2017-05-02 09:45:36

Tematsko izvješće: PISA 2015 – Blagostanje učenika

Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (Organisation for Economic Cooperation and Development ili OECD) objavila je u srijedu,19. travnja 2017. godine tematsko izvješće Programa za međunarodnu procjenu znanja i vještina učenika (Programme for International Student Assessment ili PISA) o blagostanju učenika.

U provedbi ciklusa PISA 2015 sudjelovale su 72 zemlje svijeta. Ukupno je sudjelovalo 540 000 učenika u dobi od petnaest godina. U Republici Hrvatskoj istraživanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku od 5809 učenika. Prilikom su istraživanja učenici rješavali ispite znanja i ispunjavali upitnik. Upitnikom su prikupljani podaci o zadovoljstvu životom u odnosu na školu, obitelj i društveno okružje.

Rezultati pokazuju da je u Hrvatskoj 47,8 % vrlo zadovoljnih učenika, a prosjek OECD-a iznosi 34,1 %. U Hrvatskoj prosjek nezadovoljnih učenika iznosi 7,3 %, dok je prosjek OECD-a 11,8 %.

Kada se promatraju prosječni rezultati o zadovoljstvu učenika, tada su hrvatski učenici vodeći u Europi s rezultatom od 7,9 na skali od 0 do 10. Jednako su zadovoljni učenici u Finskoj i Litvi.

U Hrvatskoj je 95,6 % učenika iskazalo da se roditelji redovito informiraju o školskim aktivnostima, a OECD-ov je prosjek 93,5 %. Potpora koju roditelji pružaju djeci suočenoj s teškoćama tijekom obrazovanja, u Hrvatskoj iznosi 95 %, što je više od OECD-ovog prosjeka koji je 90,6 %.

Jedan je od glavnih čimbenika cjelokupnog osjećaja zadovoljstva životom, osjećaj pripadnosti školi. Učenici koji imaju dobre odnose s nastavnicima, jer im pružaju podršku i razumijevanje, osjećaju se sretnima u školi. U Hrvatskoj 82,2 % petnaestogodišnjih učenika osjeća veliku pripadnost školi, a prosjek je OECD-a 73 %.

Učenici iz Nizozemske, Finske i Švicarske istodobno postižu iznadprosječne rezultate i pritom iskazuju da su vrlo sretni.

U skupini učenika koji su postigli iznadprosječne rezultate, najmanje zadovoljnih učenika je u Južnoj Koreji, a slijede ih učenici iz Hong Konga i Kineskog Tajpea.

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Ministarstva znanosti i obrazovanja.

 


www.skole.hr