preskoči na sadržaj

CARNet sudjeluje u Ekspertnoj radnoj skupini za provođenje Cjelovite kurikularne reforme

U ponedjeljak, 2. veljače 2015. godine, s radom započinje sedmeročlana Ekspertna radna skupina za provođenje Cjelovite kurikularne reforme za rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje. Voditelj skupine je dr. sc. Boris Jokić, znanstvenik s Instituta za društvena istraživanja.


Članovi radne skupine su Suzana Hitrec, ravnateljica Upravne škole u Zagrebu i predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja, Branislava Baranović, ravnateljica Instituta za društvena istraživanja i Zrinka Ristić Dedić, znanstvena suradnica Instituta, Branka Vuk, pomoćnica ravnatelja CARNeta, Tomislav Reškovac, profesor filozofije u Privatnoj klasičnoj gimnaziji u Zagrebu i dr. sc. Ružica Vuk, docentica na Geografskom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu.

Predsjednika i članove Ekspertne radne skupine na konferenciji za novinare održanoj u četvrtak, 29. siječnja, u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta predstavio je ministar znanosti, obrazovanja i sporta prof. dr. sc. Vedran Mornar. Ministar je naglasio kako će za potporu Ekspertnoj radnoj skupini biti osnovana i posebna jedinica za stručnu i administrativnu potporu kurikularnoj reformi.

Činit će je 60 djelatnika MZOS-a, Agencije za odgoj i obrazovanje, Agencije za strukovno obrazovanje i Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja. Cijeli posao uključuje rad na kurikularnim dokumentima, uspostavljanju sustava vrednovanja, ocjenjivanju i izvještavanju, zatim osposobljavanju učitelja i drugih djelatnika odgojno-obrazovnih ustanova i, konačno, izradi novih priručnika, udžbenika, pomoćnih nastavnih sredstava i digitalnih sadržaja. Na svemu tome radit će posebne stručne radne skupine sastavljene mahom od praktičara.

Prema riječima voditelja Ekspertne radne skupine dr. sc. Borisa Jokića očekuje se da će u rad na kurikularnoj reformi biti uključeno oko 300 stručnjaka iz škola, vrtića, s visokih učilišta, instituta, agencija, privatnoga sektora i državne uprave. Također se očekuje i snažna potpora akademske zajednice, prije svega Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, te samih učenika i roditelja. Sve njih dr. Jokić pozvao je da se sa svojim prijedlozima aktivno uključe u rad na reformi.

Krajnji cilj svih promjena je prelazak na devetogodišnju osnovnu školu, kako je to zacrtano i Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije. Jokić je procijenio kako će se s eksperimentalnom primjenom kurikuluma krenuti školske godine 2016./2017., a 2017./2018. novi bi kurikulumi trebali ući u punu primjenu.

Na predmetnim kurikulumima trebalo bi se početi raditi u jesen ove godine. Prvi bi prijedlozi novih predmetnih kurikuluma trebali biti gotovi do kraja 2015. godine, a velika je novost to što će svi uključeni u rad na reformi biti izdvojeni sa svojih radnih mjesta.

Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet, zajedno s partnerima Agencijom za odgoj i obrazovanje i Pučkim otvorenim učilištem Algebra, temom osuvremenjivanja kurikuluma bavila se i u protekle dvije godine kroz projekt „Razvoj elemenata kvalifikacija, programa i kurikula u dijelu računalne kompetencije u osnovnoškolskom obrazovanju“, provedenog u okviru natječaja dodjele bespovratnih sredstava "Daljnji razvoj i provedba Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira" IPA IV, komponenta Razvoj ljudskih potencijala. Glavni mu je cilj bio osuvremeniti osnovnoškolski kurikulum s jasno postavljenim ishodima učenja u međupredmetnoj temi informacijske i komunikacijske tehnologije u 8 predmeta (matematika, hrvatski jezik, fizika, povijest, geografija, kemija, biologija i strani jezik) u četiri osnovnoškolska razreda (5.-8.).

Suvremeni kurikulum iznimno je važan i za postizanje digitalne zrelosti škola, što je cilj CARNetovog projekta e-Škole. Uvođenje IKT-a u procese učenja i poučavanja potaknuti će razvoj osobnih digitalnih kompetencija svih onih koji u njima sudjeluju. Opremanjem škola i nastavnika informatičkom opremom potrebnom u procesima učenja i poučavanja, kao i razvojem infrastrukture nepohodne za dopremu sadržaja do njihovih korisnika stvorit će se preduvjeti provođenja digitalizacije i razvoj obrazovnih sadržaja usklađenih s Nacionalnim obrazovnim kurikulumom.

| 30. 1. 2015. u 12:20 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Politika Hrvatske pučke seljačke stranke

Video je uradak nastao kao aktivnost u sklopu obrade političkih stranaka početkom 20. stoljeća, na nastavi Povijesti. Učenice su Srednje škole Ban Josip Jelačić trebale prikazati osnovnu politiku Hrvatske pučke seljačke...

Nastavni materijali

Primjer dobre prakse - projekt za opremanje brodomehaničarske učionice

Idejni i okvirni projekt, kroz pozitivnu raspravu i dogovor, izradili su Ivan Ninić, Ante Wajsenberger, Nives Jabuka, ravnatelj Zoran Živković i Emil  Mačukat. Temelj cijele opreme učionice čine: četiri...

Audio&video

Slovo zakona

Pravni se propisi vrlo često mijenjaju, pa građani  često ne znaju koja su njihova prava, ali i obveze u postojećim pravnim okvirima. U emisiji „Slovo zakona“...

1883. – Dalmatinski sabor je proglasio hrvatski jezik službenim...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr