2017-02-28 14:03:08

Novi pristupi u procjeni i tretmanu specifičnih teškoća u učenju

U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje u Puli je 23. i 24. veljače 2017. godine u Puli održan III. državni skup za stručne suradnike logopede „Procjena i tretman specifičnih teškoća u učenju – novi pristupi".

Usvajanje jezika odvija se komunikacijskom i socijalnom interakcijom i samo je po sebi neraskidiv proces. Uredan jezično – govorni razvoj obuhvaća komunikaciju, socijalnu interakciju i djetetovu želju da komunicira i spozna svijet oko sebe. Želja za komunikacijom, a time i socijalna interakcija preduvjeti su urednoga jezično – govornog razvoja. Rano otkrivanje teškoće potrebno je radi pravodobne i odgovarajuće terapije kojom se smanjuju posljedice zaostajanja u razvoju govora. Svako kašnjenje u prepoznavanju jezične teškoće i neprovođenje pravodobne terapije uzrokuje smanjenje  komunikacijskog potencijala. Na skupu je zaključeno da je razvoj logopedske znanosti neizostavno praćen potrebom ujednačavanja naziva jezično – govornih i komunikacijskih poremećaja. Stoga se nameću dva temeljna pristupa: prvi pristup koji bi se najbolje mogao definirati kao „nomen est omen“, tj. naziv mora biti pomno odabran kako bi što jasnije i pravilnije oslikao pojam na koji se odnosi te drugi pristup koji bi najbolje oslikao stih W. Shakespeara „Ime nije ništa: ono što nazivamo ružom, slatko bi mirisalo i s drugim imenom“, tj. važan je samo konačni uspjeh sporazumijevanja.

Na kraju je zaključeno da mišljenje logopeda iz sustava odgoja i obrazovanja svakako treba biti usmjereno na funkcioniranje djeteta, njegove dobre strane i kompenzacijske strategije koje koristi da bi se individualni odgojno obrazovni program mogao strukturirati sukladno djetetovim sposobnostima.

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Agencije za odgoj i obrazovanje.


www.skole.hr