preskoči na sadržaj

Europski parlament mladih Hrvatske

Autor: Ljerka Čulina
Europski parlament mladih Hrvatske (EPMH) kao nevladina, neprofitna i samostalna udruga djeluje na cijelom području Republike Hrvatske. Kako bismo vam što bolje predstavili EPMH i upoznali vas s načinom učlanjenja razgovarali smo s Draženom Puklavecom, članom Upravnog odbora EPMH-a.

Kada je osnovan EPMH  i na čiju inicijativu?

Europski parlament mladih Hrvatske osnovan je 1994. godine na inicijativu gospođe Maje Rozman, profesorice engleskog jezika, koja je ujedno i prva predsjednica EPMH-a i sadašnja počasna predsjednica organizacije.

Nalazi li se EPMH u okviru neke veće, krovne organizacije?

EPMH djeluje u okviru krovne europske organizacije European Youth Parliament (EYP), osnovane 1987. godine. EYP je poseban projekt Zaklade Heinza Schwarzkopfa. Središnji ured EYP-a, koji se nalazi u Berlinu, zadužen je za koordinaciju rada nacionalnih odbora Europskog parlamenta mladih u 35 europskih zemalja te za nadgledanje organizacije međunarodnih zasjednja EYP-a. Godišnje se održe dva međunarodna zasjedanja s oko 250 sudionika. Na zadnja dva zasjedanja koja su održana u Potsdamu i Dublinu Hrvatska je imala svoje predstavnike.

Koje je područje djelovanja Europskog parlamenta mladih Hrvatske?

Europski parlament mladih djeluje primarno kroz organizaciju susreta mladih na nacionalnoj, regionalnoj i međunarodnoj razini. Ogranizacijom nacionalnih zasjedanja pokušavamo svoj rad proširiti na područje cijele Hrvatske. Dosada su, uz zasjedanja u Zagrebu, održana i zasjednja u Sisku i Lovranu. Uz to, na nacionalna zasjedanja pozivali smo i škole iz Kutine, Virovitice, Varaždina, Krapine, Splita, Rijeke i drugih gradova.

Koji su ciljevi EPMH?

EPMH je osnovan s ciljem promoviranja svijesti o pripadnosti europskoj civilizaciji i kulturi među srednjoškolcima i studentima, poticanja interesa za društvena i povijesna zbivanja, demokratske procese te poticanja na slobodno iskazivanje stavova. EPMH djeluje s ciljem povezivanja mladih Hrvatske s mladima drugih europskih zemalja te podučavanja mladih o radu ključnih europskih institucija.

Tko se može uključiti u rad te kako se može postati članom Parlamenta?

Članom mogu postati studenti i srednjoškolci, učenici drugog, trećeg ili četvrtog razreda srednje škole, s navršenih 16 godina.

U pravilu, svi učenici koji sudjeluju kao delegati na nacionalnom zasjedanju automatski postaju naši članovi. Ako škola koju pohađate nije pozvana na zasjedanje, a vama se sviđa rad EPMH-a i želite se uključiti, samo trebate pronaći još četvero ili petero ljudi iz vaše škole zainteresiranih za EPMH i javiti svoja imena i ime vaše škole na moj mail dpuklavec@gmail.com i možete biti sigurni da ćemo vas pozvati na sljedeće nacionalno ili regionalno zasjedanje koje ćemo organizirati.

Zbog čega bi se srednjoškolci trebali uključiti u rad  Parlamenta?

Osim što je Parlament sjajna prilika za usavršavanjem jezičnih i govorničkih vještina (sav program odvija se na engleskom i francuskom, službenim jezicima EYP-a, a osnovni princip rada je izvođenje jedne vrste parlamentarne debate), Parlament je i mjesto na kojem mladi ljudi mogu slobodno govoriti o stvarima o kojima ih se inače ne pita kao što su: vanjska politika Republike Hr vatske i Europske Unije, ekomomske migracije, prava manjina i ljudi s posebnim potrebama, oblikovanje europske kulture, klimatske promjene ili održivi razvoj urbanih sredina.

Ovo su samo neke od tema o kojima se raspravlja na našim zasjedanjima. Osim što produbljuju svoje znanje o područjima o kojima raspravljaju, učenici se također uče važnim, univerzalno vrijednim vještinama kao što su timski rad, bonton u raspravi, spremnost na kompromisna rješenja i poštovanje tuđeg mišljenja.

Naravno, upoznavanje vršnjaka iz svih dijelova Europe i putovanje uzduž i poprijeko iste samo su bonus.

Koliko je trenutno učenika uključeno u rad parlamenta?

U ovom trenutku EPMH broji oko 140 članova, što srednjoškolaca, što studenata, od kojih je otprilike 30 aktivno uključeno u rad udruge.

Što Vas je motiviralo da se uključite u Europski parlament mladih Hrvatske? Kada ste postali član Upravnog odbora i koja je Vaša uloga?

U rad EPMH uključio sam se iz čiste znatiželje, kada je moja škola dobila poziv na sudjelovanje na 17. nacionalno zasjedanje koje je održano 2003. g. u Zagrebu. Velika motivacija bila je i to što sam izabran da budem član hrvatske delegacije koja je sudjelovala na 45. međunarodnom zasjedanju EYP-a koje je održano u Durhamu 2004. g. Član Upravnog odbora postao sam 2006. g. i zadužen sam za komunikaciju s našim članovima i središnjim uredom EYP-a, te pripremu delegacija za međunarodna zasjedanja.

Koja su prava i obaveze članova parlamenta?

Njihovo osnovno pravo je da sudjeluju u svim aktivnostima koje organiziraju EPMH ili ostali nacionalni odbori EYP-a. Također imaju pravo sudjelovati u radu Skupštine EPMH s pravom glasa pri odlučivanju i pravo izbora u sva tijela udruge. Obavezni su se pridržavati Statuta udruge, promicati interese Republike Hrvatske i EPMH u zemlji i inozemstvu, te naravno čuvati i podizati ugled EPMH.

Kakvi su planovi  EPMH-a za budućnost?

Kratkoročan plan je u sljedećih šest mjeseci organizirati 21. nacionalno zasjedanje i dva do tri regionalna zasjedanja. Dugoročan plan je proširiti program EPMH u što više srednjih škola u Hrvatskoj i po mogućnosti osnovati gradske i regionalne klubove EPMH. Uz to, sramežljivo se počela spominjati mogućnost da organiziramo veliko međunarodno zasjedanje EYP-a u Hrvatskoj kroz sljedećih godinu ili dvije dana, ali ako se to dogodi, već ćete o tome čuti.

| 27. 2. 2008. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Rijeka

Četvrtaši Osnovne škole Ksavera Šandora Đalskog iz Donje Zeline, u sklopu nastavnog predmeta priroda i društvo, proveli su projekt "Upoznajmo naše gradove". Učenici su se uistinu...

Nastavni materijali

Čistoća okoliša

PID OŠ A.1.1. Učenik uspoređuje organiziranost u prirodi opažajući neposredni okoliš. PID OŠ B.1.1. Učenik uspoređuje promjene u prirodi i opisuje važnost brige za prirodu i osobno zdravlje. PID...

Audio&video

Znanjem do zdravlja

Kako živjeti zdravije i sretnije? Kako mnoge teškoće i bolesti spriječiti, a kako što uspješnije liječiti? Kako o svome zdravlju brinuti? Emisija Znanjem...

1832. - umro Sir Walter Scott, škotski pjesnik i romanopisac,...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr