preskoči na sadržaj

P102: Pišem ti priču

autor: Ivana Kelemen, 5a, OŠ Gustav Krklec Maruševec
Dan prije početka školske godine.
Matija na svom računalu čita podatke koji su mu pristigli od CARNet-a.
Nakon čitanja shvaća da će od sada imati prijatelja s kojim će se moći svaki dan dopisivati. Nakon dopisivanja sjetio se da može računalo ponijeti i u školu. Prvi dan upoznaje svog novog prijatelja Marka.
 
Prvi dan školske godine.
Sljedeći dan je Matija krenuo prvi dan u prvi razred u pratnji roditelja.
 
Dječak X veoma je volio raditi za računalom.Volio je surfati po internetu, dopisivati se s prijateljima putem elektroničke pošte, igrati igrice…uglavnom, volio je sve što ima veze sa računalom. No, postojao je jedan problem. Jedan strašno velik problem. X je za nekoliko dana trebao krenuti u školu. Beskrajno je dugo uvjeravao roditelje da u školi neće naučiti ništa korisno, da sve što mu treba može naučiti s interneta. Kada je nestala svaka nada da će ikako uvjeriti roditelje u beskorisnost škole, prešao je na drugu taktiku. Smislio je cijeli novi obrazovni sustav u kojem bi se učilo putem računala, samo bi se moralo sjediti kod kuće, biti povezan na Internet i učiti sa posebne internetske stranice. Naravno da mu je i ta ideja bila bezuspješna i da je ubrzo propala, no on još uvijek nije htio odustati. Početak škole se bližio a on je po cijele dane samo jadikovao i smišljao nove planove.Već je gubio svaku nadu da neće morati ići u školu i da će ostati kod kuće sa svojim računalom.
 
Došao je i taj dan.Ujutro su roditelji bezuspješno nagovarali sina da ustane iz kreveta sve dok mu njegov otac nije zaprijetio da će mu oduzeti računalo ako istog trena ne ustane i spremi se za školu.To je upalilo. X je istog trena ustao i mrzovoljno se počeo spremati za taj nesretni dan. Roditelji su ga obavijestili da moraju krenuti ako ne žele zakasniti na priredbu u čast novih učenika. Krenuli su, a X je razmišljao o svojoj tuzi, no tješio se da će kad dođe kući sjesti za računalo i satima buljiti u ekran igrajući igrice. Stigli su u školu. X je promatrao veliku, stravičnu žutu zgradu u kojoj će morati osam godina pohađati nastavu i to bez računala. Ipak,  obradovao se kad je saznao da će od petog razreda moći pohađati informatiku. Ta vijest mu je bila kao svjetlo na kraju tunela. Na priredbi u čast novih učenika ravnateljica je održala govor u kojemu je objasnila koji učenik ide u koju učionicu, kako se u školi ponaša, gdje će učenici dobiti knjige i zaželjela je učenicima sreću u novoj školskoj godini. X je ušao u svoju novu učionicu, upoznao učitelja i učenike koji će biti s njim u razredu.Već je stekao neke prijatelje i morao je priznati da u školi nije tako grozno kao što je on mislio. Kad je stigao kući umjesto pred računalo otišao je prolistati nove školske knjige i vidjeti koje će gradivo ove školske godine obrađivati, ipak se nije mogao tek tako pomiriti s tim da će uz pomoć računala moći učiti tek u petom razredu.
 
Nedugo zatim dobio je priliku da izrazi svoje nezadovoljstvo.
U školi su čitali knjigu Pale sam na svijetu pa im je učitelj zadao da za domaću zadaću opišu jedan svoj neobičan san. X se oduševio kad je to čuo pa je, kad je došao kući, odmah počeo pisati svoj sastavak. Napisao je kako on uvijek sanja isti san. Taj san izgleda otprilike ovako:
Svi učenici iz njegovog razreda ne uče u školi nego na pustom otoku.
Na jednom pravom, pravcatom  pustom otoku na kojem rastu dvije palme. Na jednoj palmi je obješen veliki ekran pomoću kojeg đaci mogu pratiti nastavu koju vodi njihov učitelj. I u učionici je jedan monitor na kojem učitelj vidi da li učenici prate nastavu. Čak ih može opomenuti ako rade nepodopštine ili ako ne prate nastavu. Učitelj objašnjava gradivo a učenik koji je sve razumio javlja se na kraju da ponovi za one učenike koji nisu razumjeli.
No na tom pustom otoku nastava ne traje cijeli dan već manje od pola dana, a većinu slobodnog dana učenici povode u igri i šali.
Naravno da su takva škola i ova "normalna" dva suprotna svijeta pa o ostvarivanju tog sna nije bilo niti govora, no X-a je učitelj pohvalio za tako maštovit sastavak i predložio da taj uradak izvjese na plakat tako da ga svi mogu vidjeti.
Razred se s time složio a nedugo zatim sastavak je pročitala i ravnateljica pa je pozvala X-a u tajništvo da ga uvjeri da ova škola nije tako bezvezna kako on misli.
    
Kada su stigli u tajništvo X je začuđeno gledao pred sebe.U tajništvu su bili ni više ni manje nego učitelji i učiteljice iz škole. Ta slika ne bi bila tako zapanjujuća za dječaka da svi ti učitelji i učiteljice nisu radili za računalima, a on je do sada mislio da su jedina računala u školi u informatičkom kabinetu i da za njima rade samo đaci i učiteljica koja im predaje.
Kad je to rekao ravnateljici  ona se nasmijala i odgovorila da su oni prije sve ručno pisali a tek onda neke podatke zapisivali u računalo no da su na taj način prilično kasnili s rokovima pa da su se odlučili za računalni rad i sada im sve ide brže i bez suvišne papirologije. Uz to, ravnateljica je dodala da je ovaj način pomalo ekološki jer se ne troše hrpe papira za slanje pisama i brzojava nego se jednostavno pošalje e-mail koji je ujedno i brži od ostale pošte.
X je opet morao priznati da nije bio u pravu kad je mislio da je škola bezvezna ustanova, pa mu je čak i ravnateljica izgledala kao jedna osoba dobrog srca koja čini sve da bi učenicima  bilo lakše u učenju i savladavanju gradiva.
Ravnateljica mu je objašnjavala kako bi takav način rada i učenja bio dobar i kod učenika, te da je to ona već predložila na sjednici ravnatelja svih škola Republike Hrvatske. Njezin je prijedlog većina podržala i upravo očekuje e-mail u kojem će se vidjeti je li njezin prijedlog prihvaćen i da li će u školi nadalje učiti iz knjiga ili sa računala.
Baš u tom trenutku na jedno od računala stigao je e-mail u kojem je pisalo da će ta škola biti prva u Hrvatskoj koja će imati računalni program učenja te će, ako u toj školi upali, isti program biti u svim školama u Hrvatskoj.
Svi su bili oduševljeni tom viješću a naročito X. Osjećao se kao da su mu se svi snovi ostvarili pa je ravnateljici predložio jednu zanimljivu ideju…
 
Ravnateljici je predložio da zasad nikome ne govore tu radosnu vijest nego da sve učenike, njihove roditelje, učiteljice i učitelje pozovu na zabavu iznenađenja na kojoj će svima reći veliku novost. Ravnateljica se složila s njegovim prijedlogom pa su tako i učinili.
Sve su pozvali na zabavu i organizirali su sve da bi slavlje bilo potpuno i da bi se svi mogli zabaviti. Za tu prigodu naručili su veliku tortu, nabavili grickalice, slatkiše i sokove.
Došao je dan priredbe. X se posebno uredio, podsjetio je roditelje da nikako ne smiju zakasniti na zabavu i ranije nego obično krenuo u školu jer je morao još dosta pripremiti. Nakon mnogo priprema sve je konačno bilo spremno.
Polako su stizali učenici zajedno sa roditeljima, a i učitelji su već bili stigli.
Kada su se svi okupili ravnateljica je održala govor u kojem je objasnila razlog zbog kojeg su svi morali doći. Spomenula je da je za to zaslužan i X pa da bi i on mogao reći par riječi o novom programu. X je bio prilično zbunjen pa je samo rekao kako mu je veoma drago što će konačno moći učiti putem računala a tko zna, možda će jednog dana to biti moguće i sa pustog otoka!
Nakon što je završio još su se dugo svi zabavljali u dobrom raspoloženju!
| 29. 4. 2008. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Slušaj kako zemlja diše

Emisija o zemlji i prirodi koja otkriva tajne biološkog uzgoja, novih tehnologija u poljoprivredi, važnosti recikliranja, upozorava na zagađenja koja proizvodimo, kao i...

1931. - umro Thomas Alva Edison, jedan od najvećih tehničkih genija. U...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr