preskoči na sadržaj

Kako učiti uspješnije?

Autor: Ljerka Čulina
Konačno ste se uspjeli „odlijepiti“ od zanimljivog filma, Interneta ili društva i uzetli knjigu u ruke. Što dalje? Svi imaju svoje metode učenja pa tako i vi. No, neke metode su se pokazale uspješnije od drugih.

Jedna od metoda koja se pokazala vrlo uspješnom je ČPČPP metoda učenja.

Dakle, krenimo!

Prvi korak (Č) = čitati letimično

Letimičnim čitanjem se dobiva pregled prije no što se upustite u pojedinosti sadržaja koji učite. Načini dobivanja pregleda su čitanje predgovora i sažetka, a ako vam to nije dovoljno preletite cijeli tekst; brzo čitajte samo naslove i poneku rečenicu.

Prvi primjer: Ako prije slaganja puzzela vidite cijelu sliku mnogo ćete lakše sastaviti pojedine dijelove. Tako isto, ako letimično pročitate tekst prije nego počnete proučavati detalje puno ćete se lakše snalaziti u sadržaju i razumjet ćete cjelinu.

Drugi primjer: Kada se u kinu najavljuje slijedeći film koji će se prikazivati vidjet ćete samo mali dio filma, ali ćete dobiti opću sliku o filmu koja će vam omogućiti da se odlučite hoćete li taj film pogledati ili ne. Ako to primijenite na tekst, to znači da nakon letimičnog čitanja možete odlučiti je li vam to dovoljno ili želite pročitati cijelu knjigu.

Drugi korak (P) = pitati se

Prije nego što počnete s detaljnim proučavanjem teksta postavite si pitanja koja će vas usmjeriti. Npr. pred vama je knjiga o seljačkoj buni koju je vodio Matija Gubec.
Postavite si pitanja: Što znam o seljačkoj buni? Gdje i kada se dogodila? Zašto se dogodila? Tko ju je organizirao i protiv koga?

Ovim korakom se dobiva bolja koncentracija i motivacija. Postavljajući si pitanje za vrijeme učenja pripremate se za test ili ispitivanje. Ako imalo poznajete svog profesora, možete pretpostaviti koja će biti njegova pitanja.


Ilustrirao Lovre Čulina
 

Treći korak (Č) = čitati pozorno i usredotočeno

Čitanje je korak koji će vam oduzeti najviše vremena, ali nije nužno i najvažniji.
Da bi se postigli rezultati prilikom čitanja važno se držati ovih pravila:

  1. Koncentracija. Obje noge trebaju biti na podu i čitajte što brže možete. 
  2. Pronaći glavnu misao. To je prva razina pri čitanju, ako ne pronađete glavnu misao druge razine vam to neće moći nadoknaditi.
  3. Podcrtavati i označavati ono što treba zapamtiti i što pri ponavljanju želite uočiti na prvi pogled.
  4. Reakcija. Aktivno čitati znači uvijek se podsjećati da želite razumjeti i  zapamtiti pročitano.
  5. Pamtiti tablice i druge prikaze.

Četvrti korak  (P) = pamti

Dva su vrlo učinkovita načina pamćenja:

  1. Pamtite prepričavajući vlastitim riječima. Kada završite s čitanjem poglavlja ili knjige koje učite prepričajte svojim riječima tekst te ćete tako povećati razinu zapamćenog.
  2. Pamtiti zapisivanjem bilješki na rubnicima. Tijekom čitanja bilježite vlastite primjedbe o glavnim mislima uz rub stranice.

Peti korak (P) = ponavljati

Ponavljanje je bitna točka ČPČPP metode. Još jednom letimično prijeđite naslove i pokušajte se prisjetiti najvažnijeg na način da pogledate svoje bilješke. Ponavljati je potrebno u određenim razmacima, nema smisla pretjeranim štrebanjem odjedanput pokušati iznuditi uspjeh.
Svaki korak ove metode  važan je za uspješno učenje. ČPČPP metoda vam može pomoći da učinkovitije učite, ali kao i svaki drugi način učenja zahtijeva određeno vrijeme i trud. No, ohrabrujuće je da što više učite bolje ćete pamtiti, jer nakon nekog vremena izvježbati ćete metodu i steći naviku učenja. 
| 21. 3. 2007. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Rijeka

Četvrtaši Osnovne škole Ksavera Šandora Đalskog iz Donje Zeline, u sklopu nastavnog predmeta priroda i društvo, proveli su projekt "Upoznajmo naše gradove". Učenici su se uistinu...

Nastavni materijali

Vjesnici proljeća

PID OŠ A.1.1. Učenik uspoređuje organiziranost u prirodi opažajući neposredni okoliš. PID OŠ B.1.1. Učenik uspoređuje promjene u prirodi i opisuje važnost brige za prirodu i osobno zdravlje. PID...

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1802. - rođen Lajos Kossuth , mađarski političar

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr