2020-06-23 10:49:22

Istraživačkom nastavom do zdravih prehrambenih navika

Učenici 3. razreda Osnovne škole Jurja Šižgorića su ove školske godine istraživali nutritivni sastav namirnica tijekom projekta Zdravlje koji se provodio u korelaciji s nastavnim predmetima prirodom i društvom, matematikom, hrvatskim jezikom te tjelesnom i zdravstvenom kulturom.

Cilj projekta je bio razviti zdrave životne navike, otkriti skrivene kalorije u tzv. zdravim namirnicama te usporediti količinu energije koja se unosi u organizam s onom koja se potroši tijekom svakodnevnih aktivnosti.

Kroz brojne radionice provedene tijekom istraživačkog učenja, koristili su se i mnogobrojni oblici rada. Odgovore na istraživačko pitanje Koliko dugo moram se baviti tjelesnom aktivnošću  da bi potrošio pojedenih 100 g ove namirnice? učenici su tražili tijekom grupnog rada u kojem su preračunavali iz kalorijske tablice različitih proizvoda kalorijsku vrijednost pojedenih 100 g te ga uspoređivali s tablicom prosječne potrošnje energije tijekom izvođenja različitih motoričkih gibanja.

Namirnice koje su učenici istraživali se mogu svrstati u tzv. zdrave namirnice, kako ih percipira većina razreda. Učenici su istraživali cjelovite integralne pahuljice, ledeni čaj, različite fit tekuće jogurte, ali ujedno i one za koje su pretpostavljali da sadrže mnogo šećera, kao npr. čokoladne namaze, različite čokolade i njima omiljene slatkiše.

Rezultate istraživanja učenici su predstavili cijelom razredu, ali i roditeljima tijekom radionice Smućkaj smoothie u čijem su ostvarenju pomogli i roditelji.


www.skole.hr