pripadaju. Cilj je što bolje iskoristiti vlastite intelektualne kapacitete korištenjem centara obje moždane polutke.

Lijeva i desna moždana polutka

Tradicionalne metode učenja usmjerene su više ka korištenju lijeve moždane polutke (one koja kontrolira korištenje jezika, logike i povezivanja), a manje desne (one koja je zadužena za oblike i uzorke, ritam, prostor i imaginaciju). Ostvarivanjem veze između obje polutke mozga tijekom učenja stimuliraju se elektro-kemijski impulsi, čime 100 milijardi naših aktivnih moždanih stanica radi intenzivnije.

Dobar primjer toga je učenje pjesme, kada istovremeno usvajamo melodiju, ritam i riječi. Ovo potvrđuje da učenje nije vezano uz samo jednu polutku našega mozga, već se može istovremeno odvijati u obje.

Aktivno učenje (učenje kroz rad, eng. learning by doing)

Budući da govoriti učimo govoreći, odnosno vježbajući riječi kroz govor, plivati učimo pokušavajući plivati, a vožnju automobila vozeći, čini se logičnim da se i usvajanje ostalih znanja, u ovom slučaju školskih, učini bližima praksi, odnosno njihovoj praktičnoj primjeni. Pritom je grupni rad i međusobna suradnja tijekom usvajanja novih znanja ne samo zabavnija, nego i uspješnija od samostalnog, odnosno tzv. izoliranog učenja.

Princip ubrzanog učenja povećava sposobnosti usvajanja novih znanja, stimulirajući mozak da radi intenzivnije. Ovo se može postići kreiranjem inovativnih i nestandardnih okruženja koja bi omogućila praktično učenje, poput primjene metode dramatizacije radi usvajanja znanja iz fizike.

Nadalje, učenici bi, na primjer, tijekom nastave mogli izraditi uvećanu maketu neke kompleksne molekule ili pripremiti jednominutnu dramu o životnom ciklusu kukca ili pak ključnog povijesnog događaja. Umjesto da samo zapisuju ono što učitelj pripovijeda o, na primjer, složenom zemljopisnom procesu, učenici bi o istom mogli sastaviti pjesmu. Time iskustvo učenja postaje ugodnije, usvoji se više informacija, a u konačnici se povećava i želja za usvajanjem dodatnih, odnosno novih informacija i znanja.

Ponavljanje usvojenog gradiva

Još jedan bitan aspekt metode ubrzanog učenja je i ponavljanje novousvojenog znanja tijekom procesa učenja. Provedene studije pokazuju da ljudski mozak zaboravlja veliki dio informacija koje procesuira tijekom jednog dana ako te informacije nisu ponavljane.

Kako biste pomogli djetetu da zapamti ono što je taj dan naučilo u školi, potičite ga da vam priča o ključnim idejama i pojmovima koje je taj dan usvojilo. Na kraju tjedna ponovno ga tražite da vam ponovi glavne točke i ideje. Time mu ne pomažete samo u svakodnevnom usvajanju novog gradiva, već mu olakšavate i pripreme i ponavljanje za nadolazeće testove i ispite.

 

Preneseno s BBC Schools – Parents: http://www.bbc.co.uk/schools/parents/life/sen/gifted_and_talented

| 1. 3. 2010. u 13:39 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Svemir

Donosimo rad Sare Bošnjak i Lucije Barbe, učenica 2.c razreda Gimnazije Vukovar. U sklopu radionice pod nazivom Chemistry of Space (povodom Svjetskog tjedna svemira), učenice Sara i Lucija, obradile su temu vezane uz...

Nastavni materijali

O romskom jeziku

Glavni dio članka čine dvije tablice: riječi zajedničke romskom, hrvatskom i drugim indoeuropskim jezicima i struktura skupina indoeuropskih jezika. Povodom Međunarodnog dana romskoga jezika i njegove upotrebe u...

Audio&video

Stigla je pošta

Ako vas zanima što rade učenici i učitelji diljem Hrvatske, kamo idu i tko ih posjećuje, s kakvim se problemima susreću i kakva rješenja pronalaze slušajte...

1664. - Grof Nikola Zrinski, hrvatski ban od 1647. do 1664. godine...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr