2020-02-28 22:08:49

eTwinning projekti u nastavi

Budući da Trgovačka i komercijalna škola "Davor Milas'' iz Osijeka nosi status eTwinning škole i da se sve više odgojno-obrazovnih djelatnika uključuje u eTwinning platformu, slijedi nekoliko prijedloga koordinatorice projekata prof. Marinele Boras na koji način nastavnici mogu koristiti eTwinning platformu, kao i digitalne medije kako bi nastavu približili učenicima 21. stoljeća.

eTwinning portal namijenjen je međunarodnoj suradnji pa nastavnici mogu komunicirati, razmjenjivati znanja i iskustva te razvijati međunarodne projekte u suradnji s kolegama iz Europe. U nastavi su uvijek poželjne pedagoške inovacije, a jedna od suvremenih metoda i načina poučavanja je korištenje eTwinning projekata u nastavi.

Nakon što nastavnici osnuju projekt ili se pridruže postojećem, odrede temu i vremenski okvir rada, predstave učenicima i roditeljima projekt uz obaveznu pisanu suglasnost, izrade učenicima eTwinning profile i poduče ih sigurnosti na internetu, vrijeme je za zanimljivi dio.

Tzv. "globalni'' učenici većinom posjeduju zavidne informatičke vještine pa ih samo treba poučiti radu u novim digitalnim alatima.

Jedan od njih je ZeeMaps – interaktivna karta na kojoj učenici iz različitih zemalja mogu označiti svoju školu, grad i zemlju te vidjeti koliko su međusobno udaljeni. Kod Erasmus+ projekata ovaj digitalni alat također može poslužiti u snalaženju pri dolasku u posjet partnerskoj školi.

Nastavnici također mogu koristiti Padlet u razne svrhe, a odličan je i za uvodne aktivnosti kao što je predstavljanje učenika. Taj digitalni alat služi kao podloga za postavljanje tekstova, fotografija, videa itd. Nastavnik može kreirati Padlet za predstavljanje pa se učenici mogu ne samo predstaviti i dodati fotografiju, nego i upoznati učenike iz drugih zemalja.

Na samoj eTwinning platformi osim navedenih medija (tekst, fotografija i video), postoji i mogućnost konferencijskog poziva. Tako učenici mogu vidjeti učenike iz drugih zemalja, razgovarati s njima i vježbati svoje komunikacijske vještine, kao i vještine stranih jezika. Također, mogu igrati kviz zajedno, kao što je Kahoot. Na taj način nastaje vrlo interaktivan sat koji je učenicima ne samo višestruko koristan, nego i zanimljiv.

Učenici najviše vole raditi u međunarodnim timovima pa je još jedan prijedlog za zajedničku aktivnost stvaranje e-knjige što se može postići raznim digitalnim alatima. U elektroničku knjigu se mogu dodati sve aktivnosti koje su učenici radili tijekom projekta.


www.skole.hr