2017-10-13 10:30:09

58. sjednica Opće skupštine IEA-e

IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement, Međunarodno udruženje za vrednovanje obrazovnih postignuća) u Budimpešti od 11. do 14. listopada 2017. godine održava 58. sjednicu Opće skupštine.

Opća je skupština (General Assembly) središnje tijelo odlučivanja u IEA-i i sastaje se jednom godišnje. Čine ju predstavnici zemalja članica koje imenuje IEA i koji predstavljaju obrazovna istraživanja, politiku i interese zemlje iz koje dolaze. Na 58. sjednici predstavljeni će biti projekti koje provodi IEA i njezin cjelokupni godišnji rad. Predstavljaju se izvješća o različitim aspektima organizacije uključujući aktualna i naredna istraživanja, članstvo i financije.

Na 58. sjednici Opće skupštine IEA-a okupili su se predstavnici iz više od 60 zemalja punopravnih članica koje surađuju s IEA-om. Predstavnici zemalja razmijenit će iskustva o diseminaciji rezultata istraživanja IEA-e i sagledali njihov utjecaj na nacionalne obrazovne sustave. U Republici Hrvatskoj to se odnosi na cikluse međunarodnih ispitivanja u obrazovanju projekata ICCS 2016 i TIMSS 2019 s naznakom sudjelovanja u narednome ciklusu ICCS 2022 te PIRLS 2021.

Jedna je od temeljnih djelatnosti Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja sudjelovanje u međunarodnim istraživanjima. U Strategiji razvoja Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja definiran je cilj 2. Osnaživanje i proširivanje temeljne djelatnosti Centra (2.8. Provođenje znanstveno-istraživačkoga rada i osiguravanje korištenja rezultata istraživanja za unapređenje odgojno-obrazovnoga sustava).

Na 58. sjednici predstavit će se uvođenje e-ispitivanja u projekte IEA-e. TIMSS 2019. bit će proveden uglavnom elektroničkim putem korištenjem računala ili tableta. IEA pružit će podršku zemljama članicama prilikom primjene e-ispitivanja, što će Hrvatsku pravodobno usmjeriti prema suvremenim načinima ispitivanja.

Jedan je od važnijih ciljeva međunarodnih ispitivanja IEA-e je prikupljanje podataka u svrhu donošenja nacionalnih politika u obrazovnome sustavu. Smisao istraživanja IEA-e nije rangiranje i natjecanje zemalja sudionica, nego pomoć obrazovnim sustavima u uočavanju prostora za vlastit unapređenje kao i unapređenje učenja i poučavanja učenika i ukupnih rezultata nacionalnih obrazovnih sustava.

Poveznica na Strategiju razvoja Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanjahttps://www.ncvvo.hr/o-nama/strategija-centra/.

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.


www.skole.hr