2020-07-15 15:15:56

Rezultati upitnika za ravnatelje škola o provođenju nastave na daljinu od ožujka do lipnja 2020.

Upitnik za ravnatelje o uspješnosti nastave na daljinu provelo je Ministarstvo znanosti i obrazovanja nakon završetka nastavne godine, krajem lipnja i početkom srpnja 2020. Na upitnik je odgovorilo 1106 škola što je oko 85 % svih škola. 

Ključni nalazi:   Gotovo svi ravnatelji (98,6 %) se slažu (u potpunosti ili uglavnom) da je njihova škola uspješno provela nastavu na daljinu. Preporuke o organizaciji radnog dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu bile su korisne u potpunosti ili uglavnom za 89 % ravnatelja i te su preporuke pročitali svi ravnatelji.  Upute za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu su korisne za 94 % ravnatelja, s time da se više od 48 % njih u potpunosti slaže.  Korisnost Preporuke za organizaciju rada u razrednoj nastavi ispunjavali su samo ravnatelji osnovnih škola (747) i više od 94 % ravnatelja je u potpunosti ili uglavnom zadovoljno s Preporukama. Akcijski plan za nastavu na daljinu za sljedeću školsku godinu korisnim u potpunosti ili djelomično smatra 92 % ravnatelja, a zabrinjava podatak da 12 ravnatelja uopće nije pročitalo Akcijski plan. 94 % ravnatelja je u potpunosti ili uglavnom zadovoljno potporom MZO-a, CARNET-a i nadležnih agencija. Više od 86 % ravnatelja je zadovoljno podrškom mentora u virtualnim radionicama tijekom izvođenja nastave na daljinu.   U odgovorima na pitanja otvorenog tipa prevladavaju odgovori da je nastava na daljinu vrlo dobro pripremljena unatoč brojnim izazovima i da je tome bitno doprinijela kurikularna reforma Škola za život po pitanju opremanja i online edukacije, a dani su i korisni komentari za unapređenje.   Istaknuto je da je potrebno provoditi kontinuirane edukacije na svim razinama za učitelje različitoga predznanja kako bi se usustavio i unaprijedio rad na daljinu. Ističe se i potreba za dodatnom opremom za ranjive skupine učenika i komunikacija s roditeljima.   Ravnatelji također smatraju da je potrebno uzeti u obzir različite okolnosti u kojima učenici uče kod kuće te da je potrebna bolja veza s centrima za socijalnu skrb. Neki ravnatelji ističu da tijekom nastave na daljinu ponekad Ministarstvo uvodi rješenja koja vrijede za sve jer to većina škola i nastavnika traži, ali da je potrebno osigurati prostor za kreativnost i inovativnost koja se potiče kroz Školu za život.   U komentarima o edukacijama u virtualnim učionicama i potpori ravnatelji ističu da su napredovali u organizaciji rada škole i upravljanju ljudskim resursima te u komunikaciji i rješavanju sukoba.   Više detalja o rezultatima upitnika može se pročitati ovdje.   Vijest je prenesena s mrežnih stranica Ministarstva znanosti i obrazovanja.

www.skole.hr