2020-01-30 11:47:32

Compute-R-evolution program u Gradskoj knjižnici Vukovar

Učenici 3C razreda prirodoslovno-matematičkog usmjerenja Gimnazije Vukovar sudjelovali su u programu Compute-R-evolution u organizaciji Američkog kutka i Odjela za mlade „Spajalica“ Gradske knjižnice Vukovar, održanom 30. siječnja 2020.godine.

U sklopu događanja učenici su imali priliku odslušati tematsko predavanje o povijesti računala i saznati sve o Muzeju informatike PEEK&POKE iz Rijeke iz prve ruke i to izravno od djelatnika Muzeja. Uz predavanje, učenici su pogledali izložbu compute–R–evolution o povijesti računala, robota i informatičke tehnologije općenito u svakodnevnom životu i u filmskoj industriji i književnosti. Izložba starih računala i tehnologije, organizirana je u suradnji s Muzejom informatike PEEK&POKE te s tvrtkom m5 računala iz Vukovara.

Muzej informatike PEEK&POKE, prvi je hrvatski muzej računala i informatičke opreme, a vukovarski gimnazijalci imali su priliku u svom gradu, prateći izložbu osvijestiti brze tehnološke promjene koje tehnološku budućnost u kratkom vremenskom periodu pretvaraju u prošlost. Stoga ne iznenađuje i činjenica da osnivači ovog muzeja, muzej nazivaju i Retro Computer Club. Muzej je otvoren 2007. godine, a u postavu sadrži izloške koji datiraju od 1960-tih. Šezdesete godine prošlog stoljeća bile su bogate raznim revolucionarnim idejama i promjenama, kako u politici, umjetnosti, pa tako i tehnologiji.

Poznavatelje i ljubitelje tehnologije, baš poput učenika vukovarske gimnazije, dočekao je impozantan postav koji uključuje izloške poput pionira računalne tehnologije Minivaca, prvog velikoserijskog osobnog računala Apple II, prvog cijenom pristupačnog kućnog računala Sinclair ZX80. Zanimljivo je bilo vidjeti i prvi dlanovnik Newton i računalo na kojem je stvarao umjetnik Andy Warhol - Amiga 1000. Američki umjetnik Andy Warhol glavni je predstavnik pokreta pop art i njegova je svojevrsna ikona i dandanas. Kako je svoje radove izrađivao u brojnim tehnikama, tiskao ih je, fotografirao, izrađivao na svili, a bavio se i kiparstvom, filmom i glazbom, Warhol je prozvan i prvim svjetskim multimedijalnim umjetnikom, a još davne 1985. bavio se i danas nezaobilaznom digitalnom umjetnošću, kada je u svoj atelijer uveo i prva računala, i to na poziv tvrtke Commodore International, koja ga je zamolila da eksperimentira s njihovim modelom Amiga 1000 kao potencijalnim medijem za svoj umjetnički izričaj. Naravno, nema postava bez preteče svih modernih osobnih računala, originalnog IBM PC. Saznali smo i da je prvi europski kalkulator, proizveden 1971. u Bujama, u tvornici Digitron što je i pokazatelj da je Hrvatska nekoć prednjačila u jednom segmentu te tehnologije. Osim što smo imali privilegij u vlastitom gradu vidjeti izloženu bogatu i zanimljivu kolekciju ovoga muzeja, svjedočili smo otvorenosti i neposrednosti njegovih djelatnika te činjenici da je većina izložaka dostupna za interakciju. Sva teorijska znanja vezana za povijesni pregled razvoja računala a koja učenici slušaju tijekom svog osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, u potpunosti su oživjela i izravnom interakcijom s velikim dijelom izložaka, dobila smisao i upotpunila poimanja brzog razvoja tehnologije.

Muzej  PEEK&POKE  u stalnom izložbenom postavu sadrži preko 2000 eksponata svjetske i hrvatske računalne povijesti, audio, video i foto tehnike. U Rijeci je smješten na prostoru od 300 kvadratnih metara a nosi titulu jednog od prvih 5 svjetskih muzeja ove tematike kojeg krasi najveći postav u ovom dijelu Europe.

Gradska knjižnica Vukovar omogućila nam je sudjelovanje u programu Compute-R-evolution, a učenici prirodoslovno-matematičkog usmjerenja imali su priliku u svom gradu posjetiti i doživjeti Riječki muzej PEEK&POKE i to baš u vremenu kada se obilježava kulturna manifestacija Noć muzeja. Ove godine, umjesto virtualnog posjeta, imali smo privilegij izravno i aktivno sudjelovati u pedagoški i didaktički osmišljenom i sustavno organiziranom učenju, koje je utjecalo na porast znanja i vještina te razvoj sposobnosti. Učenici su imali priliku susresti se sa izvornom stvarnosti, primjeniti naučeno, razvijati sposobnost kritičkog mišljenja, donositi zaključke, samostalno stjecati nova znanja i sistematizirati usvojena stvarajući uzročno-posljedične veze među sadržajima. Na kraju, možemo samo zahvaliti djelatnicima Gradske knjižnice Vukovar i PEEK&POKE Muzeja koji su omogućili autentičan doživljaj tehnologija prošlosti u neposrednoj životnoj stvarnosti.

 

 


www.skole.hr