2017-12-07 10:10:00

Darija Dasović Rakijašić, prof Tehnička škola Ruđera Boškovića Vinkovci

Moodle koristim od 2005. godine, kad je Moodle sjedište Tehničke škole Ruđera Boškovića Vinkovci postavio kolega Daniel Rakijašić. Glavni razlog uvođenja Moodlea bio je provođenje online testova. Htjeli smo da učenik odmah nakon testiranja dobije povratnu informaciju, a mi izbjegnemo stres pri ispravljanju testova.

Ubrzo smo otkrili da Moodle nudi i mnoge druge značajke koje mogu pomoći i učenicima i nastavnicima. 

Iako tada nisam razmišljala na taj način, sad sam svjesna da je Moodle bio moj prvi oblak. Sve nastavne materijale sam mogla pohraniti na jedno mjesto i to u obliku koji omogućava jednostavnu navigaciju i jednostavno ažuriranje sadržaja. Upravljala sam sadržajima i pravovremeno omogućavala učenicima da im pristupe, a oni su imali mjesto na koje će pohraniti datoteke. Tim datotekama smo i oni i ja mogli pristupiti s bilo kojeg računala i mjesta. Kad su svi nosili USB stickove i borili se s virusima, mi smo imali Moodle.

Moodle je od samih početaka i naša mala društvena mreža.  Učenici koji nisu na nastavi mogu se doma prijaviti u Moodle i pristupiti svim sadržajima i vježbama, te komunicirati putem foruma ili poruka.

Iako sam nekoliko godina paralelno koristila CARNetovo i vlastito Moodle sjedište, 2013. godine u potpunosti prelazim na Loomen. Danas imam 9 kolegija za potrebe redovne nastave i 2 kolegija za pripreme za natjecanja. Istovremeno, administrator sam i svih kolegija međunarodnog natjecanja Dabar.

Iako vlastito web sjedište ima određenih prednosti te predstavlja neprocjenjivo iskustvo, i na Loomenu se osjećam kao doma. Komunikacija s CARNetom je odlična, nadogradnje sustava se odvijaju redovito i svako malo nas obraduju s nekom novinom. A ništa manje bitno je i da nema posebne prijave učenika u sustav. Dovoljno je da znaju svoj AAI@edu.hr. Osim jednostavnosti, ovaj način prijave omogućava i rad u sigurnom okruženju. To mi je bitno kod projektne nastave za koju koristimo mogućnosti komunikacije preko foruma, unos pojmova u rječnik, izradu wiki stranica i međusobno ocjenjivanje učenika kroz aktivnost Radionica.

Zanimljive su i aktivnosti u kojima učenici ponavljaju usvojene pojmove kroz igrice kao što su Križaljka i Vješala.

Ako se odlučite kreirati svoj kolegij u Loomenu i ustrajete do kraja, vjerujem da ćete se zaljubiti u Moodle kao i ja. Vjerujem da ćete shvatiti da svo to vrijeme koje ste utrošili u izradu edukativnih sadržaja, zadaća, pitanja…. vrijedno je vremena koje ćete uštedjeti u godinama koje slijede. Vjerujem i da ćete osjetiti zadovoljstvo svojih učenika što ste im se približili na jedan drugačiji način i omogućili da se razvijaju tempom koji oni žele i mogu pratiti. Jer, Loomen je za lumene. A svatko je lumen na svoj način! 


www.skole.hr