preskoči na sadržaj

Motivacija za učenje

Autor: Ljerka Čulina

Uskoro počinje nastava. Kako bi što spremaniji dočekali početak školskih obaveza donosimo vam priču o tome kako se motivirati za učenje.


Mnogi učenici se žale kako za učenje jednostavno nisu motivirani. Osobito se teško motivirati za učenje nakon dužeg perioda „negrijanja“ stolice kao što su ljetni praznici. Stoga stižu prijedlozi za povećanje motivacije za učenje kako biste spremni dočekali novu školsku godinu.

Meni se nikad ne uči

Ne čekajte inspiraciju - počnite učiti iako vam se ne uči. Mnogi učenici govore kako ne uče jer nemaju inspiraciju, jer im se ne uči. No, ako budete čekali inspiraciju za učenje - možda je nikad nećete dočekati.

Kad ste se zadnji put ujutro probudili i pomislili “Što danas imam inspiraciju za učenje. Jedva čekam da počnem učiti!“? Vjerojatno nikad, barem kad je u pitanju ono što morate učiti u školi. Neke stvari koje morate naučiti su zanimljive i volite ih učiti. No, mnoge su naporne i dosadne i morate se prisiliti na učenje iako bi radije radili nešto drugo. Ono što treba shvatiti je da inspiracija za takvo učenje nikad neće doći i potrebno je početi učiti bez inspiracije.

No, kad jednom počnete učiti, može se dogoditi da vam to i ne bude tako teško, pa čak i da u onome za što ste mislili da je dosadno pronađete nešto zanimljivo. Također se može dogoditi da vas to što ste naučili dio teksta razveseli i potakne na daljnje učenje.

Toga ima tako puno…

Podijelite gradivo na manje dijelove. Ponekad vam se čini da je gradivo tako opsežno i zahtjevno da ga niste u stanju svladati. Kao da je pred vama jedna ogromna planina na koju se morate popeti, a ne znate kako. No, s planinom se može suočiti na različite načine.

Nekim ljudima ona izgleda zastrašujuće, boje se i ni ne pokušavaju se popeti. To su oni učenici koji od učenja jednostavno odustanu jer im izgleda preteško. Drugima je tako velika planina pravi i uzbudljivi izazov. Jedva čekaju da se popnu bez obzira koliko teško i opasno to bilo. Ponekad takav pristup imamo i u učenju - kad nas neki zadatak privuče i kad smo spremni satima pokušavati dok ga ne riješimo.

Treći pristup penjanju na planinu je - malo po malo ili korak po korak. Ovi ljudi ne razmišljaju o tome kako je planina visoka, kako će se biti teško popeti i koliko je to opasno. Oni jednostavno postave za cilj popeti se na najbliži vrh, a onda kad dođu tamo postavljaju sljedeći cilj.

Podijelite gradivo na manje dijelove i započnite s prvim dijelom. Naime, cijela lekcija vam može izgledati jako velika i čini vam se kako ćete je jako teško naučiti. Naravno da je to obeshrabrujuće i može dovesti do toga da odustanete. No, ako je cilj naučiti prvi mali dio lekcije, to neće izgledati tako teško.

Mali dio svakako možete naučiti. A kad ga naučite, uspjeh će vas potaknuti da pređete na drugi dio i činit će vas još motiviranijm. I tako ćete, malo po malo, naučiti cijelu lekciju.

Fenomen grude snijega

Ukoliko vam je literatura izuzetno dosadna i naporna, potrudite se i pronađite bar jedan dio koji vas zanima. Poglavlje koje je lakše ili zanimljivije od drugih bi trebao biti pravi izbor za vaše prvo čitanje. Takvo poglavlje ćete brzo memorirati, pa će se samim time povećati i samopouzdanje za daljnjim koracima. Kao i gruda snijega, koja se povećava tako će se i vaše aktivnosti oko učenja povećati s vremenom. Samo je bitno da krenete.

Nagradite se za uspjeh

Učiti nije uvijek lako. Ponekad morate učiti i ono što vam se ne sviđa i sigurno bi radije gledali film ili se družili s prijateljima. Zato imate potpuno pravo nagraditi se za ostvareni plan u učenju.

Dakle, obećajte sebi da ćete naučiti određeni dio gradiva, pročitati određeni broj stranica ili riješiti određeni broj zadataka - a nakon toga možete učiniti nešto što vas doista veseli. To može biti bilo što glavno da vi to doživljavate kao nagradu. Nazovite prijatelje, pogledajte omiljenu TV seriju, čitajte nešto zanimljivo, rolajte... Sami odaberite tempo nagrađivanja.

Napravite 'ugovor'

Napravite ugovor sa samim sobom. Ukoliko ste svjesni koliko vas gradiva čeka i što trebate napraviti, osigurajte i sankcije u slučaju da ne ispunite dogovor i ne položite test. Ovo vrijedi i u suprotnom smjeru. Ukoliko položite test imajte viši cilj koji će vas motivirati da zaista sjednete i sve naučite.

Dogovorite se sa sobom da ćete si priuštiti nešto što želite ali nemate vremena jer sad učite za test; poput odlaska na koncert ili pak posebno isplaniranog izlaska s ekipom.

Dosadno mi je učiti sam

Pronađite partnera za učenje. Neki učenici više vole učiti sami, dok je drugima lakše učiti u društvu. Čak i ako sebe ubrajate u prvu grupu, možda bi bilo dobro da ponekad učite s nekim. Rasprava o onome što se uči s drugom osobom može znatno olakšati stjecanje znanja. Vaš partner u učenju možda vam objasniti nerazumljiv dio gradiva, a do nekih rješenja jednostavnije možete doći zajedno.

Naravno, zajedničko učenje djeluje i na vašu motivaciju. Možda biste u jednom trenutku i prestali učiti jer vam je svega dosta, ali vas partner ili partnerica svojom upornošću mogu potaknu da nastavite. Osim toga, u pauzama je manje dosadno nego kad se uči sam.

Zanimljiva informacija, u pamćenju se zadržava: 10% onoga što se pročita, 20% onoga što se čuje, 50% onoga što se vidi i čuje, 85% onoga što se vidi, čuje i napravi te 90% onoga što se poučava druge.
 

I za kraj vježba. Razmislite o svom učenju…

    - Sjetite se nečega što ste uspjeli dobro naučiti, u čemu ste bili uspješni. Što mislite zašto ste to tako dobro naučili?
     - A sada se sjetite nečega što niste dobro uspjeli naučiti. Što mislite zašto niste bili uspješni?

 

 

Literatura

Majda Rijavec, Dubravka Miljković, Vodič za preživljavanje u školi, IEP d.o.o, Zagreb 2004.

Izvor

http://www.srednja.hr/Zbornica/Nastava/Deset-nacina-kako-se-motivirati-za-ucenje

 

| 19. 8. 2016. u 15:48 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Doprinos modernih informacijsko - komunikacijskih tehnologija

Donosimo rad Doris Rako, učenice 3a razreda Gimnazije Vukovar. Učenica je pod mentorstvom profesorice Sanje Pavlović Šijanović izradila infografiku na temu "Doprinos modernih informacijsko-komunikacijskih...

Nastavni materijali

BookWidgets

BookWidgets je alat koji omogućava interaktivno učenje izradom i primjenom nastavnih sadržaja u obliku kvizova, vremenskih lenti, križaljki, umnih mapa, memorijskih kartica, puzzli, osmosmjerki,...

Audio&video

Jezik i predrasude

Emisija u kojoj raspoloženi hrvatski lingvisti analiziraju našu jezičnu svakodnevicu, otkrivaju zanimljivosti o živim jezicima i nestalim kulturama, istražuju...

1600. - rođen Pedro Calderon de la Barca, španjolski pjesnik i...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr