preskoči na sadržaj

Studijski posjet Finskoj u sklopu projekta e-Škole

Od 3. do 7. listopada 2016. godine u sklopu aktivnosti Scenariji učenja na projektu „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)“ predstavnici CARNeta boravili su u finskom gradu Kokkoli s ciljem upoznavanja s kreativnom i inovativnom primjenom IKT-a u osnovnim i srednjim školama, a osobito u prirodoslovnim predmetima. 


Tom prigodom posjetili su nekoliko organizacija i institucija među kojima su University Consortium Chydenius gdje su se posebno osvrnuli na programe obrazovanja nastavnika, Hollihaka School za osnovno obrazovanje učenika od 7 do 12 godina, Kokkolan suomalainen lukio (Upper Secondary School of Kokkola) za učenike od 16 do 19 godina i to lokacije Yhteislyseo i Kiviniitty, Lucina Hagman school u mjestu Kälviä za učenike od 13 do 15 godina te Hakalahti School (secondary school) za učenike od 13 do 15 godina. 

Finska je 2014. godine revidirala nacionalni kurikulum koji je započeo s implementacijom u kolovozu 2016. godine, kojim se definiraju nacionalni ciljevi za predškolsko i osnovnoškolsko obrazovanje te ključne kompetencije koje se odnose na znanja, vještine, vrijednosti, stavove i volju. U središtu je razvoj učenika kao ljudskog bića i odgovornog građanina, a jedna je od sedam ključnih područja kompetencija i primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije. U kontekstu razvoja kompetencija obrazovnih stručnjaka, posebice učitelja, škole preuzimaju inicijativu osnaživanja kompetencija između ostalog i kroz organizaciju edukacija svojih učitelja. Također, svaka škola ima autonomiju odlučivanja i financiranja opremanja škole specifičnom tehnologijom. Osim vlastitih sredstava škole, Vlada Finske u obliku financiranja nacionalnih projekata pruža potporu školama za osnaživanje kompetencija. U razgovoru s učiteljima zamijećena je visoka razina motiviranosti za stjecanje novih znanja i vještina koje će im pomoći u ostvarivanju ciljeva propisanih kurikulumom. Učitelji smatraju da trebaju osnaživati svoja znanja u poučavanju novih pedagogija i vještina 21. stoljeća koje impliciraju snažniju integraciju IKT-a. U tom kontekstu u suradnji s ravnateljima zajednički detektiraju potrebe i organiziraju edukacije koje će ih osnažiti u određenim područjima.

Abitti – nacionalni sustav digitalnih ispita znanja za učenike

Tijekom posjeta školi Kokkolan suomalainen lukio učitelj informatike Petri Linna i Erkko Saviaro učitelj matematike i fizike predstavili su novi nacionalni sustav digitalnih ispita znanja za učenike pod nazivom Abitti, koji je prvi put implementiran u jesen 2016. godine. Riječ je o sustavu u kojem učenici polažu državnu maturu, ali ga učitelji istovremeno mogu koristiti za bilo koji drugi ispit. Abitti sustav temelji se na Linux platformi i svaki ga nastavnik može preuzeti s internetske adrese i koristiti u svojoj nastavi. Državna matura je jedini nacionalni test kojeg su finski učenici obavezni polagati ako žele studirati, a inače učitelji sami odlučuju o načinima procjene znanja učenika i samo u rijetkim slučajevima provode testove.

Arduino otvorena računska i softverska platforma

Zanimljivo je bilo predstavljanje korištenja Arduino otvorene računske i softverske platforme namijenjene kreiranju elektroničkih projekata za prirodoslovne predmete. Upotrebom Arduino platforme i mjernih uređaja, učitelj fizike smatra da kvalitetnije poučava učenike jer učenici sami prolaze kroz proces sklapanja i programiranja senzora, a nakon toga provode mjerenje i samu analizu mjerenja. 

Primjena IKT-a u fizici

Učitelj matematike i fizike Mikko Pihlajakangas demonstrirao je primjenu IKT-a u fizici. Uz pomoć tableta učitelj je snimio pad loptice s visine. Video je importirao u digitalni alat Treacker, besplatan digitalni alat za video analizu i modeliranje u nastavi fizike. Pomoću navedenog alata demonstrirao je na koji način učenici mogu izmjeriti ubrzanje loptice u padu odnosno pratiti i analizirati predmet u pokretu.

Škola opremljena modernom tehnologijom

Lucina Hagman škola u naselju Kälviä izgrađena je 2015. godine i u nju je uloženo 8,5 milijuna eura. Učenici u ovoj, najmodernijom tehnologijom opremljenoj školi mogu odabrati izborne predmete poput domaćinstva, šivanja, obrade drva ili metala. Škola koristi nacionalni online sustav Wilma kao sustav za upravljanje informacijama o učenicima, dizajniranje nastavne satnice te komunikaciju učitelja i roditelja. Također koristi i nacionalni online sustav za prikupljanje podataka i izvještavanje Opeka koji doprinosi poboljšanju IKT okruženja u školi. Sustav Opeka djeluje na tri razine: daje povratnu informaciju učiteljima o njihovom korištenju IKT-a u nastavi, zatim ravnateljima i školskim zajednicama o razini primjene IKT-a na razini škole i nudi komparativne analize te na kraju programerima i donositeljima odluka na lokalnoj ili nacionalnoj razini.  

Sat biologije

U Hakalahti školi CARNetov tim je promatrao nastavu nekoliko učitelja, a najupečatljiviji je bio sat biologije učiteljice biologije i geografije Heli Mikkonen. Učenici su u grupama promatrali uzorke vode koje su tijekom prethodnog sata terenske nastave uzeli iz obližnjeg jezera. Pod mikroskopom su promatrali uzorak i snimali tabletom mikroorganizme koje promatraju. Svoje video uratke uredili su dodavanjem glazbe te je svaka grupa svoj video prikazala ostatku razreda s obzirom na to da je svaka grupa uočila i snimila različite vrste mikroorganizama. 

Gore opisanim programom studijskog posjeta CARNetov tim se upoznao s brojnim primjerima kreativne i inovativne primjene IKT-a u finskom obrazovnom sustavu od primarnog do tercijarnog obrazovanja. Ova vrijedna iskustva će svakako imati velik značaj i utjecaj na scenarije učenja za nastavnike prirodoslovnih predmeta koji se izrađuju u projektu e-Škole, u okviru aktivnosti Scenariji učenja. 

      
Projekt je sufinancirala Europska unija iz europskih strukturnih i investicijskih fondova.
 
 
 
| 4. 11. 2016. u 10:27 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Autorska prava

Donosimo rad Tee Hrgović, učenice 2.a razreda Gimnazije Vukovar. Učenički je uradak nastao na nastavi informatike u sklopu obrade prezentacijskih tehnika i sadržaja koji se u prezentacijama koriste pri čemu je naglasak...

Nastavni materijali

Toogle mask

U datoteci se nalazi video priručnik s potrebnim materijalima za izradu vježbe u alatu za obradu slike GIMP. 

1883. - rođena Coco Chanel, francuska modna kreatorica, najznačajnija...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr