2020-05-14 13:23:38 Nastava na daljinu: Rečenica U virtualnoj nastavi česta je izloženost dilemama koje izvore koristiti u pripremanju nastave, koje domene rabiti i kako u njih uključiti učenike. Najjednostavnija rješenja su ujedno su i najučinkovitija jer će ih uspjeti odraditi svi, ili barem većina učenika. U primjeru koji slijedi učenici su se usmjerili na aplikacije koje koriste u svakodnevnom životu (Viber, Messenger i WhatsApp): samostalno su pronašli partnera za rad i predstavljanje zajedničkog rada: demonstrirali su rad preko odabrane aplikacije provjerili su usvojenost ishoda neki od njih napravili su i prezentaciju.Bez obzira o kojem se nastavnom predmetu radi i koji su ishodi učenja, bitno je odabrati način koji će učenici znati, moći ili htjeti odraditi. Nastavna jedinica: Rečenica Ishod: Učenik objašnjava morfosintaktička obilježja riječi u rečenici i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta. Razrada odgojno-obrazovnih ishoda na razini aktivnosti (nastavnih sati): Učenik razlikuje riječ od rečenice. Učenik definira riječ i rečenicu. Učenik razlikuje članove rečeničnog ustrojstva. Učenik stvara svoj tekst/skeč. Očekivanja međupredmetnih tema: UKU A.4/5.2. (2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema) Koristi se različitim strategijama učenja i samostalno ih primjenjuje u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja. UKU B.4/5.2. (2. Praćenje) Učenik prati učinkovitost učenja i svoje napredovanje tijekom učenja. Tijek nastavnog sata Metode rada: monološka, dijaloška Oblici rada: frontalni, rad u paru Uvod Nastavnica daje učenicima zadatak da u paru naprave skeč na temu „Kašnjenje nije prihvatljivo“ i prikažu ga na nekoj odabranoj platformi, u našem slučaju na grupnom Messengeru. Nakon što je netko izveo skeč, ostatak razreda u svoje bilježnice zapisuje odgovore na pitanja: O čemu govori skeč? Koje su njegove poruke? Središnji dio sata Metode rada: dijaloška, monološka, slušanja, pisanja, objašnjavanja Oblici rada: frontalni, individualni Učenici su pročitali svoje bilješke o skeču kojeg su vidjeli. Očekivane bilješke su pitanja nalik sljedećima: - Pa gdje si? Kasniš. Vidi koliko je sati? - Malo sam zakasnio/la. Bila je gužva. - To nije neko opravdanje. - Oprosti. Nemoj se ljutiti. - U redu. Idemo zajedno u grad. Zaključuju da svi imaju različite zapise o istom sadržaju.Razgovor likova ne može se u potpunosti jezično rekonstruirati na što upućuju različiti tekstovi koji su nastali nakon pokušaja da se tekstualno zapiše sadržaj viđenog dijaloga. Što vam je pomoglo u zapisivanju bilješki? Kako ste zaključili o čemu govori skeč? (kontekst, neverbalna komunikacija) Što ste čuli od učenika koji su sudjelovali u skeču? - Rečenice. Što je rečenica? Rečenica je skup riječi kojima se prenosi potpuna obavijest. Od čega se sastoje rečenice? - Od riječi. Riječ je skup glasova koji ima neko značenje. Sljedeću rečenicu napišite ispravno i objasnite što u njoj ne valja: Ja haljino crveno htjela imala. Ja sam htjela imati crvenu haljinu. Učenici zaključuju da riječi nisu u rečenicu složene kako treba, da nisu složena vremena po pravilima, da pridjev ne prati rod imenice, da je neispravan red riječi. Riječi se slažu u rečenicu po određenim pravilima. Jezikoslovna disciplina koja proučava rečenicu zove se sintaksa (grč. Syntaksis – slaganje u red, uređivanje). Zato tvrdimo da rečenica ima svoje ustrojstvo, svoj red. Koje članove rečenice poznajete? Očekivani odgovori: subjekt, predikat, objekt, atribut, priložna oznaka i apozicija. Oni čine gramatičko ustrojstvo rečenice. Završni dio sata Metode rada: dijaloška, slušanja, objašnjavanja, pokazivanja Oblici rada: individualni rad Razmislite što ste danas naučili. Iznenadite nekoga iz razreda videopozivom, ispitajte ga ključne pojmove s današnjeg sata, snimite i pošaljite snimak u grupu. Učenica izvodi skeč „Opet kasniš!“ Učenik Mihael Radaković piše sastavak na temu „Kašnjenje nije prihvatljivo“. Učenici zajedno ponavljaju ključne pojmove s nastavnog sata.
|
www.skole.hr |