prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Tehnologija povezuje – učenici iz Hrvatske i Indije razmijenili svoja iskustva iz školskih projekata

U srijedu, 13.9.2018., u 10:30 h po srednjoeuropskom vremenu, odnosno 14:00 h po indijskom standardnom vremenu, održan je Skype razgovor između učenika i nastavnika Gimnazije Vukovar i Cambridge School Srinivaspuri iz New Delhija (Indija).

U Gimnaziji Vukovar razgovor se odvijao u učionici kemije koja je ujedno videokonferencijska učionica, opremljena kroz CARNET-ov pilot projekt e-Škole. Skype razgovor trajao je 2 školska sata tijekom kojih su vukovarski gimnazijalci saznali brojne zanimljive informacije od svojih prijatelja iz daleke Indije. Cilj razgovora bio je razmjena iskustava i predstavljanje rezultata tri školska projekta koje su realizirali učenici i nastavnici iz Indije, financiranih preko ISA 2018 (International School Award British Council – 2017-18).

Prvi je projekt bio iz područja kemije, pod nazivom Living Rivers at Stake. Učenici iz Indije predstavili su svoje aktivnosti u kojima su ispitivali kakvoću vode u rijekama Ganga i Yamuna s ciljem utvrđivanja razine onečišćenja u tim dvjema rijekama. Nakon izlaganja zanimalo ih je rade li i vukovarski gimnazijalci slične aktivnosti. Tako su učenici Martina Galić i Mislav Božić iz 4.a razreda predstavili rezultate istraživanja provedenog prije nekoliko godina pod vodstvom prof. kemije Kristina Kristek. Radi se o sličnom projektu u kojem su učenici ispitivali utjecaj poljoprivrede na površinske vode koje se ulijevaju u Dunav, mjereći koncentracije fosfata, nitrata, nitrita i amonijevih iona u prikupljenih uzorcima s više lokacija u blizini Vukovara.

Drugi predstavljeni projekt pod nazivom Time Keeps Slipping Eastwardbio je vezan uz geografiju. U ovom projektu cilj je bio da učenici nauče kako se računa lokalno vrijeme diljem planete Zemlje. Nakon što su izloženi detalji kroz prezentaciju nastavnika i učenika iz Indije, uslijedilo je razgovor koji su vodili već spomenuti učenici Mislav, Martina te učenica Nikolina Bradarić iz 4.3 razreda Gimnazije Vukovar zajedno s prof. geografije Natašom Vinković o aktualnoj temi ukidanja ljetnog i zimskog računanja vremena u EU kao i o tome kako se u nastavi geografije uči o računanju vremena i vremenskim zonama.

Treći je projekt pod nazivom Urban Trash bio vezan uz umjetnost. Cilj ovog projekta bio je podići svijest u javnosti o problemu otpada. Učenici i nastavnici iz Indije prikupljali su otpad kojeg su iskoristili za izradu skulpture krokodila čime su htjeli ukazati na važnost istraživanja načina ponovne upotrebe i recikliranja smeća, posebno plastike. Učenici Gimnazije Vukovar predstavili su aktivnosti koje se provode u njihovoj školi vezane uz podizanje svijesti o važnosti recikliranja kao što su akcije prikupljanja starog papira i elektroničkog otpada.

Projekti su bili predstavljeni kroz PowerPoint prezentacije, a ispred kamera su se izmjenjivali brojni učenici i njihovi nastavnici s pripremljenim izlaganjima, pitanjima i odgovorima. Razgovor je tekao kroz opuštenu komunikaciju na engleskom jeziku, upotpunjenu smijehom i zanimljivostima vezanim uz kulturu, običaje, tradiciju i znamenitosti svojih zemalja te je završio obostranim pozivima na razmjenu učenika među ovim dvjema školama.

Ovim primjerom možemo vidjeti da suvremena tehnologija u školama i načini komunikacije otvaraju vrata u svijet, olakšavaju spoznaju sličnosti i različitosti s drugim kulturama kao i stvaranje prijateljstava među učenicima i nastavnicima diljem svijeta.