Raznobojan kalendar
Veliki prazni, bijeli plakati mogu poslužiti u izradi vlastitih kalendara koji sadržavaju detaljan raspored djetetovih aktivnosti i obveza. Kalendar se može napraviti za cijelu školsku godinu ili se za svaki mjesec može izraditi novi kalendar. Važno je upisati sve školske obveze koje uključuju testove, lektire, provjere znanja i eventualne projekte, ali i sve izvanškolske aktivnosti i točno vrijeme njihovog održavanja.
Kalendar treba biti uredan i pregledan, s provjerenim informacijama, ali uporabom različitih i uočljivih post – it bilježaka postiže se učinkovitije vizualno privlačenje djetetove pozornosti. Rasporedite boje prema varijantama obveza, npr. plava boja za testove, žuta za glazbenu školu, ljubičasta za sportske treninge itd.
Tehnologija kao podsjetnik
Danas više – manje svi tinejdžeri posjeduju pametan telefon, tablet ili prijenosno računalo koji sadrže funkcionalnosti kalendara i podsjetnika koji se u slučaju tinejdžerske zaboravljivosti mogu dobro i pametno iskoristiti. Zajednički upišite u kalendar sve obveze i uključite opciju podsjetnika kako bi dijete na vrijeme znalo kada se koja aktivnost ili zadatak moraju ispuniti i završiti.
Naučite dijete da s vremenom preuzme odgovornost i postane samostalno u upisivanju svojih obveza i da nauči voditi brigu o kalendaru i podsjetniku.
Jednostavnije je u paru
Određena djeca vole učiti i produktivnija su u radu u društvu svojih prijatelja ili kolega. Važno je odrediti pravilo kako druženje nije namijenjeno za igru ili neobavezan razgovor, već za zajedničko učenje, rad na projektu ili pisanje domaće zadaće u kojem će si djeca biti međusobna podrška i pomoć.
Bez mobitela za vrijeme spavanja i učenja
Današnji tinejdžeri mnogo vremena provode na internetu i društvenim mrežama i ponekada se to vrijeme odulji dugo u noć, ali bez roditeljskoga znanja. Rezultat nedovoljnog spavanja i odmora su kronični umor, smanjena koncentracija, razdražljivost i samim time zaboravljivost koja pritom najviše dolazi do izražaja. Neograničeno dnevno vrijeme provedeno na internetu također potiče zaboravljivost jer djeca gube pojam o vremenu koje su „izgubili“ na internetu.
Potrebno je odrediti koliko vremena dijete smije provesti na svojem pametnom telefonu ili tabletu, nadzirati i provjeravati drži li se dijete dogovorenih pravila. Zamolite dijete da ne koristi mobitel ili tablet za vrijeme učenja i izvanškolskih aktivnosti jer na taj način gubi koncentraciju i kvalitetu učenja. Važno je također odrediti pravilo kako se tehnologija ne smije koristiti po noći jer nedostatak sna i odmora uvelike utječe na zaboravljivost i dekoncentriranost.
Izvor: